Förlovnings- och vigselringar

Ska man vara riktigt traditionell — och det gör man ju som man vill med — bärs vigselringen längst in, och förlovningsringen ytterst.

Ametisten och din förlovningsring är ganska olika stil, så jag skulle kanske inte ha båda varje dag.

Tycker den tilltänkta vigselringen och förlovningsringen ser jättebra ut tillsammans! Och tror det är smidigare att ha en tunn och en bredare ring tillsammans än två breda.

@Therese1988 Fina ringar :)

När jag först hämtade ut min vigselring och satte den på fingret tyckte jag den var jättebred! Sen hade jag den några dagar och trivs bra med den nu (men nu ligger den undanstoppad i väntan på aug).

Såhär ser mina ringar ut tsm, vigselringen är den med hjärtat.

Så, som sagt, jag tror på att använda den ett tag och se hur du känner, det känner du själv.
Tack för svar.
Dina ringar är också fina. 😊
Vissa verkar bara ha smala ringar, men det var bra att få en bild av hur det kan se ut med lite bredare. Tack för det!

Jag tänkte ha på mig den nya ringen i några dagar för att känna efter om jag tycker att den stora stenen är i vägen eller ej. De är bekväma att bära tillsammans iaf. Dvs det känns inte som att det är för brett så det känns konstigt när jag böjer på fingrarna.

Ska man vara riktigt traditionell — och det gör man ju som man vill med — bärs vigselringen längst in, och förlovningsringen ytterst.

Ametisten och din förlovningsring är ganska olika stil, så jag skulle kanske inte ha båda varje dag.

Tycker den tilltänkta vigselringen och förlovningsringen ser jättebra ut tillsammans! Och tror det är smidigare att ha en tunn och en bredare ring tillsammans än två breda.
Tack för input!

Jag provade att ha dem med förlovningsringen ytterst, men det kändes konstigt på något vis. :p
Kanske för att jag är så van vid att ha förlovningsringen långt ner när jag bara har den?

Vad säger ni om en sten i annan färg än vit/diamant?
Kommer man tröttna?

Jag är en basic person. Gillar jeans och t shirt. Använder bara min förlovningsring (slät i guld), annars sällan smycken. Vill ha en guldring med en lite större sten i mitten och en mindre på varje sida. Diamanter är vackra, men tråkiga.
Funderar på en grön. Men rädd att jag ska ångra mig. Ska ju ändå ha ringen hela livet.

Kommer man tröttna?

Jag är en basic person. Gillar jeans och t shirt. Använder bara min förlovningsring (slät i guld), annars sällan smycken. Vill ha en guldring med en lite större sten i mitten och en mindre på varje sida. Diamanter är vackra, men tråkiga.
Funderar på en grön. Men rädd att jag ska ångra mig. Ska ju ändå ha ringen hela livet.
Jag tänkte först köpa en färgglad diamant/annan sten. Märkte dock på säljaren att hon inte tyckte det var fint. Så jag sa typ ”ja det kanske inte är så kul med en blå sten när jag är 40+ om 20 år” då spände hon ögonen i mig och sa ”du, det är inte ens kul nu. Du kommer ångra dig” 😂

Kommer man tröttna?

Hitta ett annat tillfälle att ge dig själv en rolig ring i annan färg, då har du en ring med affektionsvärde som du inte nödvändigtvis använder varje dag.

Jag gav mig själv en ring i examenspresent. Bär den varje dag, men det är en tidlös ring som passar till allt. :D

Jag tänkte först köpa en färgglad diamant/annan sten. Märkte dock på säljaren att hon inte tyckte det var fint. Så jag sa typ ”ja det kanske inte är så kul med en blå sten när jag är 40+ om 20 år” då spände hon ögonen i mig och sa ”du, det är inte ens kul nu. Du kommer ångra dig” 😂

Flt skratt emoji, men så dramatiskt säljare ^^ 😄

@Ajda

Jag är av en annan åsikt och följer inte traditionen helt, har bara en ring nu dvs har ingen vigselring. Ville bara ha en ring, kanske vill ha en när vi varit gift i 10 år men då nån kul lite annorlunda tror jag.

Min farmor tex, hon hade tre olika vigselringar men samma man i typ 60+ år. Tänker att man får göra som man vill, har man inte lust att ha samma ring sen kan man byta ☺️

Men, om man ser för sig att det ska bli samma ring hela livet, så hade jag kanske kört med vita stenar. Samtidigt verkligen älskar jag en ring design från ole lyngaard med färgade stenar, väldigt dyr, så blir nog aldrig den. Men en sån hade jag velat ha hela livet 👌🥰

Jag tycker absolut att man kan ha en eller flera färgade stenar, tycker det är superfint. Men man ska ju trivas med det såklart.

Jag har en ring med cognacsfärgade diamanter och min förlovningsring har en safir som skiftar i ljusgrönt och orange.

Jag kommer förmodligen aldrig unna mig en annan fin ring utöver denna.
Kan aldrig bära ring på jobbet pga hygienskäl. På fritiden är det hästar, får och odling som gäller. Med andra ord, det är sällan jag bär smycken.

Tänker att jag skriver i den här tråden även om den är gammal istället för att skapa en ny, ni som har större stenar på era ringar, vänjer man sig? Jag vill inte ha en ring som jag inte kommer använda i slutändan, men är väldigt förtjust i ett tunt band med en sten i oval eller päronform, men är lite orolig att man skulle störa sig.

Tänker att jag skriver i den här tråden även om den är gammal istället för att skapa en ny, ni som har större stenar på era ringar, vänjer man sig? Jag vill inte ha en ring som jag inte kommer använda i slutändan, men är väldigt förtjust i ett tunt band med en sten i oval eller päronform, men är lite orolig att man skulle störa sig.
Jag har en ring med en liten upphöjd sten. Vande mig aldrig, fastnade i allt. Så den ringen ligger tyvärr oanvänd för det mesta..

Jag har en solitär. Använder den alltid (Trädgård, stallet osv) och den stör mig aldrig. Dock inte stor sten, men inte heller liten.
Tror dock infattningen har betydelse för upplevelsen, inte bara storlek på stenen.

Jag har nog inte vad jag skulle klassa som en större sten, men ändock stenar som så att säga sticker upp ovanför ringen en bit och jag tyckte man vande sig oväntat fort. Visst händer det att man slår i den någon gång, men det gör jag även med den som inte har uppstickande stenar eller med bara knogen också ibland, men jag fastnar inte direkt i något. Det som är lite stökigt är väl tajta vantar, men då vänder jag den neråt bara så funkar det fint. Men jag har inte ringarna på när jag lagar mat, trädgårdsarbete osv, men det hade jag inte haft oavsett stenar eller ej.

Jag vande mig rätt fort, men den är störig ihop med handskar för klorna som håller fast stenen sticker upp en del
IMG_3875.webp

Ursäkta målarfärg under naglarna 😅

Tänker mig något liknande denna, köpte den här för att se om jag kan vänja mig men än så länge (den dök upp idag) så känns det ovant, men jag har liksom aldrig ringar längre så tänker mig att det också kan vara problemet.
IMG_8172.webp

Jag har vant mig vid den här. Var superstörigt i början och jag gick och petade på den hela tiden så den skulle ligga rakt men nu tänker jag knappt på den. Men det tog nog någon månad faktiskt innan jag vande mig.

Bifogade filer

• IMG_9665.webp
    IMG_9665.webp
    72,9 KB · Visningar: 59

Tänker mig något liknande denna, köpte den här för att se om jag kan vänja mig men än så länge (den dök upp idag) så känns det ovant, men jag har liksom aldrig ringar längre så tänker mig att det också kan vara problemet.Visa bifogad fil 167861

Den där ser mjuk ut i formen dessutom ganska platt, inget som skulle störa mig. Men som sagt, infattningen har betydelse.

Tänker mig något liknande denna, köpte den här för att se om jag kan vänja mig men än så länge (den dök upp idag) så känns det ovant, men jag har liksom aldrig ringar längre så tänker mig att det också kan vara problemet.Visa bifogad fil 167861
Jättefin ring. Tror det hade funkat för mig, min har bara lite mindre steninfattning än det där, men sitter på andra ledden så att säga och är mer vass i kanterna och det tror jag stör mer än när den är rundad som din.

Det tog längre tid att vänja sig vid att ha ring överhuvudtaget tycker jag än just att vänja sig vid stenarna och då är ändå min ring lite för stor just nu. Men för min del var det nog bra att förlovningsringen var en typ "alliansring" eftersom jag inte haft ringar på många år och då hann vänja mig vid att ha ring.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Diskbråck
  • Syringomyeli eller något annat?

Hästrelaterat

Tillbaka