Förslag på bett till stark ponny

Annie3

Trådstartare
Jag rider och hoppar en stark d-ponny. Nu har jag ett tredelat pessoabett som jag tycker fungerar bra men det ska tydligen inte vara så snällt mot hästens mun. :(
Vad har ni för bett, har ni förslag på andra bett?
Jag har provat en ledad pelamstång, han blev 10 gånger värre!!!
Tränsbett går bra i dressyren men jag orkar inte hålla honom på hoppbanan och i skogen.
Tror ni inte att det kan vara bättre att ha ett lite skarpare och inte behöva ta så hårt i hans mun än ett tex ha ett tränsbett då han inte lyssnar ett dugg och jag få dra allt vad jag orkar.

Sv: Förslag på bett till stark ponny

Prova en odelad pelham eller jaktstång (kimblewick).

Sv: Förslag på bett till stark ponny

Det är bara en klocka som ringer i min skalle - träna dressyr ofta, och för en duktig tränare. Det går att få en häst som är väldigt stark och har hård mun till att bli väldigt mjuk i munnen, det säger jag av egen erfatenhet. Jag har fått två ruskigt starka hästar och jag har arbetat så hårt och tränat för en bra dressyr tränare och detta har gjort att dom inte ens var starka i hoppningen längre, ( det var drf jag skulle rida dom hästarna, de var för starka för ägaren så hon klarade inte av att hopptävla med dom längre.) Det går! Kämpa på, det är trevligare att rida en häst som inte drar pga. bettet inte är starkt nog.

Liknande trådar

Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 553
Senast: Fazeem
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 706
Senast: Ceta
·
Utrustning Vilken sorts bettlöst skulle passa min häst? Jag vill rida bettlöst då hästen är obekväm med vanliga bett. Vill kunna ta ledande...
Svar
6
· Visningar
1 217
Senast: mily
·
Utrustning Hej! Jag har en ponny som är riktigt känslig i munnen, och blir väldigt stressad när man tar i tygeln för mycket. De tidigare ägarna red... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 270
Senast: Bri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31
  • Hönstråden II