Ja absolut. Jag kan absolut skicka nån bild här och där. Men det är så olika vad folk menar med det. Jag kan tycka att de stora milestones som man lyckas få till på bild i början, absolut. Men en del vill ha uppdateringar varje vecka.Så får man ju absolut tänka, men då bör man också vara öppen och tydlig med det innan köp, så att uppfödaren kan välja om denne vill sälja en valp eller ej. Om man som uppfödare är intresserad av de valpar man fött upp, så är man inte intresserad av att sälja till någon som endast kommer höra av sig om det uppstår problem. Jag är inte ute efter att skaffa en kompis, men jag vill få veta vad som händer med de valpar jag fött upp. Jag vill få se bilder på den och jag vill gärna veta även roliga saker.
Sen skrev jag också "som spelar roll för avel", och det inkluderar även positiva saker - hur ska man annars avla på ett bra sätt liksom? Om min hund är världens enklaste, hur trevlig som helst och bara är bäst så är det klart att uppfödaren kan få reda på det någon gång.
Men som sagt, det är så olika vad folk menar med kontakt. Jag är inte sån att jag absolut inte vill ha kontakt. Men det är också min hund när jag väl har köpt den. Jag välkomnar hejjarop och stöttning, absolut. Men inte för mycket "pet" om du förstår vad jag menar?