Förlänga bänkskiva i kök.

Fibusen

Trådstartare
Mitt kök är lite byggt "enklast möjligaste", detta resulterar i att jag har väldigt liten bänkyta... Nu när jag ska byta ut alla bänkskivor så kommer jag låta köksbänken fortsätta efter spisen, och inte som det är nu, 45 cm bänkskiva, spis, sen ett fult vitrinskåp, nu tänkte jag alltså lägga på bänkskiva hela vägen ut till dörrposten, ca 110 cm till.

Jag har även ett köksskåp över i uthuset som jag tänkte få in där också. Men jag blir så osäker på hur jag få ihop det?! köksskåpet ska byggas in och jag måste ju ha något att fästa bänkskivan i. Hur tjocka reglar? Ska jag skruva fast dom i golvet? Vad kan jag täcka resterande yta med? Det måste målas såklart, så någon som färgen fäster på. Bänkskivan kommer behöva skarvas då det är mycket djupare in till väggen där, så det måste finnas något i mitten att fästa bänkskivan i...

Känner att jag inte vet vart jag ska börja!!!
 
Mitt kök är lite byggt "enklast möjligaste", detta resulterar i att jag har väldigt liten bänkyta... Nu när jag ska byta ut alla bänkskivor så kommer jag låta köksbänken fortsätta efter spisen, och inte som det är nu, 45 cm bänkskiva, spis, sen ett fult vitrinskåp, nu tänkte jag alltså lägga på bänkskiva hela vägen ut till dörrposten, ca 110 cm till.

Jag har även ett köksskåp över i uthuset som jag tänkte få in där också. Men jag blir så osäker på hur jag få ihop det?! köksskåpet ska byggas in och jag måste ju ha något att fästa bänkskivan i. Hur tjocka reglar? Ska jag skruva fast dom i golvet? Vad kan jag täcka resterande yta med? Det måste målas såklart, så någon som färgen fäster på. Bänkskivan kommer behöva skarvas då det är mycket djupare in till väggen där, så det måste finnas något i mitten att fästa bänkskivan i...

Känner att jag inte vet vart jag ska börja!!!
Foto på var du ska bygga?
 
Lägg foton på en lämplig nätsida. Kopiera länkadressen och lägg in via bildsymbolen ovanför inläggstexten. Den bredvid smileyn
BPkwcqjgq80
 
Mitt kök är lite byggt "enklast möjligaste", detta resulterar i att jag har väldigt liten bänkyta... Nu när jag ska byta ut alla bänkskivor så kommer jag låta köksbänken fortsätta efter spisen, och inte som det är nu, 45 cm bänkskiva, spis, sen ett fult vitrinskåp, nu tänkte jag alltså lägga på bänkskiva hela vägen ut till dörrposten, ca 110 cm till.

Jag har även ett köksskåp över i uthuset som jag tänkte få in där också. Men jag blir så osäker på hur jag få ihop det?! köksskåpet ska byggas in och jag måste ju ha något att fästa bänkskivan i. Hur tjocka reglar? Ska jag skruva fast dom i golvet? Vad kan jag täcka resterande yta med? Det måste målas såklart, så någon som färgen fäster på. Bänkskivan kommer behöva skarvas då det är mycket djupare in till väggen där, så det måste finnas något i mitten att fästa bänkskivan i...

Känner att jag inte vet vart jag ska börja!!!

Ta in en hantverkare? :)
 
Ta in en hantverkare? :)

Grejen är den att jag är ganska händig, har renoverat en del här hemma, och jag vill och behöver lära mig mer, så jag tänkte kolla om det är ett omöjligt projekt eller om jag kan våga ge mig på det. Det jag funderar mest på är ju om jag behöver fästa regeln i golvet, eller om det räcker att jag fäster i väggen, samt storlek på reglarna. Bänkskivan blir ju ganska tung då det kommer bli en tjock ekskiva. Och eftersom den blir delad (för som ni ser är det mycket djupare där) så måste jag ju kunna fästa den i skarven också. Sen även vad som är bäst att klä in det med? Spånskiva? Fäster färgen på det?

Min ide är regel på golv runt om, sen i väggen och sen överliggande reglar som jag kan fästa bänkskivan i?
 
https://instagram.com/p/34cWftj9sn/

Har målat om alla luckor när renoveringen påbörjades, men då lagt på en egentillverkad bänkskiva som tyvär nu är sliten då det bara är obehandlad furu. Så nu tänkte jag passa på att förlänga där vid spisen så det blir mer bänkyta, samt att jag blir av med det fula skåpet, och det blir så fjolligt med 45 cm bänkskiva, sen en liten spis bara...
 

Liknande trådar

R
Hemmet Jag och min partner pratar lite löst om att byta ut vårt kök i framtiden (inte än på ett tag pga Oliver Twist-status just nu pga...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 776
Senast: Raderad medlem 6459
·
Kropp & Själ Jag behöver hjälp att sortera i mitt huvud. Det blir långt - ber om ursäkt redan i förväg. en firma är hos mig för att bygga tillbaka...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 863
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Tänkte att vi ska renovera köket i juni, och vill gärna ha allt färdigt tills dess så det kan gå så smidigt/snabbt som möjligt:) Här...
Svar
2
· Visningar
1 630
Senast: hvala
·
Hemmet Hej! Jag hoppar in från ÄU med en köksfråga! Jag och maken bygger hus och nu är det dags för köket. Vi är i princip helt klara med...
Svar
12
· Visningar
9 677
Senast: KungTulle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp