Formel1 (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 31.)

Bukefalos 30 år!

Nu när ni nämner Kimi – detta har inte mer än det att göra så jag påstår inte att ni vidmakthåller beteendet alls. Jag håller med om att Kimi kämpade mycket väl, även om jag vill att Russell ska plocka poäng på honom. :D

Jag hamnade på en intressant video för ett tag sedan där en kvinna pratade om främlingsfientlighet inom F1, där hon tog Isack Hadjar och Kimi Antonelli som motpoler. Hennes poäng var att när Antonelli blir frustrerad/irriterad och tappar humöret så blir han oftast 'babied' (återigen, inte av er) eller i alla fall lyssnad på, samt får massa pepp och sympati av folk som tar honom i försvar, medans Hadjar anses som, 'odisciplerad', 'omogen' och, 'ociviliserad', att han, 'borde sättas på plats'. Att han hade en free trial när han kraschade på formationsvarvet i sitt debutlopp på Albert Park förra året och tröstades av Lewis pappa Anthony Hamilton, men att smekmånaden definitivt är över nu.

Jag önskar att alla hanterades med samma omtanke – både från team och fans – som Kimi. Inte att Kimi ska behandlas sämre. Jag tycker så synd om Isack som måste stå ut med rasistiska tillmälen när han är på sin arbetsplats och på sin fritid, samtidigt känns det som det där postet om George sa, 'They love what you're doing, they are just mad that it's you.'

Jag håller helt med, och har också tänkt på precis det fenomenet just med Antonelli och Hadjar. Det är otroligt tråkigt tycker jag. Har även sett diskussioner om att Lindblad inte alls tagits emot med samma värme som man hade velat se.

Det är helt klart ett problem som dyker upp i sport överlag. Citatet om George är ju så spot on!

Nu när ni nämner Kimi – detta har inte mer än det att göra så jag påstår inte att ni vidmakthåller beteendet alls. Jag håller med om att Kimi kämpade mycket väl, även om jag vill att Russell ska plocka poäng på honom. :D

Jag hamnade på en intressant video för ett tag sedan där en kvinna pratade om främlingsfientlighet inom F1, där hon tog Isack Hadjar och Kimi Antonelli som motpoler. Hennes poäng var att när Antonelli blir frustrerad/irriterad och tappar humöret så blir han oftast 'babied' (återigen, inte av er) eller i alla fall lyssnad på, samt får massa pepp och sympati av folk som tar honom i försvar, medans Hadjar anses som, 'odisciplerad', 'omogen' och, 'ociviliserad', att han, 'borde sättas på plats'. Att han hade en free trial när han kraschade på formationsvarvet i sitt debutlopp på Albert Park förra året och tröstades av Lewis pappa Anthony Hamilton, men att smekmånaden definitivt är över nu.

Jag önskar att alla hanterades med samma omtanke – både från team och fans – som Kimi. Inte att Kimi ska behandlas sämre. Jag tycker så synd om Isack som måste stå ut med rasistiska tillmälen när han är på sin arbetsplats och på sin fritid, samtidigt känns det som det där postet om George sa, 'They love what you're doing, they are just mad that it's you.'
Tror verkligen att Kimi blir behandlad så, också mycket på grund av hans framgång. Alla vill ha en framgångssaga, den lille killen mot alla äldre förare. Har sett massor av klipp (av fans) som porträtterar Max och Kimi tillsammans med någon slags story om "the trauma bonding experience".

Tror verkligen att Kimi blir behandlad så, också mycket på grund av hans framgång. Alla vill ha en framgångssaga, den lille killen mot alla äldre förare. Har sett massor av klipp (av fans) som porträtterar Max och Kimi tillsammans med någon slags story om "the trauma bonding experience".
Och ... Kimi är väldigt söt. Det har jättestor betydelse - tyvärr. Hadjar har inte utseendet med sig. Han har ju dessutom den lilla ovanan att banka sig själv i huvudet när nåt går snett. Det är inte jättecharmigt.

Detta gäller massor av idrottare i alla möjliga sporter. Kvinnor såväl som män. Konstaterar jag.

Kvalet på Spa-Francorchamps har gått i mål. Efter vad som hände Anthoine och Dilano så tycker jag inte om att se tävlingar därifrån och efter att Gasly slog sönder sin bil igår och min favoritförare gjorde två 360-piruetter, hade ett hjul i luften och ställde sig mitt i banan med bilarna farandes runt omkring sig tidigare idag så känns det inte bättre. Jag känner mig som en förbannelse för mina favoriter. 😬

Men, det ska köras. Och efter Landos och Isacks nedflyttningar (10 vs 30 platser) ser startlistan ut som följer:

1000106826.webp

Kvalet på lilla Hungaroring har gått i mål! Resultatet blir som följer, notera dock att Hamilton förmodligen kommer (borde) få tre platsers nedflyttning för impeding av Oscar Piastri:

1000107734.webp

Senast ändrad:
Ja, och Sainz blir kvar hos Williams. Med nästan samma lön som Le Clerc. 😅
Max hade dock performance-clausuler. Han har också sagt att han mer pendlat åt att vilja sluta helt än byta team har jag för mig.
Sainz förtjänar helt klart något bättre! Han och Verstappen är nog mina favoritförare, och Bottas. Alltid Bottas ^^

Gasly P1!! Äntligen får min favorit pch livets förare starta P1, och med min andrahandsfavorit som P2 kunde kvalet verkligen inte slutat bättre. Jag har gråtit. Jag har slängt näven i luften. Jag har fått så många, 'Grattis, vad kul!' från folk i communityt. 😍

Okej. Det föreligger nedflyttningar på Antonelli, Lawson och vad jag tror är Albon. Det finns även en tre platsers nedflyttning på Piastri för impeding gentemot Lawson vilket placerar honom på P6. You all do the math – här ska firas! 🎉🎊

1000115330.webp

Gasly P1!! Äntligen får min favorit pch livets förare starta P1, och med min andrahandsfavorit som P2 kunde kvalet verkligen inte slutat bättre. Jag har gråtit. Jag har slängt näven i luften. Jag har fått så många, 'Grattis, vad kul!' från folk i communityt. 😍

Okej. Det föreligger nedflyttningar på Antonelli, Lawson och vad jag tror är Albon. Det finns även en tre platsers nedflyttning på Piastri för impeding gentemot Lawson vilket placerar honom på P6. You all do the math – här ska firas! 🎉🎊

Visa bifogad fil 190493
Det enda jag ser är PIIIIIIIEERRE GAAAAASLYYYYYY

Kvalet gick just i mål på Madring och pole position gick till regerande världsmästare Lando Norris efter ett GRYMT varv. Här kommer resultatet i fullo.

1000115933.webp

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka