Föräldrapenningstillägg

Bukefalos 30 år!

Men är inte detta en fråga för lön? Hos oss har hr inte något med lön att göra.

Det kan vara olika, har varit med om både som en del av ekonomiavdelningen och som en del av HR/personalavdelningen.

Ev kan det i detta fall vara en bidragande faktor att det är fel person som besvarat den faktiska frågan, även om TS vänt sig rätt enligt instruktion. Regler och förmåner som gäller föräldrar kan nog bäst besvaras av HR (om det som här tillhör HR) medan det kan vara så att ekonomiavdelningen egentligen är bättre på att förklara tekniska detaljer och olikheter som uppstått pga byte av system. Men det är bara en gissning...

Och hos oss är det samma. Alla lönefrågor går via HR.

Det kan vara olika, har varit med om både som en del av ekonomiavdelningen och som en del av HR/personalavdelningen.

Ev kan det i detta fall vara en bidragande faktor att det är fel person som besvarat den faktiska frågan, även om TS vänt sig rätt enligt instruktion. Regler och förmåner som gäller föräldrar kan nog bäst besvaras av HR (om det som här tillhör HR) medan det kan vara så att ekonomiavdelningen egentligen är bättre på att förklara tekniska detaljer och olikheter som uppstått pga byte av system. Men det är bara en gissning...
Okej! Har bara erfarenhet från min nuvarande arbetsplats

Då det kan påverka ev intjänade av semesterdagar å vad som står på ev arbetsgivarintyg med ev tjänstledigt så är det jätteviktigt vad som ligger i systemen.
Fattar inte var hon hittar att det ligger tjänstledigt, det står inget om det under ansökta ledigheter eller i lönespec.. Jag tar tag i det igen när jag till är är tillbaka på jobbet.

Liknande trådar

• Arbeta deltid
  • Behandling av arbetsgivare
  • Vem är du.... vem är jag...
  • Pendlarparkering mellan Uppsala och Stockholm

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026