Födda 2017 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och en ”vacker” bild när han var nyfriserad... 😉
F387DBB0-7774-414C-9040-3F71EB6D9A1C.jpeg
 
”Riktig” uteritt idag (dvs inte bara i skogen/ängen på och runt anläggningen). Hade med ett ekipage som sällskap. Är ju 2 km skritt på asfalt för att komma fram till skogen, och hon går ju långsammare än en snigel! 🙄

Väl ute där vi kunde börja trava var hon mycket piggare, och travade gärna först. Vi tog några kortare galopper också och jag är så fånigt glad över min obrydda unghäst som bara går! :love: Det stadiga sällskapet flippade ur några gånger och var rädd för saker, Merida tittar bara, sen går hon. Däremot är det såklart helt omöjligt att gå och titta samtidigt. :angel:

5CDB9EB2-376E-4807-A66B-018590D5DF04.jpeg
 
Har han gått på lösdrift eller stått i stall i vinter?

(kall)stall, och varit rätt flitigt täckad hela vintern så det blev inte så mycket päls heller. Kan säga att det går ju inte att jämföra hans päls med de som gått på lösdriften (även om de täckas med vid riktigt skitväder), men de har ju sett ut som björnar - och nu är de lite tufsiga eftersom mycket släppt men inte allt.
 
Mitt fluffo fäller helt galet, och shit vad mycket som har hänt i kroppen! Tog bild idag och jämförde med en tagen den 15 mars, dvs en månad sedan! (Screenshot, annars får jag inte in bilderna tillsammans).
7EF015F3-594D-45F7-B6F8-BE563930F978.jpeg

Sista gången på löshoppning idag, hon var inte så taggad och krävde en del drivning, men hoppade snällt. När jag kom hem och tittade på filmerna så ser jag att hon ser oren ut bak i övergångarna från galopp till trav, stackarn. (Jag var på andra kortsidan och såg inte det på plats). Nu har jag ju planerat vila, vet kommer på torsdag och tar vargtänderna, så jag avvaktar lite och ser vad som händer. Hon rörde sig rent i traven och visade faktiskt för första gången upp lite trav. :love:
 
IMG_20200419_212258_320.jpg

Albin hade mycket att fundera på idag och blev rädd för min hund två gånger. Han har visst glömt att hunden alltid är runt honom både hemma på gården och på promenad. Och så porlar det i dikena och lite annat spännande, men ändå så himla lugn och lätt att ha att göra med.
 
Vår Johnson-Florencio är nu redo för ett långt sommarlov. Hon är sin mamma upp i dagen men stor, 170+, endel nerv men snäll och har varit helt okomplicerad att rida in och förvånansvärt välbalanserad för sin storlek.



Vår andra For Romance-Dr Doolittle är under inridning nu och sköter sig fint!
 
Min lilla vilar nu, och gör det i några dagar till. Sen kör vi 2-3 veckor med fokus på uteritter och sen blir det en microvila på 10 dagar innan vi kör sista rycket inför treårs, med plan att visa 14 juni. Det blir inte alls en optimal planering men vi är sena med allt så det blir ett senare sommarlov och resultatet på treårs bestämmer hur långt livet blir...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 979
Senast: zassoo
·
Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
19 20 21
Svar
407
· Visningar
51 386
Bukefalos Jag försökte svara och sedan multicitera ett inlägg men det dyker aldrig upp någon text eller ruta i svarsrutan där den ska dyka upp...
Svar
3
· Visningar
875
Senast: Gunnar
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 993
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp