Förvirrad över medryttaren

Sv: Förvirrad över medryttaren

Hur har det gått? Har du snackat med henne?

Så tråkigt när man hittar en medryttare som verkar toppen som sedan inser att det är väldigt, väldigt jobbigt att ha häst.
Jag var ju medryttare åt en häst när jag var 12-13 år, han var 170 och helt dum i huvudet, men åh vad jag tyckte om honom. Redan då föll jag för problemhästar, haha.
Honom var jag hos varje dag i två års tid, mockade, fixade mat, red eftersom att ägaren pluggade. Tyckte det var toppen!
Tyvärr så trivdes jag inte mot ägaren då jag upplevde henne som att hon hade något personligt emot mig trots att hon hade sina bra dagar så var de mesta pina.

Det jag ville komma fram till var det att, även om du detta inte var rätt, hittar du nog någon som gjorde som jag, och gjorde allt för hästen.
Och då kan jag säga att hans box var djävulsk att mocka, var två decimeter piss (skojar inte!) och bajset låg överallt! Men att jag sedan fick göra allt med honom, tillbringa all tid med att få honom att ha respekt för människor, bara ut och rida och känna hans tillit, det var mödan värd!

Kan ju även tillägga en liten rolig sak: Hovslagaren jag hade innan min kille såldes, hade denna häst som jag vart medryttare på hos sig för tillridning och försäljning!
Tyvärr kunde jag inte lägga ut 90 000:- då, men det hade vart så roligt att få ha honom igen!


Hej:)
Nä jag har inte pratat med henne. Får hem hästarna till min egna ny inköpta gård snart. Då slipper jag åka 40 minuter varje dag och hinner med mera då det bara är att gå över gårds planen till stallet:love: ....
 
Sv: Förvirrad över medryttaren

Åh grattis! :love:
Nu är du lika lycklig som mig! ;)
 
Sv: Förvirrad över medryttaren

Det tar mig högst 20 min att mocka mina tre boxar.. :cool:

Om jag hade velat bli medryttare hos någon så hade jag inte haft något emot att mocka tre boxar de dagar då jag red. Men och andra sidan så vet jag hur det är att ha häst i och med att jag har tre egna och jag vet hur mycket en häst kostar att ha och hur tacksam man som medryttare ska vara över att få rida någons häst gratis. Förmodligen så vet hon inte det.
 
Sv: Förvirrad över medryttaren

Det tar mig högst 20 min att mocka mina tre boxar.. :cool:

Om jag hade velat bli medryttare hos någon så hade jag inte haft något emot att mocka tre boxar de dagar då jag red. Men och andra sidan så vet jag hur det är att ha häst i och med att jag har tre egna och jag vet hur mycket en häst kostar att ha och hur tacksam man som medryttare ska vara över att få rida någons häst gratis. Förmodligen så vet hon inte det.

:bow::bow::bow:
 
Sv: Förvirrad över medryttaren

Jag har nog missuppfattat det här med medryttare helt :o Jag har alltid tänkt att medryttaren ska göra allt som hästägaren hade behövt göra i stallet, så att hästägaren inte ens behöver åka dit.. Tex fodringar och sådant också.. Det kan jag ju förstå att alla inte vill/kan, men så hade jag uppfattat det :o Så har jag gjort iaf :) Om det är pengamässigt gratis dvs!
 
Sv: Förvirrad över medryttaren

Jag har nog missuppfattat det här med medryttare helt :o Jag har alltid tänkt att medryttaren ska göra allt som hästägaren hade behövt göra i stallet, så att hästägaren inte ens behöver åka dit.. Tex fodringar och sådant också.. Det kan jag ju förstå att alla inte vill/kan, men så hade jag uppfattat det :o Så har jag gjort iaf :) Om det är pengamässigt gratis dvs!

Det var nog så förut iaf:o I alla fall när jag växte upp så var det så. Därför blev jag lite förvånad när det här hände.
 
Sv: Förvirrad över medryttaren

Näää... ännu mer förut så var man glad över att ens få BORSTA å MOCKA åt en privathäst. Fick man skritta av en svettig häst efter träning så hade man något att prata om i 1 vecka....
 
Sv: Förvirrad över medryttaren

Näää... ännu mer förut så var man glad över att ens få BORSTA å MOCKA åt en privathäst. Fick man skritta av en svettig häst efter träning så hade man något att prata om i 1 vecka....

:rofl::rofl::rofl: Ha ha jaaaa faktiskt!!!
 
Sv: Förvirrad över medryttaren

Jag har nog missuppfattat det här med medryttare helt :o Jag har alltid tänkt att medryttaren ska göra allt som hästägaren hade behövt göra i stallet, så att hästägaren inte ens behöver åka dit.. Tex fodringar och sådant också.. Det kan jag ju förstå att alla inte vill/kan, men så hade jag uppfattat det :o Så har jag gjort iaf :) Om det är pengamässigt gratis dvs!

Jag betalar och gör sådant ändå :angel:
Eller ja, inte nu när pålle flyttat till lösdrift, då är det bara att fylla hönät som gäller. Värsta semestern! :p
 
Sv: Förvirrad över medryttaren

Jag betalar och gör sådant ändå :angel:
Eller ja, inte nu när pålle flyttat till lösdrift, då är det bara att fylla hönät som gäller. Värsta semestern! :p

Eloge till dig :D Det är såna som du jag saknar i stallen ofta :D
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 108
Senast: Skjøldur
·
Hästmänniskan Jag har en fundering. Jag skaffade en medryttare till vårt sto som stått med dräktig och haft föl innan. Så vi letade medryttare då jag...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 259
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 284
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Hej allihopa! I Oktober förra året köpte jag min D-ponny. Skulle vara en underbart snäll häst, inga olater och den tryggaste som...
2
Svar
30
· Visningar
6 088

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp