Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack!
Jag tycker han ser väldigt lovande ut och han rör sig fint också. Men hur det är med hoppförmågan vet jag inte riktigt, mer än att han flög ut ur hagen vid ett tillfälle. Han står på ett stuteri där resten av hästarna är travare, så det finns inga utrymmen/material för löshoppning etc.
 
Min e: Canterbury u: XX (15/6)
Hingst å snäll/vettig som bara den men skärs i höst.
Dock liten... 153... Hoppas att han är en late bloomer och gasar på lite i sommar (höjdmässigt).
Han har krallat på sig rätt mkt senaste tiden så antar att var sak har sin tid ;) (eller HOPPAS rättare sagt).
Skärmavbild 2018-05-26 kl. 23.57.08.png
 
Visa bifogad fil 15410
Här är min hingst årgång 2016. Hendrix e Dylan N u Voodoo(48) e Corrado WL. Bild som föl finns i början i av tråden. Planen är att han får gå kvar som hingst över sommaren och sedan skäras. Han är väldigt snäll och det fungerar utmärkt att ha honom som hingst där han är, men det är lättare att få iväg honom till en utbildare om han kastreras.

Jag har också en tvååring efter Dylan N, dock lite annan modell än din! Hon ligger efter din, och de flesta i den här tråden, i utvecklingen i kroppen men hon är större än vad hennes syskon varit i denna ålder så jag är inte orolig. Tycker att min rör sig väldigt trevligt men är känslig.

 
Jättefin!
Min är född i mitten av juni och har hela tiden varit en liten räka med långa ben fram tills för 1-2 månader sedan. Nu har han börjat växa i sig och det ska bli roligt att se vad som händer över sommaren. 😊
 
Min tvååring fyller år den 29:e. Har växt jämnt och stadigt och är nu 163-164. Var ju som föl tänkt att säljas pga könet, men hur säljer man en uppfödning?! Älskar denna häst, han är snäll, cool och världens sötaste enligt mig! Ska förhoppningsvis bli fälttävlansstjärna när han blir stor!
 

Bifogade filer

  • 40F0701C-4F7B-4906-98C4-E566E97B273A.jpeg
    40F0701C-4F7B-4906-98C4-E566E97B273A.jpeg
    269,1 KB · Visningar: 99
Min tvååring fyller år den 29:e. Har växt jämnt och stadigt och är nu 163-164. Var ju som föl tänkt att säljas pga könet, men hur säljer man en uppfödning?! Älskar denna häst, han är snäll, cool och världens sötaste enligt mig! Ska förhoppningsvis bli fälttävlansstjärna när han blir stor!

Vad är det för stam?
 
@Messy har inte kollat så noga i munnen på henne eftersom jag ändå brukar kolla dem på klinik innan betet som 2-åringar. Hade säkert sett dem om man kollat. Nu var ju inte delen över tandköttet särskilt stort utan det var ju roten som var väldigt djup och den ser man ju inte.
Är ju så olika om de får vargtänder eller inte, hennes mamma som också är född här hade inga vargtänder.:)
 

Lite longering idag. Tredje gången i galopp och första gången utan att kasta sig iväg på den öppna delen :up: lite stressad och spänd samt trött här därav springig.
 
Hagbys Klackefax Klarade tiden på premieloppet och skulle ha blivit godkännd om det inte var så att dom INTE kunde hitta och läsa av chippet :eek: 2 kontrollanter var där och letade men hittad inget.
Jag skojade och sa att den hade nog vandrat ner i någon av pungkulorna och dom hade vi ju tagit bort .
vi fick ta hårtagel och skicka in på dna test så nu får vi vänta.. lite otur då kan man tycka.. tittade på några andra lopp och sen lastade vi för att åka hem. kom ca 2 km sen skar hjullagret på framhjulet :wtf::arghh: fick tag på tränaren som kom som en räddande ängel och vi kunde byta bil och köra till hennes stall ringde min son som fick komma och hämta oss och transporten ,bilen fick vi ta hem på en kompis lastbil. Nu hoppas vi på att vi har haft våran dos av otur
 
Händer visst inte så mycket i tråden nu!:D

Här har jag börjat tömköra Noella lite. Ingen problem med sele eller tömmar som kommer emot.
Får se om det blir att jag kör in henne, men är ju bra att träna dem på tömkörning i alla fall.
 
Jag tappade intresset för att skriva i tråden i våras någon gång när jag upplevde att jag blev ifrågasatt i onödan om mitt tänk. Men nu känner jag mig på igen @Novalisa :)

Jag har roat mig och tvååringen med tömkörning hela sommaren. Vi har dragit draglinor och svängel. Igår var min tränare förbi och hjälpte mig vidare och höll motstånd i linorna samt drillade mig i att gå på utsidan av den fiktiva stock vi drog, mycket lättare sagt än gjort.

Under våren var jag även iväg på ett par träningar och jobbade med longering, en av gångerna i ridhus vilket hon aldrig besökt förr. Samtidigt passade jag även på att lasta och köra henne ensam. Första gången blev hon mycket distraherad när vi skulle hem eftersom det var många hästar som rörde sig runt omkring men hon gick lugnt på efter en stund. Andra gången var det redan lättare. Inga problem att vara ensam människa vid i- och urlastning.

Nu fick jag order om att börja löslongera med sadel och sådant på. Sadeln tror jag inte blir något problem men löslongering har jag inte jobbat med än även om jag longerat ”som vanligt” inne i korallen.
 
Mitt sto togs bort för en månad sen pga en hagolycka där hon trasslade in sig i tråden. Två senor helt av, artärer som brustit, trasig benhinna, benet var blottat på fler av benen, som värst 20 cm, samt punkterad hasled och en drös mer. :( Fanns inget att göra tyvärr. Var den värsta skadan av den sorten som veterinären nånsin sett.

Hade en vecka innan de köpt en ny häst, också en 2åring, som dock jag inte gör något med pga sorgen efter den förra. Återkommer förhoppningsvis när vi kommit igång lite! :-)
 
Fager går på bete sedan 1/6 och blir kvar i några veckor till. Han är tjock som en gris!

Men han är otroligt social, varje dag kommer han mig till mötes för att gosa. När jag går ifrån honom för att kolla vatten eller liknande följer han mig istället för att stanna med kompisarna :love:

68335749-5DED-4104-83DC-364346D18887.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
0
· Visningar
150
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
667
Senast: Nikan
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
715
Senast: Ramona
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
0
· Visningar
255

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp