Bukefalos 28 år!

Föräldrapenning

Enya

Trådstartare
Förr fick man 60 kr för varje garantidag man hade. Då utan att betala skatt på dem. Nu har jag förstått att det är höjt till 180 kr. Ska man betala skatt på dem?

Jag har ju de andra dagarna, eftersom jag inte tjänat tillräckligt så har jag det lägsta man kan ha där vilket är 180 kr och d ska man betala skatt på.

Någon som vet hur det är med garantidagarna nuförtiden?
 
Sv: Föräldrapenning

Förr fick man 60 kr för varje garantidag man hade. Då utan att betala skatt på dem. Nu har jag förstått att det är höjt till 180 kr. Ska man betala skatt på dem?

Jag har ju de andra dagarna, eftersom jag inte tjänat tillräckligt så har jag det lägsta man kan ha där vilket är 180 kr och d ska man betala skatt på.

Någon som vet hur det är med garantidagarna nuförtiden?

Jag betalar skatt på mina garantidagar.
 
Sv: Föräldrapenning

Säker att det inte är skatt även på 60:-? Vi har sådana för 3-åringen eftersom han föddes innan de höjt till 180:-.
 
Sv: Föräldrapenning

Nu har inte jag haft 60-krdagar på 15 år, men tror det e skatt på dem oxå
 
Sv: Föräldrapenning

Tack för svar, alla! :D

Jag har bestämt för mig att man inte betalar skatt på garantidagarna, men jag har kanske fel? Vore ju hemskt i så fall, det blir inte mycket kvar av de dagarna då!
 
Sv: Föräldrapenning

Jag har bestämt för mig att man inte betalar skatt på garantidagarna, men jag har kanske fel? Vore ju hemskt i så fall, det blir inte mycket kvar av de dagarna då!

Det är därför det är så få som tar ut de dagarna. Få har råd med 60 kr - skatt. Och det tjänar staten ganska mycket på, när dagarna bränner inne.
 
Sv: Föräldrapenning

Är inte din dotter för gammal för att ha 180 kr/dag? Vi har 60 kr/dag på lägsta-nivå-dagarna :) Dottern är född före ändringen som jag tror gjordes sommaren 2006 :)
 
Sv: Föräldrapenning

ahhhh perfekt :)

Jag tror också tyvärr det är skatt, vi har inte rört våra lägsta nivå....
 
Sv: Föräldrapenning

Jag har betalat skatt på mina 60:- dagar. Har precis tagit ut alla dom jag hade kvar efter dottern född-05. Har blandat in dom i min nya fp som jag har nu för sonen född-08. Har inte lust att skänka staten dom, även fast det inte är mycke!
 

Liknande trådar

Samhälle Hur vet man vart man ska bo? Jag är så förvirrad och önskar så att jag hittar hem. Var? Vet inte... Måste det vara Sverige? Nä? Men jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 383
Senast: Lickety
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 559
Senast: Shixle
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: Jag har ett varumärke som företaget X använder och tjänar pengar på, i sina produkter. Nu har företaget bytt ekonomisk...
Svar
10
· Visningar
846
Skola & Jobb I våras fick jag bara 20 semesterdagar och ifrågasatte detta. Efter lite krångel stod det slutligen 25 men i samma veva försvann mina 5...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
5 014
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp