Födda 2017 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
1A2708DF-34AA-4E7B-9B3A-9912D0C9573A.jpeg

Lejonhjärta var på Strömsholm 28/7. Klass 1 och bara ett poäng ifrån diplom😃. Han skötte sig perfekt! Det var min kompis som visade och jag satt på läktaren och var jättenervös😅😁 Nu är han bete och planen är att han ska vara det till slutet på september om vädret tillåter.
 
Hon som körde in Svea var ute och skulle hjälpa mig lite med hanteringsträning. Det hela slutade med att Svea lyckades pricka in ännu en rejäl spark på min högra höft. Ingen större skada skedd med höften, men jag sträckte hela ryggen och är nu högst orörlig... Själen tog nog mest stryk, tror jag, för det märktes tydligt att hon vänder baken till och slår mot mig, vilket hon inte gjorde mot tränaren, även om hon var lite besvärlig mot henne också.

Så nu får hon gå i hagen och skrota ett tag till, vilket ju egentligen är själva grundproblemet, för hon blir så sjukt överladdad och ännu svårare att hantera. Tränaren tar emot henne så fort hon har bete så det räcker, och sedan kommer hon visa henne på premieringen. Sen får vi se vad jag gör med henne :P
 
Hon som körde in Svea var ute och skulle hjälpa mig lite med hanteringsträning. Det hela slutade med att Svea lyckades pricka in ännu en rejäl spark på min högra höft. Ingen större skada skedd med höften, men jag sträckte hela ryggen och är nu högst orörlig... Själen tog nog mest stryk, tror jag, för det märktes tydligt att hon vänder baken till och slår mot mig, vilket hon inte gjorde mot tränaren, även om hon var lite besvärlig mot henne också.

Så nu får hon gå i hagen och skrota ett tag till, vilket ju egentligen är själva grundproblemet, för hon blir så sjukt överladdad och ännu svårare att hantera. Tränaren tar emot henne så fort hon har bete så det räcker, och sedan kommer hon visa henne på premieringen. Sen får vi se vad jag gör med henne :P

Nej, vad tråkigt!:cry:
I vilka situationer är det hon gör så?
 
Nej, vad tråkigt!:cry:
I vilka situationer är det hon gör så?
Den här gången var det visningsträning, förra gången var ju planen att longera, men jag hade inte fått ut henne från mig än. Så det är ju när hon ska trava och tycker att det är roligare att springa fritt. Och hon har insett att det hjälper att slå bort mig. Och jag är för långsam i att korrigera henne, så där har jag ju lite att träna på. Samtidigt sätter det sig ju i huvudet också. Kommer jag att kunna lita på henne, liksom?

Uppfödaren har kvar hennes lite mer än halvbror född samma år (samma pappa och Sveas mamma är hans mormor) så jag frågade om vi ska byta ett tag. Han får ett (förhoppningsvis) diplomsto att avla lite på och jag får en lugn snäll och arbetsvillig valack ett tag :D Det känns liksom inte så roligt att ha häst just nu, och när man lägger så mycket tid och pengar ska det ju gärna vara lite roligt också...
 
Jag säger det igen, du döpte ett fuxsto till Merida... ;) :rofl: :love:

:rofl:
Ja, och varför gjorde jag det? Jo, behövde ett prinsessnamn till en liten rödhätta som när hon fick komma ut på betet 3 dagar gammal raskt hittade en stenmur utan eltråd och klättrade över och försvann i skogen med sin stackars mamma springandes efter.

Det har gått hästar i den hagen i ”alla år” och ingen har nånsin rymt. 🤷‍♀️

Namnet passade henne, och jag misstänker att hon hade varit lika besvärlig om jag så hade döpt henne till Törnrosa.:angel:
 
Den här gången var det visningsträning, förra gången var ju planen att longera, men jag hade inte fått ut henne från mig än. Så det är ju när hon ska trava och tycker att det är roligare att springa fritt. Och hon har insett att det hjälper att slå bort mig. Och jag är för långsam i att korrigera henne, så där har jag ju lite att träna på. Samtidigt sätter det sig ju i huvudet också. Kommer jag att kunna lita på henne, liksom?

Uppfödaren har kvar hennes lite mer än halvbror född samma år (samma pappa och Sveas mamma är hans mormor) så jag frågade om vi ska byta ett tag. Han får ett (förhoppningsvis) diplomsto att avla lite på och jag får en lugn snäll och arbetsvillig valack ett tag :D Det känns liksom inte så roligt att ha häst just nu, och när man lägger så mycket tid och pengar ska det ju gärna vara lite roligt också...

Hoppas ni kan byta och att valacken och du trivs bättre ihop!
 
Nu börjar vi äntligen komma en bit på väg med Takeo! Gick ju ganska bra i början när jag jobbade med honom i paddocken, blev lite spänd av longeringen men lugn sedan när jag "hoppade och klängde". Men första gången vi skulle prova att hänga och gå framåt blev han rädd och efter det har jag "ridit in" honom i boxen. Men nu senaste veckorna har vi flyttat ut i paddocken igen, igår travade vi för andra gången och han börjar kännas mer avslappnad med ryttare nu!

 
Fille har busat av sig hela TVÅ skor, en fram och en bak :cautious: så här blir inget gjort förrän hovslagaren kommer och det var ju inte det lättaste i semestertider... Inte förrän på fredag kunde han komma :( men hovarna är hela och han går på gräs så ingen större panik. Vår planerade uteridningsutflykt i veckan blev inte av för jag blev sjuk och kompisens häst fick en spark (med lös benflisa som resultat) så vi avvaktar... Vi borstar och putsar så länge.
Foto 2020-07-13 17 48 22.jpg
 
Här hände det inte så mkt, men har skickat iväg anmälan till 3-års för Nicke iaf. Nöjer mig med att åka med en, känner mig själv bäst, och jag är så himla omständig så det får räcka med en i år. Hebbe får vänta till kvalitetsbedömning nästa år. Får hoppas han musklar på sin hals tills dess lite :angel: den är kanske inte hans bästa attribut. Nicke har lagt ut lite väl mkt så han ska få börja röra på sig nu. Blir skogspromenader, följa med som handhäst och tömkörning till att börja med.
Jag har roat mig med denna sköna gossen och det är faktiskt himla kul att köra liten ponny, han är en racer som älskar att tuffa på i skogen, och fort ska det helst gå:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 012
Senast: zassoo
·
Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
19 20 21
Svar
409
· Visningar
51 909
Bukefalos Jag försökte svara och sedan multicitera ett inlägg men det dyker aldrig upp någon text eller ruta i svarsrutan där den ska dyka upp...
Svar
3
· Visningar
886
Senast: Gunnar
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 052
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp