För kallt för att träna?

Bukefalos 30 år!

Jag och hunden kan träna i minusgrader, men är det snö så beror det på mängden, jycken är 30cm i manken så försvinner ganska fort om det är typ 25-30cm snö😁
Ser man till fartmässigt så gillar hon kyla bättre än värme.

I bilen blir det inte länge vid minusgrader, tycker värmen försvinner fort och hon kan huttra trots täcke. Vet jag att det ska bli en längre stund i bilen så tar jag sambons bil med dieselvärmare.

Själv tycker jag att max -15, kanske -10, är drägligt att träna i sen blir jag frusen, speciellt om kan är fler som tränar och blir stillaståendes för att titta/hjälpa till.

Min hund kan tränas när det är minusgrader. Han har aldrig markerat eller visat det är kallt. I bilen har han en tjock fårfäll! Har nog inte behövt täcke på han om det inte är så att vi ska vara ute väldigt länge. Beror väl säkert på vad man har för hundras. Här ställs det dock inte in träningar pga kyla. Kanske om det vore varning för att ge sig ut på vägarna etc. :)

Bor i Stockholm, vi har varit på kurs när det varit neråt -10 C och det har gått utmärkt. Overall och skor på liksom så fungerar det även för en bichonprinsessa. Vi har numera en fullhybrid så behöver hon vänta i bilen så är klimatanläggningen på. Däremot så vägrar Bomullstussen att röra sig utomhus när det är slask, så oftast sker all planerad träning inomhus oktober-april av den anledningen.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Dejtingtråden 39
  • Träning och hälsa del 15
  • Valvaka!

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar