Födda 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var det tidsbegränsat från början? Du kanske har skrivit det innan men jag minns inte 😊
Ja från början var planen att hon skulle hem 1 juni men nu blir det midsommar istället. Hovis kom och skodde om så fötterna är ok nu. Men det är ju alltid nåt så när jag skulle ta in henne i söndags var hon ganska halt - kunde inte hitta någon direkt orsak, inget svullet eller sår eller så. Igår vart hon bättre och i morse såg hon ut som vanligt när hon gick i hagen. Skumt. Ska ta in henne en sväng imorgon så får vi se hur hon rör sig, det är några hundra meter att gå på asfalt från den hagen de är nu, så man hör bra om det är någon orenhet i takten.
 
Ja från början var planen att hon skulle hem 1 juni men nu blir det midsommar istället. Hovis kom och skodde om så fötterna är ok nu. Men det är ju alltid nåt så när jag skulle ta in henne i söndags var hon ganska halt - kunde inte hitta någon direkt orsak, inget svullet eller sår eller så. Igår vart hon bättre och i morse såg hon ut som vanligt när hon gick i hagen. Skumt. Ska ta in henne en sväng imorgon så får vi se hur hon rör sig, det är några hundra meter att gå på asfalt från den hagen de är nu, så man hör bra om det är någon orenhet i takten.
Kanske hovböld eller sömstick om hon nyss skoddes?
 
Känner att jag tog rätt beslut när jag bestämde mig för att inte längre planera in vila för Nelly utan köra på och så vila när det ändå passar sig. Är ju alltid något som gör att det bli oplanerad vila. Nu är det jag som fått en lindrig hjärnskakning efter att en ponny i stallet reste sig och sparkade mig i huvudet. Inte så hårt, hade verkligen tur, men är nog ändå bäst att ta det lugnt ett tag tills huvudet känns som vanligt igen..
 
Idag blir Noella 5 år!❤
Är så himla nöjd med henne och hon blev så mycket bättre än jag kunde önskat när jag betäckte hennes mamma!
Hon ger mig verkligen glädje och det är inte många ridturer/träningar som man inte är glad efteråt!
Nu hoppas jag att jag får hämta hem henne från seminstationen idag så att jag får krama om henne!😃
 
Idag blir Noella 5 år!❤
Är så himla nöjd med henne och hon blev så mycket bättre än jag kunde önskat när jag betäckte hennes mamma!
Hon ger mig verkligen glädje och det är inte många ridturer/träningar som man inte är glad efteråt!
Nu hoppas jag att jag får hämta hem henne från seminstationen idag så att jag får krama om henne!😃
Grattis Noella!
 
Känner att jag tog rätt beslut när jag bestämde mig för att inte längre planera in vila för Nelly utan köra på och så vila när det ändå passar sig. Är ju alltid något som gör att det bli oplanerad vila. Nu är det jag som fått en lindrig hjärnskakning efter att en ponny i stallet reste sig och sparkade mig i huvudet. Inte så hårt, hade verkligen tur, men är nog ändå bäst att ta det lugnt ett tag tills huvudet känns som vanligt igen..
Men gud va läskigt, tur de gick så bra! krya!
 
Fick hämta hem Noella idag!👍
Dräktighets koll på midsommarafton, kan bara hålla tummarna.
Firade födelsedagen med nytt bete, de kommer nog rulla fram i morgon!😂😉
20210611_195531.jpg
 
Är så ridsugen nu bara för att jag inte kan! Men säkert bra för Nelly med lite vila, smälta sina framsteg 👍

Hon får jogga lite på lina typ varannan dag nu, mest för att rasta av sig lite så vi slipper en massa uppdämd energi. Snäll och lugn inne i bastuvarmt ridhus😁
D2BA33FC-AB99-40C1-AD46-79D0F7F788E2.png
 
Red en lektion idag i en ridgrupp som ett genrep inför i morgon. Rätt många elever, innanför staketet och det blåste dessutom halv storm så blev väl ett av våra sämre pass 🙈

Samtidigt så när man ser tillbaka så är vår lägsta nivå så mkt högre nu så jag är ändå så stolt oavsett och om ett par veckor är det välförtjänt semester för Strumpan ☺️

7EA40F32-6C35-4DAD-B09E-DF381D8D5BFE.jpeg
 
Igår hade jag haft Geisli i exakt ett år :)

Red ut med stallägaren och hennes islänning igår, inga problem alls. Tills vi kom till vattnet, då fick de gå först för vågorna var lite läskiga. Sen när han väl var i var det jätteskoj så han försökte ta sig en simtur och ville inte svänga tillbaka så jag hoppade av och drog med ponnyn. Allt var blött och ponnyn glad :meh::laugh:

Så det blir nog inga problem att simma med honom sen heller, dock utan sadel och med badkläder istället :cautious:
 
Igår hade jag haft Geisli i exakt ett år :)

Red ut med stallägaren och hennes islänning igår, inga problem alls. Tills vi kom till vattnet, då fick de gå först för vågorna var lite läskiga. Sen när han väl var i var det jätteskoj så han försökte ta sig en simtur och ville inte svänga tillbaka så jag hoppade av och drog med ponnyn. Allt var blött och ponnyn glad :meh::laugh:

Så det blir nog inga problem att simma med honom sen heller, dock utan sadel och med badkläder istället :cautious:
Supermysigt kunna ha ett ställe man kan bada med hästarna på 🥰 Har vi också. Min häst går under namnet labradoren för han älskar plaska i vatten och gärna rulla sig 😄
 
Och vi kom inte iväg på tävling, 3 dagar innan började Pärlan slå om bak i ena galoppen hela tiden. Så nu ska vi också iväg på koll...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 939
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
15 600
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 394
Senast: Milosari
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 903
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp