Monimaker
Trådstartare
Mindre kul hur Max hanterade det. Och hur han varit i i intervju efter.Han borde fått mer straff. Om K-Mag fick prickar för sina grejer borde Max fått det nu.
George hanterade det fint i intervju efter.![]()
Jag tycker det är så fruktansvärt tråkigt hur Max inte kan hantera det som han i efterhand kallar 'frustration som leder till incidenter som inte borde existera.' Oavsett om han har bett om det eller inte är Max en hårt bevakad förebild för unga förare samt aspirerande förare långt ned i åldrarna och det här ser verkligen inte bra ut. Det ÄR inte bra, det är en enorm säkerhetsrisk, inte bara för honom – ett beslut han kan ta själv – utan för George och andra förare i närheten. Max är en gudomligt bra förare och kan genomföra manövrar jag inte trodde var möjliga, men det är bra att han inte slipper undan repressalier för sitt agerande. Jag gillar verkligen inte den här fejden, för jag gillar både Max och speciellt George och det känns – hoppas att jag har fel ‐ som att Max har föregående fejd i åtanke och tar i extra/är extra oförsiktig 'bara för att det är George'.
Jag har faktiskt inte sett intervjun där Max skall ha betett sig illa, men han borde ju förstå att hans agerande väcker frågor. Var det Brittisk media så kan jag väl på ett sätt förstå att han inte riktigt pallar hela vägen, han hade kunnat ge George en klapp i ryggen och sagt 'bra kört!' Och de hade väl ändå försökt demonisera honom. Kan se 'Mordförsök!'-rubrikerna framför mig.
Meeeen, egentligen – han ska vara redo att ta konsekvenserna av sina dumheter. Från penalty points till intervjuer. Det skall dem alla. Men Max är synnerligen impulsiv.