Försäkringsfråga! Hur lång tid brukar det ta?

D

Dizan

Hej...
Väntar på vet.utlåtande att skicka till försäkringsbolaget. Hur lång tid brukar det ta innan man får hästen utdömd? Tycker så synd om henne när hon bara kan stå + att det är jobbigt för mig också. Någon?? :cry:
 
Det beror på hur komplicerat ärendet är.
Är det enkelt kan det räcka med ett telefonsamtal till bolaget så löser de allt på telefon.
Mitt bolag (If) löste en av mina hästar direkt på telefon.
Är ärendet mer komplicerat kan det dröja, beroende på kontakter med veterinärer osv.
Mer än ett par veckor kan det inte ta.

/Lycka till!!!

Frassa
 
Hon röntgades igår på Mälarkliniken - var inte jag som var iväg med henne, men då jag fått beskedet (gammal fraktur i framknät vilket gör att hon aldrig kommer kunna tränas för trav även med operation) ringde jag kliniken & dom skulle skriva ett utlåtande. Hoppas att det kommer imorgon! Sen ska jag faxa in det till förs.bolaget (folksam) + skadeanmälan & försöka få dom att skynda på det så gott det går. Nu står hon bara - vill inte riskera att slå upp skadan! Borde väl gå på försäkringen eller vad tror ni? Hoppas det går fort! Våndas! :mad:
 
Jag var in i torsdags med min. Fraktur på patella. Fick godkännt att ta bort honom över telefon och fick vet intyget igår. Snabbt jobbat. Det var också MK.
 
Om man ringer och pressar på eller om det är någorlunda akut så brukar det gå på en dag.

För den som inte aktivt trycker på/oklara fall så kan det ta flera veckor.
Hästar som är högt försäkrade i A1 brukar också ta lite mer tid pga extra granskning.
 

Liknande trådar

Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
1 671
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej! Vi som vet om att vi har bortskämda hästar; HUR bortskämd är din häst? Tanken slog mig nu på morgonen när jag skulle ta ut...
Svar
0
· Visningar
499
Senast: Funderarn
·
Ekonomi & Juridik Hej! Ska köpa en tre åring och kommer vetrinärbesikta samt röntga den innan köp. Priset är 100 " och är en hoppstammad valack, riden i...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 525
Hästvård Tjena! I lördags tog jag och hovis beslut att vi ska ta av skorna fram på min häst. Han är barfota bak sedan föl och har starka, bra...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
9 514
Senast: Morces
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Kämpa på
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp