för tugg innan midsommar maten?

Pudlan

Trådstartare
Vi skall äta matjesill och poatis med gäster. Vad kan jag ha för "för tuggg"som maken säger? Funderade på gubbröra på knäckebröd? Så det är lite pyssel innan alla gästerna kommer.

Med vänlig hälsning
pudlan
 
Vi skall äta matjesill och poatis med gäster. Vad kan jag ha för "för tuggg"som maken säger? Funderade på gubbröra på knäckebröd? Så det är lite pyssel innan alla gästerna kommer.

Med vänlig hälsning
pudlan
Äggsallad?

Koka ägg och skär i bitar, inte för smått. Blanda 50/50 creme fraiche och majonäs och ha i rejält med röd rom/kaviar. Vänd ner äggbitarna i geggan. Obs - Geggan sväljer mer ägg än man tror.

Rosta formbröd, skär i trekanter och lägg en klick röra på.

Ohyggligt enkelt att göra och dito gott!
 
Äggsallad?

Koka ägg och skär i bitar, inte för smått. Blanda 50/50 creme fraiche och majonäs och ha i rejält med röd rom/kaviar. Vänd ner äggbitarna i geggan. Obs - Geggan sväljer mer ägg än man tror.

Rosta formbröd, skär i trekanter och lägg en klick röra på.

Ohyggligt enkelt att göra och dito gott!

Låter gott och inte krångligt.
Med vänlig hälsning
pudlan
Gubbröra funkar alltid :d kanske också laxrullar med pepparrotsfyllning (beroende på vad ni ska äta senare). De är ju superenkla att ha färdiga i kylen.


Gubbröra är gott. Det får bli lite röror och något bröd att lägga det på :)
praktiskt att få något i näbben och pyssla med när alla inte kommer helt samtidigt.
Önskar en Glad Midsommar från Pudlan
 
Jag skulle nog köra på plockmat, något som bryter lite smakmässigt mot sillen ni ska äta sen
Oliver, små korvarslantar, ostkuber, små tunna knäckebröd med smaksatt mjukost mm
 
Jag röstar också för gubbröra på något hårt bröd, kanske de tunna långsmala kumminkexen(!) som bl a ICA säljer. :up:

Kompletterande maltdryck var tänkt att bli en ekologisk ljus lager med gott om amerikansk humle, bruks-ölfavoriten (1454). Men med rådande väderutsikter känns ljus lager litet malplacerat; det blir något mörkare och mulligare istället. Sannolikt den smakrika men välavvägda (89688) :bow:, möjligen (89067) eller helt enkelt den alkoholsvagare lågoddsaren (1606). De av oss som vill avstå alkohol helt får (11994), ett av de mer öl-lika icke-ölen.
 
Vi skall äta matjesill och poatis med gäster. Vad kan jag ha för "för tuggg"som maken säger? Funderade på gubbröra på knäckebröd? Så det är lite pyssel innan alla gästerna kommer.

Med vänlig hälsning
pudlan

Får du tag på ljusugnsbröd så är det som gjort för att lägga gubbröra ovanpå!
 
Jag röstar också för gubbröra på något hårt bröd, kanske de tunna långsmala kumminkexen(!) som bl a ICA säljer. :up:

Kompletterande maltdryck var tänkt att bli en ekologisk ljus lager med gott om amerikansk humle, bruks-ölfavoriten (1454). Men med rådande väderutsikter känns ljus lager litet malplacerat; det blir något mörkare och mulligare istället. Sannolikt den smakrika men välavvägda (89688) :bow:, möjligen (89067) eller helt enkelt den alkoholsvagare lågoddsaren (1606). De av oss som vill avstå alkohol helt får (11994), ett av de mer öl-lika icke-ölen.

Öl fick gästerna att drick deras favo sort och Falcon alkoholfria som jag tycker smakar gott. Var nog bara solen vi saknade mest.

Mvh
pudlan
 

Liknande trådar

Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
899
Senast: Roheryn
·
L
  • Artikel
Dagbok En sak som jag verkligen verkligen HATAR är att jag blir så jävla på verkad av andra helatiden. Eller inte HELATIDEN men iallafall för...
2
Svar
32
· Visningar
1 465
Senast: LiviaFilippa
·
Mat Jag tycker inte om att laga mat. Så jag vill sluta med det (åtminstone till vardags). Samtidigt vill jag äta nyttigt, veganskt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 796
Senast: Tilly_85
·
Hundhälsa Hunden kräktes i går em upp all sin mat (färskfoder) och därefter varit dålig i magen. Har kräkts vitt skum/genomskinligt slem i natt...
Svar
3
· Visningar
1 284

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp