Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi bor i Halmstad och har sålt valp till Finland, och till Åland, lite svårt att begära att de ska komma flera gånger. Däremot har vi FaceTime-träffats, och haft annan kontakt.Jag är nog förvånad att så väldigt få verkar ha träffat sina uppfödare/träffa sina valpköpare innan valparna är födda. Många uppfödare jag haft kontakt med har mer eller mindre haft det som önskemål innan valparna är födda.![]()
Vi träffade uppfödaren när valparna var 6 veckor ungefär. Det hade inte klaffat innan så vi kunde träffas. Numera tror jag att hon vill träffa före valparna fötts och att det bokas in ungefär hur länge man får stanna. Vi hade åkt långt så vi var nog där ett tag, fick fika och ställde alla tusen frågor och gosade med hundarna sen åkte vi ju hem. Har för mig det tog 6-7 timmar dit, vi åkte över dagen så vi kan ju inte ha stannat alltför många timmar. 2 timmar kanske?!
Vi blev kompisar sen och var där när de hade besök av andra valpköpare, de gick fasen aldrig hem och tillslut var hon rätt irriterad för det blev alldeles för länge för valparna. Och vi skulle äta middag när de åkt men det blev en väääldigt sen middag..Tror hon började med tider efter det..
Dagnys uppfödare träffade vi för första gången när vi hämtade Dagny.
Den enda vi har träffat innan valparna fanns (eller ens planerades) var ju IF-hanens uppfödare och honom kände vi ju som sagt innan. Där var det mer jag som sa att "om du ska ha valpar efter dina hundar så är jag intresserad" eftersom jag gillade just de individerna (uppfödaren äger alltså i det fallet både hanen och tiken).Jag är nog förvånad att så väldigt få verkar ha träffat sina uppfödare/träffa sina valpköpare innan valparna är födda. Många uppfödare jag haft kontakt med har mer eller mindre haft det som önskemål innan valparna är födda.![]()