Bukefalos 28 år!

Förbjudna känslor?!

Status
Stängd för vidare inlägg.
L

Lite_orolig

Läs detta, men försök att inte dömma mig för hårt!

Jag bor ihop med en underbara man och vi har så smått börjat prata om just smått. För tio år sedan förlorade min sambo sin dåvarande sambo som var gravid med deras barn. Detta var givetvis en oerhörd tragedi för honom, men han har bearbetat det och vi har pratat en del om det. Jag känner att de gånger vi pratat om det så är det för min skull, jag som har frågor, framförallt nu när vi går i barntankar så för det mina tankar till hans erfarenheter. Ibland struntar jag i att fråga honom för det känns jobbigt för mig att påminna honom. Kanske en dum känsla.... Mitt dilemma är mina känslor som dyker upp i samband med att vi pratar eller att jag tänker på det. Jag kan nämligen känna avundsjuka på att han har upplevt vissa saker tidigare. Vi pratade tex om ultraljud och jag frågade om de hade varit på ultraljud, vilket de hade och genast dyker det upp tankar som att "då är det inte så unikt, den dagen vi är på vårt ultraljud". Många tankar bottnar nog i att det inte känns unikt. Ungefär som när vi förlovade oss. Han har varit förlovad två gånger tidigare, så då kom samma känsla, att det inte var något nytt och unikt för honom. Har svårt för att ta upp detta, framförallt känslorna kring en eventuell graviditet, med honom. Vet ju att det är mina tankar och känslor som är "fel"!?? Har någon annan upplevt det samma. Att er nuvarande har barn sedan innan och det är helt nytt för dig men inte för honom/henne?? Skulle behöva någon att prata med detta om. Det är jobbigt när jag vill prata men inte känner att jag vill älta det med honom och jag har lovat att inte berätta för någon annan så jag står helt ensam.
 
Sv: Förbjudna känslor?!

Jag kan förstå din känsla till viss del, men jag skulle tro att det är mest din känsla och inte din sambos.
Det är unikt med varje ultraljud, jag trodde inte att det skulle vara samma upplevelse nu när jag väntar andra men det var lika otroligt den här gången oxå. Och det är mycket som skiljer sig från förra graviditen så det är en egen upplevelse varje gång.

Jag kan även gissa att din sambo känner en viss oro över det hela då han som jag förstodet hade förlorat sin förra sambo? Det måste bubbla upp tankar i honom oxå om vad som ska hända denna gång.

Ni kan ju fundera på om ni vill ha hjälp utifrån och prata med någon på familjerådgivningen eller oxå har MVC en kurator som man kan ta kontakt med. Fortsätt prata med varandra för det är viktigt!

Lycka till!
 
Sv: Förbjudna känslor?!

Jag kan till viss del förstå din oro. Men du måste leva i nuet! Det är ju dig han lever med idag, dig han vill ha ett barn med!! Varje graviditet, varje barn är unikt, det är lika speciellt varje gång!
Njut av att var älskad, och att ha någon att älska! :love:
 
Sv: Förbjudna känslor?!

Det ÄR unikt!! Du ÄR unik!!! NI är unika!

Han har ALDRIG upplevt det med dig!

Slösa inte bort din (Er) tid med sådana tankar! Ta för dig av vad ni kan ha tillsammans!
 
Sv: Förbjudna känslor?!

Snurrfian skrev:
Jag kan även gissa att din sambo känner en viss oro över det hela då han som jag förstodet hade förlorat sin förra sambo? Det måste bubbla upp tankar i honom oxå om vad som ska hända denna gång.

Han förlorade sin gravida sambo, men inte pga graviditeten. Hon dog av hjärnhinneinflammation.
 
Sv: Förbjudna känslor?!

Ja men ändå så sätter det snurr på funderingar om allt som kan hända... Så ta hand om er! Och fortsätt prata med varandra och berätta hur ni känner för varandra.
 
Sv: Förbjudna känslor?!

Tack för era svar! Ni har helt rätt i att jag ska fokusera på oss och vad vi har idag!! Det var så skönt bara att skriva av sig lite, då jag som sagt inte kan prata med någon vän om detta. Eftersom bara tanken på barn, graviditet och allt som har med det att göra är så unikt för mig så behöver det ju inte vara annorlunda för honom. Men ibland är det svårt att styra sina tankar och känslor och i det här fallet har jag haft lite dåligt samvete över dom eftersom jag tycker det är lite egocentriskt att känna så här. Tack för att ni fick mig på rätt tankar!!! :bow: :bow:
 
Sv: Förbjudna känslor?!

vet hur det kan bli ibland. I mitt fall var det tvärsom... Jag har två barn sedan tidigare(blev änka vid 25). När jag träffade min nuvarande kärlek så var jag närma 40, mina barn snart 20 och jag ville inte alls börja om. Han däremot har inga barn, och ville väldigt gärna ha ett...
Efter mkt funderande och diskuterande så bestämde vi oss för att försöka, men pga min sjukdom så avrådde läkarna oss...
Då blev jag plötsligt ledsen ändå... livet är konstigt.
detta ligger några år tillbaka i tiden, idag har jag inget dåligt samvete för att jag "lurat" honom på på papparollen... Vi lever i ett underbart förhållande och vi kan bara ängna oss åt varandra(sedan mina barn blivit stora)
Båda två är vi idag eniga om att det nog var bra att det inte blev någon liten...
 
Sv: Förbjudna känslor?!

I det moderna SVerige så HAR folk ofta barn med sig sedan tidigare in i nya relationer. Om man då träffar en som haft ett liv innan så får man nog gilla läget. Er relation är ju unik i vilket fall som helst. Jag har väldigt svårt att förstå känslorna du har öht....du vet ju vad du gav dig in på. Jag tycker inte att du skall älta det med honom alls, försäk istället komma till rätta med varför DU tycker att det är så jobbigt. Varför får inte han ha haft erfarenheter innan ? Varför måste allt NI gör vara för första gången ?
 
Sv: Förbjudna känslor?!

Xeline skrev:
I det moderna SVerige så HAR folk ofta barn med sig sedan tidigare in i nya relationer. Om man då träffar en som haft ett liv innan så får man nog gilla läget. Er relation är ju unik i vilket fall som helst. Jag har väldigt svårt att förstå känslorna du har öht....du vet ju vad du gav dig in på. Jag tycker inte att du skall älta det med honom alls, försäk istället komma till rätta med varför DU tycker att det är så jobbigt. Varför får inte han ha haft erfarenheter innan ? Varför måste allt NI gör vara för första gången ?

Hade han haft ett barn med sig in i förhållandet så hade det varit lättare att ställa frågor, men nu handlar det inte om det, utan en tragisk upplevelse. Jag förstår inte riktigt vad du menar med att jag "visste vad jag gav mig in på"? Han gick inte runt och presenterade sig som "killen som förlorat en gravid sambo". Jag är också fullt medveten om att det är "fel" att känna så, men vem har någonsin kunnat styra över sina känslor? Jag varken kan eller vill!
 
Sv: Förbjudna känslor?!

Allt har tagit en helt ny vändning nu! Igår när jag skulle svara på "Xeline"s inlägg så stod min sambo helt plötsligt bakom mig..... I panik tog jag ner bilden direkt och hade inget bra svar på vad jag pysslade med. Tror han såg min oro och helt spontant kramade han mig och bad mig berätta. Så allt brast och jag berättade hur jag kände och vilka frågor jag hade osv. Vi pratade länge om det och han berättade lite mer om sina känslor just när det hände och en tid efter. Att han gick in i väggen helt, gjorde ingenting på säkert två månader, fick ingen hjälp. Hans föräldrar sa bara att han skulle rycka upp sig och börja jobba igen. :confused:

Nu känns allt mycket bättre, framförallt för att jag vet hur långt han kommit i sin bearbetning av hela händelsen och att det inte är några problem för honom att prata om det. Om det är möjligt så älskar jag honom ännu mer nu!! :love:
 
Sv: Förbjudna känslor?!

Vad skönt att ni har kunnat prata ut! Hm jag tyckte att jag har tjatat om det från början... ;) Lycka till nu och hoppas att allt går bra! *Kramar*
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 572
Senast: miumiu
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 653
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 866
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 941
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp