Födda 2017 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Aha, tyckte det såg ut som att du hade något annat. Jag blev inspirerad men har ganska tunga påsar, men man borde väl bara kunna lägga en padd under kanske.
Ja, det tror jag. Funderar på någon slags anordning med krokar på eller något, men det kan jag fundera på fram tills nästa hösäsong :D
 
Det är så fantastiskt med dessa unghästar! Man kan bli så himla glad för de små framstegen, som man annars lätt tar för givet med en äldre häst.

Idag red jag en liten stund på banan med Korazon. För första gången sökte han sig nedåt i formen, och det var en fantastisk känsla! Även om det bara var några steg här och där så var det något jag kan leva på ett tag. Tidigare har Korazon inte alls sökt sig nedåt utan kört någon slags giraffstil. Idag fick jag glimra det som förhoppningsvis kommer i framtiden :). Han tappade lite framåtbjudning stundtals, men man kan inte få allt. Jag hoppas att vi ska kunna rida lite i en av sommarhagarna snart. Den är perfekt och galoppera i, så då kan vi kanske träna lite styrka och kondis. Även lösgalopp kan nog göra susen 😊.

Glad påsk allihop!
 
Merida är fortfarande ”av” (går typ inte alls) eller ”på” (springer förbi sällskapet) och skiftar snabbt däremellan! 😅 Kort tur fram och tillbaka längs med ån igår, och sen en sväng på fältet på andra sidan järnvägen. På hemvägen red sällskapet till paddocken och vi fortsatte hemåt själva över ån. Då skrittade hon på riktigt bra!
B255ABE3-67E9-419B-ADCF-7B3778694695.jpeg
 
Idag hängde vi med på en skogspromenad när en i stallet red ut. Gick bra, blev bara lite upprört när en joggare kom springande bakom... Men nästa person som promenerade var inte riktigt lika farlig för jag hann se personen och vända honom om - och personen frågade om den fick hälsa på Fille och det avdramatiserade också lite att se att det var bara en människa liksom.
Var nog lite jobbigt mentalt att vara på utflykt för oj vad han gäspade på hemvägen, var nog 20ggr :p
 
Merida är fortfarande ”av” (går typ inte alls) eller ”på” (springer förbi sällskapet) och skiftar snabbt däremellan! 😅 Kort tur fram och tillbaka längs med ån igår, och sen en sväng på fältet på andra sidan järnvägen. På hemvägen red sällskapet till paddocken och vi fortsatte hemåt själva över ån. Då skrittade hon på riktigt bra!
Visa bifogad fil 48563

Låter som Elsa. Fuxston alltså :rofl:
Är vi själva så står hon mest still men har vi sällskap så är det full fart :)

Just nu känns hon dock lite trött pga. pälsfällningen. Lite tömkörning ifrån igår.
 
Vi lekte lite påskhopp idag. Svea fick lite pynt, dagen till ära. Roligt hade hon också! Sen fick hon bära sin lunch till hagen. Tänderna har börjat ramla ut på henne också, så jag får väl hålla lite koll och kanske boka tandläkartid. Dessutom fick jag träckprovssvar idag. 2050 EPG lilla blodmasken :crazy:
92211566_10158178483262566_1522455117750599680_n.jpg

92686020_10158178483117566_3427506386085347328_n.jpg

92242399_10158178483072566_2135180288978845696_n.jpg

Elsa hade också sjukt mycket mask, 2700 EPG :eek: Funderar om det är pga. att det inte blev någon vinter här?
 
Igår var jag och Korazon på unghästdag där vi varit och löshoppat några gånger. Vi fick öva löshoppning och visning förhand med tips och hjälp av en unghästdomare.

Korazon fick fina omdömen om hans inställning och hans ben och exteriör. Han har lite kort rygg dock, vilket vi vet om. :). Domaren trodde nog inte att hand gångarter kommer ge honom något gångartsdiplom, men det är ingen gångbart som är dålig egentligen. De är bara inte så extrema. Han är inte så rörlig i ryggen så han är inte så spänstig när han rör sig. Kan lätt bli lite markbunden. Jag hoppas att han inte gör bort sig totalt på treårstestet 😅. Jag tycker han är fin och lagom, och jag tror att han bara kommer bli bättre med ridning. Det märks att han blir bättre och bättre ju mer styrka han får.

Jag kan i alla fall än en gång vara tacksam över att jag har en så cool och snäll häst. Han kommer bli en häst man kan ha mycket roligt med ❤
IMG_20200413_212419.jpg
 
Löshoppning hemma i paddocken idag, har aldrig gått så bra där innan, men idag hade saker fallit på plats! Hon sprang själv utan drivning och hade inte några problem att nå fram längre. Superduktig!
Efteråt serverades maten inne i transporten så om hon ville ha den fick hon gå in och äta där, och det gjorde hon. Hade en omgång lastträning igår efter att jag tröttnat på att hon går in och sen går ut igen. Nu gick hon in själv (longerlinan runt frambommen för guidning), backade ut ett par gånger men skickades in direkt igen och stod sedan lugnt kvar medan jag kliade rumpan, stökade med bakdörrarna och slutligen stängde bakdörren. Skönt.

På söndag löshoppning i ridhus igen.
 
Igår var jag och Korazon på unghästdag där vi varit och löshoppat några gånger. Vi fick öva löshoppning och visning förhand med tips och hjälp av en unghästdomare.

Korazon fick fina omdömen om hans inställning och hans ben och exteriör. Han har lite kort rygg dock, vilket vi vet om. :). Domaren trodde nog inte att hand gångarter kommer ge honom något gångartsdiplom, men det är ingen gångbart som är dålig egentligen. De är bara inte så extrema. Han är inte så rörlig i ryggen så han är inte så spänstig när han rör sig. Kan lätt bli lite markbunden. Jag hoppas att han inte gör bort sig totalt på treårstestet 😅. Jag tycker han är fin och lagom, och jag tror att han bara kommer bli bättre med ridning. Det märks att han blir bättre och bättre ju mer styrka han får.

Jag kan i alla fall än en gång vara tacksam över att jag har en så cool och snäll häst. Han kommer bli en häst man kan ha mycket roligt med ❤
Visa bifogad fil 48800

Vilken bra grej! :)
 
Jag har inga egna bilder på Fille från tidigare men tog en printscreen från en film i juli-19. Bilden från nu är från 21/3. Inte helt rättvisa jämförelsebilder men det syns ju att han har vuxit till sig sen i somras. Ska bli kul att följa utvecklingen från nu med, när han växer och mognar mer. Jag är även väldigt spänd på att se hur stor han blir.
f19.jpg
 
Jag har inga egna bilder på Fille från tidigare men tog en printscreen från en film i juli-19. Bilden från nu är från 21/3. Inte helt rättvisa jämförelsebilder men det syns ju att han har vuxit till sig sen i somras. Ska bli kul att följa utvecklingen från nu med, när han växer och mognar mer. Jag är även väldigt spänd på att se hur stor han blir.
Visa bifogad fil 48865
Syns definitivt. Himla tjusig.
Jag är också spänd på hur stor min blir, han är så himla liten ännu. Hoppas att han växer några centimeter till på höjden.
 
Det syns inte helt hur han ser ut faktiskt. Men bilderna längst ner är från förra året. Då (påsken förra året) var han rundare och finare. Fotade inget i höstas för han föll ur så på betet.
Visa bifogad fil 48867
Ser också vuxnare ut i kroppen. Kul att se jämförelse.
Imorgon fyller Nugget 3år och då har jag har haft henne 1 år :love:
De övre bilderna är hon två och de undre är tagna nu. Mest blivit grövre tycker jag och skaffat sig en ny frisyr 👌🏼
Visa bifogad fil 48871
"Nugget" vad gulligt namn. Jättefin, vad är hon för ras?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 979
Senast: zassoo
·
Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
19 20 21
Svar
407
· Visningar
51 386
Bukefalos Jag försökte svara och sedan multicitera ett inlägg men det dyker aldrig upp någon text eller ruta i svarsrutan där den ska dyka upp...
Svar
3
· Visningar
875
Senast: Gunnar
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 993
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp