Bukefalos 28 år!

Förslag på övningar?

Youmeoh

Trådstartare
Nu på sportlovet ska jag åka bort och vara tränare för en tjej, men jag får totalt hjärnsläpp när jag försöker komma på vad jag ska låta henne göra. Hon har ridit i nästan hela sitt liv, men bara "skogsridning", hästen är i stort sett bara grundutbildad som jag har fattat det.

Finns det några bra övningar? Helst enkla att förklara också :crazy:
 
Sv: Förslag på övningar?

jag tycker du ska börja med att låta henne göra mycket övergångar. från skritt till trav, från trav till skritt, mycket halter för att "checka" av hur pass lyhörd pållen är. Du kan låta henne flytta hästen från spåret in mot mitten och ut igen. minska och öka volter, mycket halvhalter osv. jag tycker det är en bra början när man tränar någon, för då värmer man upp på ett bra sätt och ser lite vad hästen o ryttaren kan. Sen kam man utgå från det. Då har man lydnaden och uppmärksamheten iaf. Små volter, stora volter i alla gångarter beroende på hur det ser ut, sen kan man ju göra skänkelvikningar om ekipaget är redo för det..det ser du ju lite om du låter dom flytta sig på och utanför spåret oxå....man kommer på mkt när man väl står där=) lycka till=)
 
Sv: Förslag på övningar?

Nu på sportlovet ska jag åka bort och vara tränare för en tjej, men jag får totalt hjärnsläpp när jag försöker komma på vad jag ska låta henne göra. Hon har ridit i nästan hela sitt liv, men bara "skogsridning", hästen är i stort sett bara grundutbildad som jag har fattat det.

Finns det några bra övningar? Helst enkla att förklara också :crazy:

det finns massvis av ridövningar på hippson.se
 
Sv: Förslag på övningar?

Brukar kolla där, men har inte hittat nån, men jag kan titta efter lite bättre igen ;)
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 118
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 191
Senast: Cambrie
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 345
Senast: geting
·
L
  • Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 172
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kastrera ja eller nej
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp