Födelsedagspresent åt två 6 åriga flickor HJÄLP!

Status
Stängd för vidare inlägg.
A

Angel_23

Jag tycker det är så svårt att köpa present åt andras barn, man vet ju inte vad de gillar eller vill ha!
Nu är det så att vår yngsta pojk (6 år) är bjuden på kalas hos två av sina dagiskompisar som fyller 6 år på samma dag, det är alltså två tjejer.
Jag vet bara inte vad man ska köpa. Så ni som har bra fantasi och är mer kreativa än mig ge gärna tips!
Det finns bara ett krav, det får inte bli för syrt...runt en hundring per skalle. Har inte ekonomi just nu... :mad:
 
Sv: Födelsedagspresent åt två 6 åriga flickor HJÄLP!

Ingen? :confused: :confused:
 
Sv: Födelsedagspresent åt två 6 åriga flickor HJÄLP!

100:-/unge låter mycket tycker jag!
Här köper alla för 50-75:- när det gäller dagiskompisar...
Tjejer i synnerhet är ju superlätta att köpa till.
Ex. smycken, hårband mm finns det ju en uppsjö av.
Eller varför inte bokmärken eller annat pyssel/pärlor o dylikt.

MEN!! Det är inte DU som ska välja present till ditt barns kompis!! Utan låt ditt barn välja ut nåt som HAN/HON vill ge. Men naturligtvis måste du finnas med som vägvisare vad gäller den ekonomiska delen...
 
Senast ändrad:
Sv: Födelsedagspresent åt två 6 åriga flickor HJÄLP!

* Ritblock eller målarbok och pennor
* Målarfärg och flera olika penslar
* PlayDoh eller modellera
* Pussel med fint motiv på
* Klistermärken och klistermärkesbok
* Liten legogrej
* Kritor som man kan rita på asfalt med (inte säsong nu precis, men ...)
* Roliga strumpor med tår på
* En rolig bok
* Gosedjur
* Nyckelring med gosedjur
* Pärlor eller smycken
* Om barnet har ett dockskåp finns det ju fina dockskåpsmöbler och liknande.
* Ett sällskapsspel

Glömde skriva: ibland har jag bränt en blandskiva med lite olika favoritlåtar från ungarnas skivor och gjort ett fint omslag till den. Det brukar bli VÄLDIGT uppskattat faktiskt och kan komplettera en kanske lite billigare inköpt present när man är pank! :idea:

Hoppas han får kul på kalaset! :)
 
Senast ändrad:
Sv: Födelsedagspresent åt två 6 åriga flickor HJÄLP!

Jag tycker också 100 kr är lite i överkant. Men ta med din egen unge som sagt och låt honom välja. Det blir säkert bra.

(blir spännande att se hur länge det dröjer innan moderator vaknar och flyttar tråden :) )
 
Sv: Födelsedagspresent åt två 6 åriga flickor HJÄLP!

Angel_23 skrev:
Jag tycker det är så svårt att köpa present åt andras barn, man vet ju inte vad de gillar eller vill ha!
Nu är det så att vår yngsta pojk (6 år) är bjuden på kalas hos två av sina dagiskompisar som fyller 6 år på samma dag, det är alltså två tjejer.
Jag vet bara inte vad man ska köpa. Så ni som har bra fantasi och är mer kreativa än mig ge gärna tips!
Det finns bara ett krav, det får inte bli för syrt...runt en hundring per skalle. Har inte ekonomi just nu... :mad:

På min dotters 6-årskalas i höstas fick hon av relativt nya kompisar (förskolan) bl.a. :

Jättepaket med färgpennor (sisådär 60:- på Akademibokhandeln)
Klisterböcker med prinsessor
Liten handväska
Glittriga hårband och ringar etc.
Små modeller av Bratz :crazy:
Bokmärken/album
Andra små Barbieliknande dockor med hundar och andra tillbehör...
 
Sv: Födelsedagspresent åt två 6 åriga flickor HJÄLP!

Basilika skrev:
Jag tycker också 100 kr är lite i överkant. Men ta med din egen unge som sagt och låt honom välja. Det blir säkert bra.

(blir spännande att se hur länge det dröjer innan moderator vaknar och flyttar tråden :) )


Okay har det tillkommit något nytt ställe för kalastrådar eller? Fattar inte vad du menar.....
 
Sv: Födelsedagspresent åt två 6 åriga flickor HJÄLP!

Lillsillen skrev:
100:-/unge låter mycket tycker jag!
Här köper alla för 50-75:- när det gäller dagiskompisar...
Tjejer i synnerhet är ju superlätta att köpa till.
Ex. smycken, hårband mm finns det ju en uppsjö av.
Eller varför inte bokmärken eller annat pyssel/pärlor o dylikt.

MEN!! Det är inte DU som ska välja present till ditt barns kompis!! Utan låt ditt barn välja ut nåt som HAN/HON vill ge. Men naturligtvis måste du finnas med som vägvisare vad gäller den ekonomiska delen...

Okay trodde man skulle bli tagen som snål annars om man inte la ca 100 per skalle. Själv håller jag egentligen med er :smirk:
50 spänn är mer lagom....

Ja vår pojkfår nog följa med och välja såklart, han som ska på kalas men han tycker dte är så tråkigt att välja till andra HAHA
 
Sv: Födelsedagspresent åt två 6 åriga flickor HJÄLP!

Det är nyttig träning att köpa presenter till ANDRA!

tror jag i alla fall ... ;)
 
Sv: Födelsedagspresent åt två 6 åriga flickor HJÄLP!

Angel_23 skrev:
Okay har det tillkommit något nytt ställe för kalastrådar eller? Fattar inte vad du menar.....

Barnforumet...Här är vi nu! :D
 
Sv: Födelsedagspresent åt två 6 åriga flickor HJÄLP!

engångskamera brukar alltid bli succe, dessutom är det en förbrukningsvara eftersom de flesta barn har så inibängen mkt grejer

annars så brukar läppglans o hårsnoddar vara bra i den åldern. om barnen gillar hästar eller andra djur så kan det vara bra med djurböcker. Hennes har massor med billiga toppar, det brukar också vara uppskattat.


Massa kul finns det att köpa, fråga mig!!
millus
 
Sv: Födelsedagspresent åt två 6 åriga flickor HJÄLP!

ritblock/målarbock och eller pennor/kritor
brukar funka :)
eller sån här pysselbok. *älskade dom när jag var liten
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
20 426
Senast: Zewz
·
Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 798
Relationer En person i min närhet fyller år snart, och en annan person i min närhet har föreslagit att vi ger bort en träningsmaskin i...
2
Svar
22
· Visningar
1 705
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan (Vet inte om detta är rätt tråd, men provar) Hej! Jag är en 19 årig tjej som verkligen vill rida och tävla på den högsta nivån i...
Svar
9
· Visningar
2 215
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp