Också: fasiken vad jag stör mig på drönarbilderna! Håll kameran rakt för tusan...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Också: fasiken vad jag stör mig på drönarbilderna! Håll kameran rakt för tusan...
Hur jag kände mig hela sändningen:
https://www.instagram.com/reel/DXbX9yXkr6t/?igsh=aGFoN2V3MnE4NXN3
Så kul att det händer lite ändå, det är lite trist när en och samma snubbe (oavsett vem) dominerar ALLA lopp. Min favvo Bottas är som alltid i slutet numer men han är den enda som jag tror jag skulle kunna dricka vin med en kväll och fortfarande gilla. Är oerhört förtjust i honom och Tiffany, de verkar vara sympatiska på riktigt.
Det är så tråkigt att Cadillac har missed the mark med sin bil, speciellt de underdimensionerade bromsarna. Det blir intressant att se vad som händer med deras föraruppställning nästa år, ryktet går ju att de vill ha in en amerikansk förare i bilen snabbt – troligen Colton Herta – men då har ju inte Colton direkt rosat marknaden i F2. Det har förvisso inte heller hans teamkamrat i Hitech, Ritomo Miyata. Hitech-bilen var ju skräp för Dino Beganovic förra året, så det kan ju vara bilen och inte Colton som klarat av omställningen från IndyCar till F2. Jag hade föredragit Herta-Bottas, jag har svårt för Perez. Tycker han har en väldigt tråkig inställning ibland.
Valtteri och Tiffany är så härliga!![]()
Jag drar mig till minnes en tävling i Monaco (2024, förmodligen – Kevin Magnussen kolliderade med honom och de båda bröt i huvudracet) där han kvalade dåligt, P16 och blev så oändligt tjurig och tyckte att det inte ens fanns någon mening att stanna kvar utan att 'han lika gärna kunde åka hem'. Som om det vore synd om honom som måste göra det han förhoppningsvis älskar en söndag i Monaco medans han tjänar multum.Perez är inte en favorit här heller. Jag hoppas Bottas får vara kvar, han är guld.
Herregud vilken bergochdalbana för mina känslor! Fick ont i hjärtat för Antonelli, meeeen..... WOOOO LECLERC & FERRARI!!!!![]()
Det var ett "software problem" vad jag förstår, varför de inte släppte iväg fältet?
Aha, ok. Men oavsett så tycker jag att man borde ändra regelverket kring safety car, i slutet av ett lopp inte minst; antingen att de varven inte räknas (bränslefrågan är upp till de olika stallen) eller att man lägger till minst ett varv sedan fältet släppts iväg. Det är SÅ trist för samtliga när lopp slutar under safety car. Tar bort hela spänningen som (ibland i alla fall) pågår till mållinjen.Nja, FIA gjorde rätt enligt reglementet men 'Safety Car in this Lap' borde aldrig ha visats, det var däri mjukvaruproblemet låg.
'The FIA said the regulations governing the restart of the race were handled correctly. It said the error lay in stating the race would be restarted, when under the regulations it would not.
“The Safety Car period regulation, Article B5. 13.5, states that one lap must be completed following the unlapping procedure,” said the FIA in a statement.
“This process was followed by Race Operations. The ‘Safety Car In This Lap’ message was displayed erroneously due to a software error.”
Alltså videorna med Kimi gråtandes och hulkar fram "I didnt do it on purpose, the car was broken"![]()