Försäkringsbolag, grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

D

Dextrosol

Jag blir så j...a förbannad rent ut sagt. Har tecknat en försäkring på nya hästen som jag vill att dom skall gå in och dra månadsvis.
Efter 2,5 månad har dom fortfarande inte lyckats, och skickar nya försäkringsbrev hem om att jag skall skicka in medgivande - vilket dom redan har - att dom skall dra hela årspremien nu den 1/5 osv. Jag har nog ringt upp dom minst 7-8 gånger nu för att försöka rätta till men...........

Vad gör man?? Handläggaren lovar att rätta till, men likaväl så fortsätter det. Jag är så trött på att sitta och upprepa samma historia gång på gång.

Hade det inte varit för att vi har samtliga våra försäkringar tecknade i detta bolag hade jag bytat. Gud vad det är tråkigt med försäkringar..... :(
 
Hota med att du ska byta ALLA era försäkringar från detta strulbolag till ett konkurrerande. Det brukar ta hus i helvetet... :cool:
 
De kan nog inte göra så mycket ändå...det är nämligen rätt vanligt med hot om att man flyttar alla sina försäkringar...TYVÄRR!!
 
Hon frågade vad man skulle göra och eftersom hon inte vill flytta försäkringarna så har hon väl inte så mycket val heller? :confused: Man kan ju alltid försöka så att säga...
 
Ja, man kan bli less för mindre. Har själv haft en utdragen disskution med mitt bolag. Blev tvungen att slakta gammelhästen i oktober :cry:, fick flera påminnelser om obetald premie fast jag ringde flera gånger.. :mad:. Sista gången dom ringde ifrågasatte jag om dom förstod svenska och sa rakt ut att hästen är död, har ingen nytta av eran försäkring. Sedan blev det slut på påminelser.
 
Det där låter precis som när vi får elräkningen :devil:. Nu efter ett år så får vi rätt räkning...Lycka till :D!
Mvh. Matten
 
Har råkat ut för exakt samma sak med min hästförsäkring! Har ringt en miljon gånger, och till slut sa de att jag skulle få betala kvartalsvis i stället! Jag blev tvärilsk och skällde ut dem, så nu för jag själv över pengarna varje månad så att de får dem! Det lustiga är att jag fått ut ersättning från dem när min häst blev skadad, trots att mitt autogiro aldrig fungerat!
 
Har haft samma problem med mitt försäkringsbolag, Folksam. Både med häst och bil-försäkringen har det varit himla struligt innan det blivit ordning med betalningen.
Irriterande!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 685
Senast: Saigon
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 604
Senast: liiinnea
·
Skola & Jobb Vad gäller? Jag skulle alltså ha jobbat i dag, 21-07. har setat och kört närmare 7 mil och hade bara ca 2 mil kvar. Stannar innan en...
2
Svar
27
· Visningar
3 849
Senast: anna_panna
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 877
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp