Förstår inte logiken!

G

Groom-pelle

Kan någon förklara för mig logiken i vart nånstans trådar ska placeras? Vad i all världen är skälet till att de trådar som är mest frekventa, aktuella och där samtalen/diskussionerna/informationsutbytet sker som mest ligger gömda bakom en annan underrubrik/underforum, och inte dit vi kommer först när vi loggar in på distansforumet?
 
Sv: Förstår inte logiken!

Moderatorn vill visa sin makt!;)

Jag funderar också på det. Distansforumet har ju inte så många trådar igång, så alla skulle ju utan vidare kunna ligga på "förstasidan".
 
Sv: Förstår inte logiken!

Jag tycker öht det om Buke, tycker att det numera finns för många underforum med ologisk indelning och trådar som flyttas hit o dit. Det blir jobbigt att kolla igenom alla.

Och det är som CK säger, speciellt Distans har så få så det kunde finnas bara ett forum för Distans.
 
Sv: Förstår inte logiken!

Jag fattar inte heller. Tex i stort sett alla tradar om tävlingar flyttas till "att ha distanshäst" - där vi ska avhandla "... och annat ICKE tävlings och träningsrelaterat".

Hur ologiskt som helst.
 
Sv: Förstår inte logiken!

Det sista har jag också märkt - alla tävlingstrådar ligger där de INTE ska ligga...

Håller med i övrigt!

Hallå moderatorn! Vi vill ha en ändring av detta! :D

/Camilla
 
Sv: Förstår inte logiken!

*kl*
Jag ska föreslå för Gunnar (som bestämmer) att distans kan få vara som det var "från början". Rent krasst så händer det inte lika mycket här inne som på de andra grenarna.
 
Sv: Förstår inte logiken!

Vore det inte bra att lägga ut en kort info om distans nålad på sidan? Det är ju vanligt med enkla frågor om ifall man kan starta med vilken ras som helst, vilken typ av huvudlag man ska ha, gula tävlingsboken osv. Om det finns en liten kort sammanfattning av grundläggande saker kan frågorna ställas på ett "djupare" plan och kommer då leda längre än till "ja du får rida bettlöst" och liknande.
 
Sv: Förstår inte logiken!

Bra idé tycker jag.
För ibland känns det som ingen orkar svara pa sadana fragor som ställs hela tiden. Men det är ju oerhört viktigt, för att fa in nya i sporten maste man hjälpa nybörjarna.
 
Sv: Förstår inte logiken!

Distansforumet får gärna bli som förr.
Varianten med fyra (?) distansforum var ju tom enklare att hitta rätt i än hur det är nu...


/Linnea
 
Sv: Förstår inte logiken!

*kl*
Jag ska föreslå för Gunnar (som bestämmer) att distans kan få vara som det var "från början". Rent krasst så händer det inte lika mycket här inne som på de andra grenarna.

Nä precis. Det har ju hela tiden varit invändningarna som vi distansryttare gjort när forumet modererats för hårt eller konstigt. Reglerna är solklara för de forum som översvämmas av inlägg men blir helt bisarra i vårt. Det sätter t o m krokben för de som vill diskutera här och ha en god översikt över det lilla som kommer in.

Det KAN ju vara en bra idé att antingen hitta en moderator som är distansryttare ELLER att man tar in lite åsikter innan en förändring genomförs...?
 
Sv: Förstår inte logiken!

Hur gör vi för att göra en gemensam FAQ? Jag har lite tid över just nu, men vet inte hur länge den räcker (ska ha barn vilken dag som helst, men åas kan det ju dröja en vecka till).

/Camilla
 
Sv: Förstår inte logiken!

*kl*
Jag ska föreslå för Gunnar (som bestämmer) att distans kan få vara som det var "från början". Rent krasst så händer det inte lika mycket här inne som på de andra grenarna.

Varsågod moderatorn. Detta är en text som ligger på vår hemsida Nerikes, som jag har skrivit. Den förklarar det där som folk efterfrågade skulle ligga som en nålad tråd överst.

Du kan ju kalla den "Regler för distanstävlande" eller något sådant.

Hälsning Maja


Regler ut tävlingregemente – TR
• Man måste ha hästen vaccinerad mot hästinfluesa en gång om året för att få starta.
• Man måste ha Tävlingbok, grönt kort och lokallicens.
• Man måste först rida en CR – 40-50 km på en minimi- och maximumtid. Hästen måste ha fyllt 5 år för att få starta en CR.
• Man får sedan rida 50 km tävling – T50. Då är det först i mål som gäller. Hästen måste ha fyllt 6 år för att få starta tävlingsklass.
• När man ridit två T50 får man rida T80.
• När man ridit två T80 får man rida T120.
• När man ridit två T120 får man rida T160. Det är ryttaren som skall kvalificeras, förutom då det gäller att rida T160, då måste även hästen vara kvalificerad med två T120.
• Banan är markerad och ryttaren får en rittkarta.
• Man måste ha sadel och betslingen är fri.
• Man måste rida med godkänd hjälm, tröja med krage och ärm, skor med klack eller sluten stigbygel
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 382
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 905
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 314
Senast: IngelaH
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
12 748

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp