Bukefalos 28 år!

Försäkringar- vad gäller

KarinStarfighter

Trådstartare
Hej,

Jag vet att detta kanske är en lite för allmän fråga, men ställer den ändå för att få höra era erfarenheter och kanske också få tips och råd.

För ett år sedan opererades jag för ett malingt melanom som satt snett ovanför vänster bröst. Det blev ett fult ärr som är ca 7*2 cm och som såklart inte sitter på något roligt ställe. Dum som jag är slutade jag betala på min sjukförsäkring för ett par år sedan så någon sådan har jag inte (dumt jag vet!)

Jag är kommunalt anställd och när jag surfar runt så verkar det lite oklart kring vad som gäller och vilka försäkringar som finns och hur de gäller. Vet bl.a. att min mor fick ut en del kring tandvård som inte direkt kan knytas till arbetsrelaterad skada.

I samband med operationen kom man också åt en nerv vilket gör att jag har ett stort område på vänster överarm där jag har ett känselbortfall. Enligt min läkare är progonsen att det "nog kommer att förbli så". Finns det någon möjlighet att få ersättning för detta?

Jag ska på kontroll hos min läkare imorgon, men känner att det hade varit bra att ha lite på fötterna inför det...

Tacksam för svar och erfarenheter!
 
Sv: Försäkringar- vad gäller

Hej,

Jag vet att detta kanske är en lite för allmän fråga, men ställer den ändå för att få höra era erfarenheter och kanske också få tips och råd.

För ett år sedan opererades jag för ett malingt melanom som satt snett ovanför vänster bröst. Det blev ett fult ärr som är ca 7*2 cm och som såklart inte sitter på något roligt ställe. Dum som jag är slutade jag betala på min sjukförsäkring för ett par år sedan så någon sådan har jag inte (dumt jag vet!)

Jag är kommunalt anställd och när jag surfar runt så verkar det lite oklart kring vad som gäller och vilka försäkringar som finns och hur de gäller. Vet bl.a. att min mor fick ut en del kring tandvård som inte direkt kan knytas till arbetsrelaterad skada.

I samband med operationen kom man också åt en nerv vilket gör att jag har ett stort område på vänster överarm där jag har ett känselbortfall. Enligt min läkare är progonsen att det "nog kommer att förbli så". Finns det någon möjlighet att få ersättning för detta?

Jag ska på kontroll hos min läkare imorgon, men känner att det hade varit bra att ha lite på fötterna inför det...

Tacksam för svar och erfarenheter!

Kolla med ditt fackförbund. De har ibland rätt generösa försäkringar, även kollektiva sjuk och olycksfallsförsäkringar....
 
Sv: Försäkringar- vad gäller

Be att få en skadanmälansblankett och fyll i och skicka in. Personalavdelningen bör ha information om hur du får tag i den.

Du kan ju inte få mer än avslag.
 
Sv: Försäkringar- vad gäller

Tack för tipsen!
Ska göra en skadeanmälan.
Har kollat med facket och försäkringen ingår inte automatiskt...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag vet inte vart jag ska vända mig. Jag ramlade av en häst som inte är min i måndags och bröt överarmen/axeln väldigt illa. På...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 502
Senast: Pudlan
·
Kropp & Själ Juli 2016 ramlade jag av hästen, bet hål i läppen och fick sy ett par stygn på akuten (syddes på insidan av läppen men hade bitit helt...
Svar
7
· Visningar
1 166
Senast: Thrillie
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 751
Relationer Jag är en smygläsare på forumet och jag postar här för att jag vet att det finns många som är bra på att ge nya perspektiv när det...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
16 042
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • SD:s trollfabrik
  • Var vill vi bo?
  • Personalmöten

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp