Bukefalos 28 år!

förmodligen en dum fråga...

S

slayer

Min häst, vbl, lägger sig ner i boxen så fort hon kommit in och käkat i sig sitt foder. Sen nanar hon, liggandes. Mina andra hästar har alltid stått upp och sovit. Hur gör era små monster :love: ?


:idea:
 
Sv: förmodligen en dum fråga...

Min häst ligger ner och sover på morgonkvisten, typ vid 6 på morgonen. Ibland ligger hon o nanar om man kommer och ska ta ut dem riktigt tidigt :love:

Vet inte om hon ligger ner och sover fler gånger per natt, men på morgonen gör hon det som sagt.. :)
Det är alltid "liggmärken" i halmen och hon har alltid skit på högra låret när man ska borsta henne efter en natt inne ;)
Hon bäddar liksom. Hon bajsar och kraffsar till halm längs innerväggen på boxen sen ligger hon på det :D Varmt o gott :p
 
Sv: förmodligen en dum fråga...

Båda mina ligger någon gång under natten för de har alltid spån på sig. När jag släppte ut shettisen härom dagen hade hon t. o. m. spån ända in i öronen...:D
 
Sv: förmodligen en dum fråga...

Nästan alla mina ligger ner. Alltid massa spån överallt.

En av dem har som vana att kasta sig omkull då han kommer in o rulla sig. Resa sig upp o ta mat i krubban o ner o rulla igen. Sker ett flertal gånger innan herrn är nöjd :D
 
Sv: förmodligen en dum fråga...

min häst rullar sig ALLTID när man släpper in henne i boxen när man ridit..spelar ingen roll om hon är duschad eller inte :) haha:p

jag har aldrig sett henne ligga ner och sova men jag antar att hon gör det för även min häst har smuts på sig och halm i hela svansen och manen, samt "liggmärken" i boxen..:bump:
 
Sv: förmodligen en dum fråga...

alla tre ligger ner nån gång, men lillkillen är värst, fast på skimmeln ser det värst ut:eek: shettisen fastnar inget på, det är bara lite halm i man och svans som avsl¨öjar henne
 

Liknande trådar

Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 257
Senast: Twihard
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 838
Senast: Habina
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 544
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 134

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp