Bukefalos 28 år!

Förkylning, hosta

MidnightSoul

Trådstartare
Behöver lite tipps om hur jag ska bli fri från detta.
Har varit förkyld med hög snor tillverkning i flera veckor tror 4 veckor nu, har hostar sen september.
Jag har gått till vc fick hostmedicin som räckte i en vecka å fick kom tillbaka om du får lunginflammation.
Är less på detta p vill ha lite hjälp med vad man kan ta.
På apoteket fick jag tipps om c-vitamin å sömn. Sover det som går redan, vill inte kroppen sova mer så går det liksom inte. Druckit c-vitamin brus i lite över en vecka å mår sämre nu än när jag började. Har fått förkylningshuvudvärk å hade igår kväll lite feber.
Ge mig tipps på hur jag blir av med skiten, orkar inte med denna jäkla förkylning å hosta mer.
 
Behöver lite tipps om hur jag ska bli fri från detta.
Har varit förkyld med hög snor tillverkning i flera veckor tror 4 veckor nu, har hostar sen september.
Jag har gått till vc fick hostmedicin som räckte i en vecka å fick kom tillbaka om du får lunginflammation.
Är less på detta p vill ha lite hjälp med vad man kan ta.
På apoteket fick jag tipps om c-vitamin å sömn. Sover det som går redan, vill inte kroppen sova mer så går det liksom inte. Druckit c-vitamin brus i lite över en vecka å mår sämre nu än när jag började. Har fått förkylningshuvudvärk å hade igår kväll lite feber.
Ge mig tipps på hur jag blir av med skiten, orkar inte med denna jäkla förkylning å hosta mer.
Testa vitlöksvatten! Äckligt men effektivt! Pressa ner några klyftor, kanske tre st, i ett kärl. Häll på 1-1,5 dl hett vatten. Lägg på ett lock och låt dra i minst 10 min. Sila av ner i en kopp och drick. Honung kan göra det mer uthärdligt, men jag brukar hålla för näsan och stjälpa i mig. Det du inte får i dig första gången kan du låta svalna och stå i kylen och dricka kallt senare.
 
Testa vitlöksvatten! Äckligt men effektivt! Pressa ner några klyftor, kanske tre st, i ett kärl. Häll på 1-1,5 dl hett vatten. Lägg på ett lock och låt dra i minst 10 min. Sila av ner i en kopp och drick. Honung kan göra det mer uthärdligt, men jag brukar hålla för näsan och stjälpa i mig. Det du inte får i dig första gången kan du låta svalna och stå i kylen och dricka kallt senare.
Vad tar du efteråt? Kan tänka mig att smaken sätter sig.
 
Några kompisar dricker citron-honung-ingefära.
Har nog inte varit förkylda sen de började och tar man en hutt varje dag som redan sjuk blir man frisk fortare.
Har inte hunnit börja än men ska prova, har dagisbarn :grin:
 
Några kompisar dricker citron-honung-ingefära.
Har nog inte varit förkylda sen de började och tar man en hutt varje dag som redan sjuk blir man frisk fortare.
Har inte hunnit börja än men ska prova, har dagisbarn :grin:
River dom ingefäran eller hur gör som med den?
 
Vad tar du efteråt? Kan tänka mig att smaken sätter sig.
Vet inte om jag brukar ta något särskilt. Om det blir väldigt starkt kan man ju dricka en slurk mjölk. Men absolut - smaken sitter i och du får räkna med att stinka vitlök samma dag och eventuellt dagen efter Men effektivt är det!
 
Vet inte om jag brukar ta något särskilt. Om det blir väldigt starkt kan man ju dricka en slurk mjölk. Men absolut - smaken sitter i och du får räkna med att stinka vitlök samma dag och eventuellt dagen efter Men effektivt är det!
Får ta set när jag inte ska jobba på ett par dar, har inte ett yrke där det är rekommenderat att stinka vitlök.
 
Behöver lite tipps om hur jag ska bli fri från detta.
Har varit förkyld med hög snor tillverkning i flera veckor tror 4 veckor nu, har hostar sen september.
Jag har gått till vc fick hostmedicin som räckte i en vecka å fick kom tillbaka om du får lunginflammation.
Är less på detta p vill ha lite hjälp med vad man kan ta.
På apoteket fick jag tipps om c-vitamin å sömn. Sover det som går redan, vill inte kroppen sova mer så går det liksom inte. Druckit c-vitamin brus i lite över en vecka å mår sämre nu än när jag började. Har fått förkylningshuvudvärk å hade igår kväll lite feber.
Ge mig tipps på hur jag blir av med skiten, orkar inte med denna jäkla förkylning å hosta mer.
Är det inte bihåleinflammation tror du? Hosta brukar jag behandla med allergimedicin, receptfri. Det hjälper om den är delvis allergisk.
 
Jag brukar ta Kan Jang vid förkyling, hjälper knappast omedelbart på hostan men i allmänhet på förkylningen,
http://www.helhetsdoktorn.nu/influensakanjang.htm

Jag har använt det viss framgång och inbillar mig åtminstone att jag lyckats stoppa förkylningar och de jag har haft har varit lindrigare och kortare.

Du kan kan ju ringa läkaren och be om nytt recept på cochilana (eller om sjukskrivning pga sömnbrist)
 
Jag brukar ta Kan Jang vid förkyling, hjälper knappast omedelbart på hostan men i allmänhet på förkylningen,
http://www.helhetsdoktorn.nu/influensakanjang.htm

Jag har använt det viss framgång och inbillar mig åtminstone att jag lyckats stoppa förkylningar och de jag har haft har varit lindrigare och kortare.

Du kan kan ju ringa läkaren och be om nytt recept på cochilana (eller om sjukskrivning pga sömnbrist)
Fick inte cochilana fick nå annat. Tog bara bort symtomen.
Får skriva up den på listan, är det apoteket som gäller för kan jang?
 
Är det inte bihåleinflammation tror du? Hosta brukar jag behandla med allergimedicin, receptfri. Det hjälper om den är delvis allergisk.
Ingen anning om det kan vara bihåleinflammation. Kanske får ge upp å köpa sån där nässprej vill egentligen inte använda sånt.
Inte varit allergiskt tidigare, tänk om man blivit allergisk mot katten :nailbiting:
 

Liknande trådar

Tävling Var går gränsen? Vi började tempa hästarna för ca 1,5 vecka sen när vi hörde talas om utbrott av EHV-1. Vi har 6 hästar som går...
Svar
1
· Visningar
1 214
Senast: Marty
·
Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 321
Senast: Raderad medlem 68338
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
4 888
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Det finns ju massor av trådar om Corona men hur sjutton ska man veta vad man har? I förrgår började jag må lite dåligt, började bli...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
25 801
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp