Formel1 (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 31.)

Bukefalos 30 år!

Mindre kul hur Max hanterade det. Och hur han varit i i intervju efter. 👎 Han borde fått mer straff. Om K-Mag fick prickar för sina grejer borde Max fått det nu.
George hanterade det fint i intervju efter. 👏

Jag tycker det är så fruktansvärt tråkigt hur Max inte kan hantera det som han i efterhand kallar 'frustration som leder till incidenter som inte borde existera.' Oavsett om han har bett om det eller inte är Max en hårt bevakad förebild för unga förare samt aspirerande förare långt ned i åldrarna och det här ser verkligen inte bra ut. Det ÄR inte bra, det är en enorm säkerhetsrisk, inte bara för honom – ett beslut han kan ta själv – utan för George och andra förare i närheten. Max är en gudomligt bra förare och kan genomföra manövrar jag inte trodde var möjliga, men det är bra att han inte slipper undan repressalier för sitt agerande. Jag gillar verkligen inte den här fejden, för jag gillar både Max och speciellt George och det känns – hoppas att jag har fel ‐ som att Max har föregående fejd i åtanke och tar i extra/är extra oförsiktig 'bara för att det är George'.

Jag har faktiskt inte sett intervjun där Max skall ha betett sig illa, men han borde ju förstå att hans agerande väcker frågor. Var det Brittisk media så kan jag väl på ett sätt förstå att han inte riktigt pallar hela vägen, han hade kunnat ge George en klapp i ryggen och sagt 'bra kört!' Och de hade väl ändå försökt demonisera honom. Kan se 'Mordförsök!'-rubrikerna framför mig. :D

Meeeen, egentligen – han ska vara redo att ta konsekvenserna av sina dumheter. Från penalty points till intervjuer. Det skall dem alla. Men Max är synnerligen impulsiv.

Kvalet i Kanada gick just i mål och resultatet blev som följer INNAN jag applicerat Yuki Tsunodas nedflyttning på tio platser. Isack Hadjar kpmmer även troligtvis få tre platsers nedflyttning.

1000031588.webp

Slutet av racet blev ju lite av ett antiklimax när Norris inte hade riktigt koll på storleken på bilen. Lite drama blev det väl när Russel försökte lura Verstappen köra om med säkerhetsbilen ute på banan

Ingen race weekend för F1 i helgen, men jag ville ändå titta förbi och önska er i tråden en Glad Midsommar! 🌸

Visa bifogad fil 169664
Detsamma till dig!
Sambon hade fått för sig att det var F1-helg och sa det i förrgår. Jag blev skitglad!
Insåg NU att det inte är det. Antiklimax deluxe! 😩😂
IOM att jag är rätt sänkt nu pga cancerbehandling hade vi tänkt bara mysa hemma med F1 på midsommar. Jaja.. får göra annat. 😅

Detsamma till dig!
Sambon hade fått för sig att det var F1-helg och sa det i förrgår. Jag blev skitglad!
Insåg NU att det inte är det. Antiklimax deluxe! 😩😂
IOM att jag är rätt sänkt nu pga cancerbehandling hade vi tänkt bara mysa hemma med F1 på midsommar. Jaja.. får göra annat. 😅

Åh nej, fy sambon! :rage:
Jag hoppas det känns så bra som det bara kan så snart som möjligt och att du kan ladda om till Österrike nästa helg. Hoppas du hade en fin dag trots allt. ❤️

Alltså, här skriver man listan men postar den inte – skyller på min tankspridda utsättningshjärna. 🙄 Här kommer i alla fall resultatet av gårdagens kval:

1000032672.webp

Vi är i England och kvalet till Silverstone har gått i mål! Såhär utföll resultatet innan jag har lagt på Kimi Antonellis 3 platsers nedflyttning från förra veckans lopp samt Oliver Bearmans 10 platsers nedflyttning efter missödet i depån tidigare idag.

1000033266.webp

Men hur glad blev man inte för Nico Hüüülkenbeeerg?! Jag blev helt tårögd. Så roligt och så välförtjänt! Från sista plats med. 👏🥳

Tycker straffet Piastri fick var för hårt. Kändes inte helt ok.

Spännande race iaf när det inte var safetycars.

Men hur glad blev man inte för Nico Hüüülkenbeeerg?! Jag blev helt tårögd. Så roligt och så välförtjänt! Från sista plats med. 👏🥳

Tycker straffet Piastri fick var för hårt. Kändes inte helt ok.

Spännande race iaf när det inte var safetycars.
Håller med om allt!

Tycker lite synd om Hamilton, dock, som inte fick nån pallplats…..

Ja, den biten var tramsig.
Tråkigt att ingen av dem firade Hulken ordentligt och ”dränkte honom” på podiet efter. Piastri för sur och Norris bara inne i sitt. Blev lite trist.
Såg aldrig priscermonin men såg handskakningen när det klev ur bilarna. Trist attityd av Piastri
Om Norris gjort något så han blivit av med första platsen okey men nu var det hans eget fel som inte hade koll på Safty bilen utan bestämde sig för att Breakchecka i fel ögonblick.

Jag hade fått lite hopp med tanke på resultaten från free practice, men icke. Men sen sket det ju sig i kvalet och än mer i racet. Jaja, heja Ferrari, någon gång ska kanske allt kunna stämma en hel helg...

Men kul för Hulkenberg med pallplats!!

Jag hade fått lite hopp med tanke på resultaten från free practice, men icke. Men sen sket det ju sig i kvalet och än mer i racet. Jaja, heja Ferrari, någon gång ska kanske allt kunna stämma en hel helg...

Men kul för Hulkenberg med pallplats!!

För oss Ferrari fans finns det alltid en nästa säsong (eller kanske den efter det) man kan hoppas på :angel:

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka