förbereda innan tävling

Sv: förbereda innan tävling

ok om håren skulle vara så långa att de når ner till bommarna när hästen hoppar, men det är väl inte särskilt troligt? eller varför tycker du att det inte är särskilt optimalt? du rycker ju knappast bort morrhåren från katten, eller hur?
 
Sv: förbereda innan tävling

apocalypsze skrev:
ok om håren skulle vara så långa att de når ner till bommarna när hästen hoppar, men det är väl inte särskilt troligt? eller varför tycker du att det inte är särskilt optimalt? du rycker ju knappast bort morrhåren från katten, eller hur?

Måste bara påpeka att jag absolut inte rycker bort dem, min chefs hästar rakar vi mularna på inför tävling och min egen häst brukar jag trimma ner till 1-2 cm med vanlig sax.. Menar bara att det inte varit 'optimalt' / tillhört det vanliga med 6cm skägg där jag varit o det jag sett i min dar (gäller alltså tävlingverksamhet på elitnivå) :angel:
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 334
Senast: zarmino
·
Juridik & Ekonomi Jag kommer att vara mer på hugget inför mitt kommande lönesamtal. Jag tänkte be om ett möte innan lönesamtalet för att informera om mina...
Svar
18
· Visningar
832
Senast: cherie
·
Dressyr Är som så många andra uppriven och tagen efter Helgstrand-fimerna, men kanske mest frustrerad över känslan att det liksom går utför med...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
8 311
Hästhantering Min häst visade idag att han har grov separationsångest på tävling när hans hagkompis är på samma tävling. Det är inget beteende han...
Svar
8
· Visningar
1 381
Senast: Ajsing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp