förnya löftena

Jaaaaa!! Det har de. Jag har inte riktigt fattat om de går fram som par och avgifter sig eller om de har festerna skilda från varandra.

Åsså måste vännerna välja fest - den som får de bästa vännerna på sitt kalas slipper bitterbiljetten. Wehooo - vilken bra idé. Om man vill tjäna pengar på detta? Vilken form av tema ska festfixaren gå in för?
 
Larv säger jag. Känns som man gör det för att övertala sig själv att det är sååå bra så i förhållandet
 
Jag tycker absolut att en fest, med t ex tal till varandra (som ju absolut kan innehålla någon form av hyllning och trohetsdeklaration) är ett jättebra sätt att fira att man tagit sig igenom med- och motgångar tillsammans.

Men just det här med ceremoni och "göra allt igen"-känns för mig krystat och svulstigt och grandiost på ett negativt sätt.
 
Min man och jag har nästa sommar varit gifta i 10 år tillsammans i 15. Känns som det behöver firas tycker jag.:love:
Det är ju populärt att förnya löftena nu förtiden och jag tycker det är lite gulligt. Det ger ju en liten gnista i förhållandet.:p

Vill höra med er om ni har gjort något sådant?
Eller har ni några bekanta som gjort det?
Hur gick det till?

Vi sitter och funderar på att ha en liten fest/tillställningen eller att resa med familjen söderut.
Bolla ideer med mig!

Nej.
Nej.
Så jag vet inte.

Alltså just giftermålet är för mig en högst juridisk konstruktion och behöver inte förnyas. Att man sedan bor ihop, trivs tillsammans och mår bra och vill fira med fest eller resa tycker jag man ska göra det. Mitt förhållande påverkades inte av det hos Skatteverket noterade civilståndet, transitionen från sambo till gift gick väldigt obemärkt förbi.
 
Gillar du iden på att förnya löften, gör det! Men jag hade nog satsat på en "kärleksfest" istället. En härlig fest där ni firar kärleken och kanske håller något fint tal som @Lovisaleonora var inne på.
 
Åsså måste vännerna välja fest - den som får de bästa vännerna på sitt kalas slipper bitterbiljetten. Wehooo - vilken bra idé. Om man vill tjäna pengar på detta? Vilken form av tema ska festfixaren gå in för?
En av de roligaste fester jag varit på var en seperationsfest. De firade sin tid ihop och att de nu skulle gå skilda vägar. Det var en fest och alla vänner var bjudna. Bra sätt att visa att ingen behöver "välja sida" eller andra fjompigheter.
 
En av de roligaste fester jag varit på var en seperationsfest. De firade sin tid ihop och att de nu skulle gå skilda vägar. Det var en fest och alla vänner var bjudna. Bra sätt att visa att ingen behöver "välja sida" eller andra fjompigheter.
Var ironisk - i min närhet var det "vänner" som tog sida så fort så det visslade om det. Den ena parten blev dock glatt överraskad, vänner som hon trott var hans vägrade välja sida och umgås därför mest med henne då han blev tjurig. I deras fall skulle en separationsfest bli just så Norensk som det tänkas kan.
 

Liknande trådar

Mat Jag fyller snart 30 år och ska anordna en fest för familjen. Då jag bor 60 mil från alla andra i familjen lånar jag brorsans hus och...
Svar
8
· Visningar
829
Senast: mamman
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 035
Senast: jemeni
·
Relationer Skulle vilja höra hur andra tänker kring följande situation. Vi har de senaste 11 åren alltid firat jul hos oss, innan dess firade vi...
18 19 20
Svar
383
· Visningar
33 072
Senast: _Taggis_
·
Relationer Jag är en tjej, 36 år, som är gift och bor i hus men min man och en hund. Jag har haft ett långt förhållande tidigare och däremellan...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
17 492
Senast: rutans
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp