Födda 2019

Hur stora är era 1åringar nu? Här är min hingst som blir ett i juni, vid senaste mätningen var han 152, jämn fram och bak. Är rädd att han kommer bli en drake :nailbiting:

Han är efter Cabachon-Dirco Hästak-Cortus-Alme Z :)
 

Bifogade filer

  • IMG_20200520_214814_636.jpg
    IMG_20200520_214814_636.jpg
    270,8 KB · Visningar: 50
Hur stora är era 1åringar nu? Här är min hingst som blir ett i juni, vid senaste mätningen var han 152, jämn fram och bak. Är rädd att han kommer bli en drake :nailbiting:

Han är efter Cabachon-Dirco Hästak-Cortus-Alme Z :)
Min är 152 cm nu, högre bak..

Stolinjen är små (strax över 160) ända tills mormor (e.Jeopardy) och sen är det långbenta höga men rätt ädla hästar.
Närmare eller högre än 175 🙈
 
Senast vår mättes var han runt 145cm men drog iväg efter det. Plus att rumpan blev ruskigt hög. Vi räknar dock inte med att han blir så stor runt 165 troligen. Han är även mer lågställd.
 
628F3E78-4F42-44BF-B9BD-3EE724CD2B6B.png

Äntligen är min förkylning bättre och igår kunde jag därför hälsa på Julius! All vinterpäls har i princip släppt. Tyckte att han vuxit sen jag såg honom sist för några veckor sen, så mätte. Ja hela 1-1,5 cm har han växt (stod inte riktigt still) 🤪 så nu är han ca 135 cm. Blir ett sista juni! Dock högre bak men mätte aldrig bak. De ska snart släppas i nybyggd sommarhage, gott med massa gräs!
Och igår var jag och kollade på stallplats till hösten. Han får en gigantisk box mellan mitt hem och mitt nya jobb (jobbet ligger två mil hemifrån). Samt stora hagar och mkt utevistelse, så det känns bra!
 
Idag åkte min på hingstbete, jag trodde han skulle vara minst och jag var rädd att han var för tunn. Men de andra såg likadana ut i hull och han var definitivt störst i storlek 😅
Tyckte det gick relativt lugnt till och det kändes bra att lämna, tror han kommer ha det bra där med kompisar i samma storlek istf hans lilla b-ponny 🙈

Så nu har han sommarlov☀
D2DDE794-2E03-443D-A478-9DE56D8DB5B3.png
 
Hur stora är era 1åringar nu? Här är min hingst som blir ett i juni, vid senaste mätningen var han 152, jämn fram och bak. Är rädd att han kommer bli en drake :nailbiting:

Han är efter Cabachon-Dirco Hästak-Cortus-Alme Z :)
Min SWB som blir 1 år 29/6 mäter ungefär 145 cm i manken nu. Stått stilla i växten under tidig vår, men nu sista 2 mån växt några cm. Känns som hon blir liten...
 
Hur stora är era 1åringar nu? Här är min hingst som blir ett i juni, vid senaste mätningen var han 152, jämn fram och bak. Är rädd att han kommer bli en drake :nailbiting:

Han är efter Cabachon-Dirco Hästak-Cortus-Alme Z :)

Mätte Sapporo i söndags då nya ägarinnan var nyfiken. Han är 154 cm nu, född 16 April så en "tidig" kille. Jag tror bestämt att han stannar under 170 cm då ingen i den närmsta familjen klättrat över oavsett pappa.
 
Då "Sappe" är såld nu skall jag väl så småningom smyga ur tråden, eller bara följa mest i tysthet, men eftersom han står kvar i sommar över betet tänkte jag försöka ta lite kort på honom innan han åker. Jag kommer sakna honom! Våra Zappa-ungar är de snällaste, enklaste och mysigaste hästar vi haft :love: Sapporo är dessutom väldigt klipsk och förnuftig, även om han uppvisar en viss oral fixering :p Allt går att tugga på.

Bjuder på en riktigt snygg bild där han lasttränar. Det var inte så mycket träning involverat då han knata in och stod där tills jag tyckte det var dags att gå av igen.

94640995_1084296368605270_3500345299098927104_n.jpg
 
Fick besök förra veckan av honom som ägde Amèlie's (och min 5-årings) mormor - han är GP dressyrdomare och var på min ridklubb för att döma en tävling, så han kom förbi för att titta på hästarna. Han blev jätteförtjust i Lilla-A, och tyckte absolut inte att jag skulle sälja henne.... Såe.... :angel:

Vi får väl se hur många som blir dräktiga i år, och utvärdera hästantalet efter det ;) :rofl:
 

Liknande trådar

Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
19 20 21
Svar
402
· Visningar
50 668
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 630
Senast: Mia_R
·
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 027
Senast: Smurfoff
·
  • Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
26 025
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp