"För" lugn brukshund?!

Sv: "För" lugn brukshund?!

Jag kan säga att jag fattar varför många rottisar omplaceras under unghundsåren...

Det gör jag med! De ÄR ofta jobbiga! Jag var beredd och tröstar mig med att det är de egenskaperna jag vill åt i tränkngssammanhang. Var man inte beredd utan ville ha en sällskapshund att rasta på tomten (ja nu överdriver jag men ändå, många lever så tyvärr) förstår jag att man omplacerar. Synd bara att folk inte läser på/inser från början istället.
 
Sv: "För" lugn brukshund?!

Det gör jag med! De ÄR ofta jobbiga! Jag var beredd och tröstar mig med att det är de egenskaperna jag vill åt i tränkngssammanhang. Var man inte beredd utan ville ha en sällskapshund att rasta på tomten (ja nu överdriver jag men ändå, många lever så tyvärr) förstår jag att man omplacerar. Synd bara att folk inte läser på/inser från början istället.

Precis! Jag hade inte last pa innan min forsta, istallet fick jag lasa pa nar jag insag att det inte var fullt sa enkelt som jag trodde att "ha en rottis".:o Det var hon som fick mig att borja trana aktivt da hon skulle ha blivit en hopplos hund annars ... Min lilla skramde alla vi traffade, inklusive tranare, utom IPO folk som genast sag hennes 'potential'. Men det var nagra tuffa manader.:p
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 777
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 435
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 852
Senast: Sesca
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 465
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp