Förvaring av fröpåsar

monster1

Trådstartare
Har ni några bra lösningar på förvaring av fröpåsar. Mina blir bara ett enda kaos. Helst skulle jag vilja ha någon typ av kartotek så jag kan sortera upp på så månad och möjligen ätbar eller estetisk. Har ni något bra och hur har ni gjort/skaffat det?
 
Jag har en pärm med fotofickor i så har jag sorterat efter sorter tex ätbara blommor, kål, ärtor och bönor, örter mm med flikar i kanten.
Fotofickor tycker jag också är super! Mina dock sorterade på såtid, så vissa flyttar jag. Tex kortdagsväxterna ligger i början av pärmen tills vårsådden är gjord och då flyttar jag fram dem till augusti-ish.
 
Hur mycket fröer har ni? :eek:
Jag har min på samma sätt som kryddpåsarna, stående i en låda där man kan bläddra sig igenom dem.
 
En skokartong full och lite till. Som behöver sorteras ut i ordning.
tempImageeCWgpB.jpg
 
Hur mycket fröer har ni? :eek:
Jag har min på samma sätt som kryddpåsarna, stående i en låda där man kan bläddra sig igenom dem.
Mina står också packade tätt i en glasslåda, som, svällt till 2...
Enklast möjliga sortering. Bladgrönsaker, rotfrukter, bönpr etc. Dvs har respektive sort tillsammans.
 
Jag har mina i olika plastlådor med lock eftersom jag har dom i stallet (ifall att någon mus letar sig in, vilket det gjorde typ 1995 sist :angel: ). Jag tar plastlådorna från GG som jag köpt fågelmat i.
En idé jag hade var att använda gamla diskettlådor, men dom är lite för små... det går inte i så många fröpåsar i varje alltså.
 
Jag har mina i olika plastlådor med lock eftersom jag har dom i stallet (ifall att någon mus letar sig in, vilket det gjorde typ 1995 sist :angel: ). Jag tar plastlådorna från GG som jag köpt fågelmat i.
En idé jag hade var att använda gamla diskettlådor, men dom är lite för små... det går inte i så många fröpåsar i varje alltså.
Jag funderar på om man kan inreda några gamla cdlådor eller köpa plastlådor och sedan tejpa dit fack/flärpar med månad på...
 
Jag har en pärm med fotofickor i så har jag sorterat efter sorter tex ätbara blommor, kål, ärtor och bönor, örter mm med flikar i kanten.

Fotofickor tycker jag också är super! Mina dock sorterade på såtid, så vissa flyttar jag. Tex kortdagsväxterna ligger i början av pärmen tills vårsådden är gjord och då flyttar jag fram dem till augusti-ish.

Jag har också mina I pärm, i genomskinliga fickor

Pärm med fotofickor! Helt oslagbart - enkelt att sortera upp och smidigt att hantera.
Det låter väldigt ordnat, tyvärr har jag aldrig lyckats med att hålla igång det där med pärmar, det bara går inte. Men jag läser och imponeras och tänker mig att det är väldigt praktiskt, om man inte är hopplös på att stoppa in saker i pärmar :).
 
Det låter väldigt ordnat, tyvärr har jag aldrig lyckats med att hålla igång det där med pärmar, det bara går inte. Men jag läser och imponeras och tänker mig att det är väldigt praktiskt, om man inte är hopplös på att stoppa in saker i pärmar :).
En moppe-byrå från IKEA har jag tänkt på som ett bra alternativ. 4 lådors eller 6 lådors borde kunna ge en smidig och funktionell uppdelning.
 

Liknande trådar

Hemmet Vi ska renovera två badrum, ett som är befintligt idag och ett som ”inte finns”, det är en toalett idag som ska byggas ut så det ryms...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
5 796
Senast: BernT
·
Hemmet Som rubriken säger - jag vill utöka räckvidden på mitt Wi-Fi, helst både inne i huset och så att det räcker ut till stallet. Har idag...
Svar
5
· Visningar
348
Senast: Monimaker
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 936
Senast: Mabuse
·
L
Hat
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
2 923
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Kämpa på

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp