För ful för kille?

Sv: För ful för kille?

Jag har samma fixidé fast det inte gäller mitt utseende, jag kan lätt gå osminkad. Mitt problem är snarare att jag inte litar på att jag och min personlighet duger och att killar ska tycka jag är en trist och grå person. Det tror jag dock inte jag är innerst inne men det är svårt att slå tillbaka det fula trynet när det dyker upp.
 
Sv: För ful för kille?

Ja, så är det ju. Sminket får gärna vara "the icing on the cake" - det som förgyller och förskönar lite. Däremot får det ju inte bli någons hela identitet. Jag minns en väninna jag hade som ung. Vid ett tillfälle blev hon tillfrågad av ett annat par om hon och hennes pojkvän ville följa med ut i skogen och tälta. Men, nej, det ville hon inte för då kunde hon ju inte tvätta av sig sminket på kvällen och sminka sig igen på morgonen... Hur sorgligt var inte det...:(???

Och tänk när vissa ålderstecken börjar komma. Hur gör man då om man är väldigt utseendefixerad? Häromdagen satt ett av "mina" små söta barn på jobbet och räknade mina linjer i pannan. "1, 2, 3, 4, 5, 6", sa hon :p.
 
Sv: För ful för kille?

Jag har då åkte på äventyr utan möjlighet till kranvatten och ändå sminkat mej .
Men ja det är trist när sminket lägger upp ramar om ens liv. Mina graviditeter tog hårt på min kropp. Och visst 17 kan jag sakna dem smärta smala brud som sprang på fest i magtröjor mm förr. Men jag skulle inte för en sekund byta ut det liv jag har för det igen.. Jag va faktiskt mer osäker på min kropp och utseende då än vad jag är nuO_o
 
Sv: För ful för kille?

Fast det är väl få som ramlar hem och är assnygga och sen när de visar sig osminkade dagen efter så visar de sig vara deformerade och dödligt överviktiga?

Jag tänker mer att om min kille vissa dagar fick finnar skulle jag ju inte sluta vara kär i honom för det. Det vore ju väldigt märkligt.
 
Sv: För ful för kille?

Det är då man tar med sig sminkborttagningsmedel och/eller vatten, alternativt köper vatten på flaska? Lät som en extremt märklig ursäkt i mina (väldigt sminkberoende) öron.

Sedan behöver ju inte komplex för säg ärrad hy eller en "besatthet" av mascara betyda att man är rädd för ålderstecken. I andra fall finns det botox.
wink.gif
 
Senast ändrad:
Sv: För ful för kille?

*kl*

Alltså, jag har ju levt med min sambo i sex år nu. Under de åren har han sett mig storböla, han har sett mig svälla till oigenkännlighet, han har sett mig få bristningar här och var, han har sett mig i tröjor täckta med bröstmjölk och babyspya, han har sett mig brölandes på en brits med blod och annat gojs forsande när jag födde vårt barn... Osv osv osv. Hade jag varit så självmedveten och osäker att jag inte vågat visa mig osminkad hade jag aldrig kunnat ha den relation med min heting på det vis jag ändå har.

(Nu menar jag inte att alla relationer någon dag absolut måste utmynna i barn, men vårt gjorde det.)

Btw, minns jag ett en gång en diskussion jag hade med ett ex om just detta. Han i sin tur mindes en tjej han träffat som var så fokuserad på att alltid visa sin bästa sida att hon poserade i sängen och bara kunde ha sex i de vinklar hon tyckte att hon såg bra ut. Hon var säkert jättesnygg, men hon blev singel snabbt igen... :p
 
Sv: För ful för kille?

jag tror helt enkelt inte att en person kan se SÅ annorlunda ut sminkad som osminkad att personen skulle va rent motbjudande. Ja jag vet att det finns tjejer som känner så, men jag har aldrig sett det och har framförallt aldrig hört en kille uttrycka sig så

Inte för att det kanske är det bästa att skriva i en sådan här tråd. Men det (fetstilta) har jag hört flera gånger (alltså inte sagt till tjejen i fråga utan till vännerna).
Man ska nog inte skjuta under stol med att det förekommer.
(Däremot är det fler jag hört som säger att tjejerna slösar bort onödig tid när de håller på och sminkar sig som besatta eftersom de ser lika vackra/vackrare ut utan.)
 
Sv: För ful för kille?

men då vill det ju sig till att du alltid dejtar snubbar som vaknar efter dig? och som inte vaknar mitt i natten om ni sover nånstans där det inte är becksvart mörkt?

tycker de inte att det är lite udda att du alltid går upp och sminkar dig innan de vaknar? tycker de inte att det är lite av en turn-off?

du får ursäkta men jag blir lite fascinerad. hur kan det ens funka väl i en längre relation att hålla på sådär? ingen jag dejtat skulle känna nåt annat än typ "stackars lilla tjej som är så osäker" och därför bli rätt avtända.
 
Sv: För ful för kille?

Det finns garanterat killar som tycker så, jag har aldrig träffat nån dock. De flesta killar har sagt att det antingen inte spelar någon roll (tjejen är lika snygg vilket som) eller att dom inte ser skillnad. Vilket jag tycker är lite skumt det med men å andra sidan va jag tillsammans med en kille i ett halvår och han kunde ändå inte säga vad jag hade för ögonfärg :p det va ju inte så att han aldrig tittat på mig, han bara märkte inte sånt.
 
Sv: För ful för kille?

Jag känner igen mig i det du skriver, och tror att det enda man kan göra är att med tiden visa mer och mer av sitt osminkade jag.

Jag har också problem med akne och mår i perioder skitdåligt över det och känner att jag är för ful för alla. Kan ta relationen med ett ex som exempel för hur jag fungerar... I början när vi träffades sminkade jag mig även för att åka till affären, vilket jag inte gör i normala fall, bara för att jag kanske skulle råka springa på honom eftersom han bodde hyfsat nära affären :crazy:
Men ju mer jag lärde känna honom började jag ju också känna att han tyckte om mig, och då kändes det mer okej att gå med mindre smink. Första gången jag sov över tvättade jag bort det mesta av sminket men lämnade kvar lite på kinderna (problemområde) när vi hoppade i säng, och morgonen efter låg jag kvar en stund och myste innan jag gick upp och sminkade mig, så utanför sovrummet med neddragna persienner var jag inte osminkad. Sen efterhand kunde jag vara osminkad lite längre och så vidare.

Så sammanfattning av mitt svar: Med tid och ökat förtroende brukar det kännas bättre, men man kan behöva ge sig själv en liten knuff att våga.

Och Tassetass sa så klokt att ingen kan få vem som helst, det är bra att tänka på!
 
Sv: För ful för kille?

Inte för att det kanske är det bästa att skriva i en sådan här tråd. Men det (fetstilta) har jag hört flera gånger (alltså inte sagt till tjejen i fråga utan till vännerna).


Jag har oxå hört dylikt tyvärr. Och visst är det inget som stärker ett självförtroende hos någon. MEN människor som vräker ur sej sånt är då rätt och slätt inget att ha!!! Då är det bara skönt att få veta vad det va för en människa så man kan stryka personen från sitt närvaro och gå vidare på jakt efter härligare människor att omge sej med!!
 
Sv: För ful för kille?

Jag tänkte så i tonåren. Jag har problem med väldigt röda kinder, sådär så 60+:are säger "ååååh vad härligt rosig du är om kinderna", de på kosmetikabutikerna kommer viftande med foundations och säger "ser du, den tar bort det där röda" och alla andra "har du jäkta hit?". Om det är ytliga blodkärl eller någon ofarlig sjukdom vet jag inte. På grund av detta lämnade jag aldrig hemmet osminkad, inte ens för att handla, och undrade hur sjutton jag skulle göra i ett förhållande.

Nu minns jag inte ens hur det gick till (med första seriösa pojkvännen), men jag gissar att jag behövde duscha någon gång och inte kunde motivera en hastig sminkning efteråt, dåvarande pojkvännen reagerade varken med avsmak eller något annat negativt så det släppte ganska fort.

Numer kan jag utan problem röra mig på byn utan smink, även om jag för min egen skull gärna drar på i alla fall foundation om jag ska ut i större sammanhang och vara "aktiv" på något sätt.



Lycka till TS. Det är hjärnspöken som man gör bäst i att döda även om det kan vara jättesvårt!
 
Sv: För ful för kille?

Jag tänkte så i tonåren. Jag har problem med väldigt röda kinder, sådär så 60+:are säger "ååååh vad härligt rosig du är om kinderna", de på kosmetikabutikerna kommer viftande med foundations och säger "ser du, den tar bort det där röda" och alla andra "har du jäkta hit?". Om det är ytliga blodkärl eller någon ofarlig sjukdom vet jag inte.
Rosacea? Det kan yttra sig på lite olika sätt, men just röda partier i ansiktet är ju ett typiskt symtom.

Finns en receptfri kräm på apoteket - Rozasol - som är lite dyr men som verkar fungera bra.
 
Sv: För ful för kille?

Njae, jag har läst lite om det förut men tycker inte att det stämmer in. Men det är möjligt att det är någon form av det, det verkar ju kunna variera ganska stort.
 
Sv: För ful för kille?

Jag tänker som du - dvs jag tycker att jag är ful när jag är ofixad men ganska fin när jag är fixad.

Men sedan så tänker vi olika. - Jag lägger inte någon djupare värdering i skönhet. Visst - det är superkul att känna sig fin men det är inte en livsnödvändighet. Och skönhet är aldrig bestående - har därför alltid tänkt att jag inte vill vara med någon som är ytlig nog att inte vilja vara med mig om jag är ful. Därför har jag alltid sett till att träffa en ev. potentiell pojkvän när jag är ful någon gång. När man dateat lite och jag känner att jag kanske börjar bli mer intresserad. Har jag inte råkat träffa honom ofixad (sminkar mig långt ifrån varje dag) redan så ser jag till att jag gör det asap. Om han inte vill ha mig som han är så är han inget, inget inget att ha.

Sedan så tycker jag att du kan prova på att vara osminkad och ofixad till vardags mer och mer. Slå på din vanliga charm och tänk att du är snyggast i världen - snart kommer du att märka att sminket faktiskt inte betyder så mycket. Utan det är ditt beteende och din charm som gör att folk tycker om dig och vill vara med dig. Jag har gått ut på krogen dagar då jag ser ut som stryk men så länge jag inte har låtit det påverka hur kul jag har så har det inte heller påverkat människorna som jag har träffat ute heller.
 
Sv: För ful för kille?

Vad många kloka människor det finns!! Tack för alla svar, mycket som är bra att få höra.. :)

Jag skrev att gångerna jag visat mig utan foundation går att räkna på en hand, men när jag tänker efter så är det ju inte riktigt så allvarligt alltid.:) Hemma på landet så kan jag ju oftast gå på promenad t.ex. och stanna och prata med passerande utan att ha lagt på ett uns av smink. Så fort som jag känner att huden är bättre under somrarna t.ex, så njuter jag av att kunna fara och handla ibland med t.ex. kanske bara lite puder på näsan på sin höjd.


Egentligen tror jag att även om jag i dagsläget är väldigt noga med att försöka visa mig från mig bästa sida för honom på alla sätt, främst personlighetsmässigt ändå, så skulle jag inte stå ut i längden med att alltid försöka dölja min osminkade sida. Vi träffas ju bara än och har gjort det under en längre period, men ju mer vi lär känna varandra och kan slappna av tillsammans så tror jag också att jag kommer kunna våga visa "sämre yttre kvalitéer" av mig själv. :p
Och som flera sa, skulle han då tycka mindre om mig för att jag inte är lika snygg osminkad så är han nog ändå inget att ha... :)

Jag tror att det har varit en lite extremare period med krav på mig själv och utseende, just pga. honom. Har varit rädd för att han ska tappa intresset helt enkelt, och just eftersom jag tycker så grymt mycket om honom så har jag velat ha "bästa möjliga förutsättningar" eller vad man ska säga, för att från början fånga hans intresse.
Sen så är självförtroende och att känna att man ser bra ut, tyvärr oftast väldigt sammankopplade för min del. Känner jag mig snygg så visar jag mig från min bästa sida helt enkelt och kan vara mig själv - väldigt framåt, spontan, glad och rolig!.. Så med det har det blivit extra viktigt för mig att vara sminkad när jag är med honom.

Jag kan inte minnas att jag varit riktigt lika "snyggfixerad" när ja varit med andra killar som jag är med honom. Han är egentligen inte riktigt "modell-snygg," vänner som har sett foton på honom har mer reagerat; " Jamen han ser ju snäll ut." Däremot ser han alltid extremt välvårdad och stilig ut i vardagen, och enligt mig så är han ju faktiskt extremt snygg, så jag antar att det kanske satt lite press på att jag måste hålla mig på "samma nivå", ish...

Hazel hade en bra poäng med hur jag själv känner för honom. När han själv hade ganska mkt problemhy en dag så kunde jag ändå inte slita ögonen från honom, just för att jag ändå tyckte han var såå himla fin!.. ^^ Jag kan faktiskt inte tänka mig något som skulle få mig att totalt tappa intresset, så starkt känner jag för honom..:)

Vet ni vad, bara för att utmana mig själv i att börja visa mitt osminkade jag mer, så har jag tagit några grymt fräscha morgonbilder att visa upp här nedan! Huden känns dock Mycket bättre än vad den brukar va just idag och min högra sida som jag inte visar är värre, så bra mkt sämre kan de va. Andra osminkade bilden är dessutom tagen med en mkt älskvärd kamerafunktion med ngt typ av filter..:P =)
Be nice...
5285_10201112613802596_1314582943_n.jpg


72832_10201112658603716_474313164_n.jpg


Efter:
399801_10201112555801146_892993500_n.jpg


310818_10201104258433717_99920575_n.jpg
 
Sv: För ful för kille?

Ska jag vara ärlig så ser jag knappt någon skillnad. Du har jättefin hy av vad man kan se på bilderna!
 
Sv: För ful för kille?

Jag tror det här med dålig hy är något du bara fått för dig, man förstorar ju gärna upp ens brister och får för sig att det är mycket värre än vad det är.

Varför jag tror det är för att du visar upp en hy som i stort sett ser helt felfri ut. Och du är otroligt vacker på det. Hoppas nojan om din hy släpper, för du har verkligen inget att dölja.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 251
Gravid - 1år Hur gör ni om det visar sig att er partner inte klarar av föräldrarollen så bra som ni båda hoppats..? *långt* Vi visste från början...
13 14 15
Svar
288
· Visningar
31 065
Senast: Badger
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 197
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 787
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp