Men vilka vinner nu då??? På lördag alltså.Jag undrar jag. Känns ändå som fördel Sverige faktiskt.
Jag tror tyvärr inte Sverige klarar en match till även om jag verkligen hoppas, jag älskar det här laget! Jag vill väldigt gärna ha fel en gång till.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men vilka vinner nu då??? På lördag alltså.Jag undrar jag. Känns ändå som fördel Sverige faktiskt.
Det spelar antagligen väldigt stor roll! Jag ser ju i princip allt med stort intresse och då räknas definitivt inte Sverige till ett av de roligare lagen att se (matchen mot Mexiko är väl undantaget).Jag tror att det handlar mycket om hur intresserad man är av lagen som spelar. Tycker England-Colombia var tråkig medan Sverige-Schweiz var superspännande, förstår att det kanske är annorlunda om man faktiskt bryr sig om hur det går i andra matcher.
Mm samma här. Fast man vet inte. Tycker nog ändå att engelsmännen inte är så bra.Jag tror tyvärr inte Sverige klarar en match till även om jag verkligen hoppas, jag älskar det här laget! Jag vill väldigt gärna ha fel en gång till.
Statistiskt har Sverige fördel mot England, men England har ett rätt vasst lag i år så det känns lite som en match som kan sluta precis hur som helst beroende på hur spelet blir. Förhoppningsvis kommer England hålla tempo och vara drivande så Sverige steppar upp en nivå också.Men vilka vinner nu då??? På lördag alltså.Jag undrar jag. Känns ändå som fördel Sverige faktiskt.
Är inte England bättre?Men vilka vinner nu då??? På lördag alltså.Jag undrar jag. Känns ändå som fördel Sverige faktiskt.
Jämfört med Sverige, eller vilken nivå tänker du ”bra” på? De kan ju vara drivande i en match och göra mål (se typ matchen mot Panama) till skillnad mot Sverige som står still om det andra laget gör det och bara får upp tempot om det andra laget spelar bra (se matchen mot Mexiko, jämfört med mot Schweiz). Och det är en klar fördel att kunna spela ordentligt oavsett motstånd.Mm samma här. Fast man vet inte. Tycker nog ändå att engelsmännen inte är så bra.
England är bättre, på pappret. Men Sverige brukar kunna vinna över dem ändå.Är inte England bättre?
Fast jag gillar inte engelsk fotboll där alla topplag har spelarköp som motsvarar en mindre nations statsbudget.
Haha, bra argumentEngland är bättre, på pappret. Men Sverige brukar kunna vinna över dem ändå.
Sen verkar ju inte Sverige ha koll på hur de ser ut på pappret. För enligt det skulle de inte gått till åttondel en gång, än mindre vinna gruppen...![]()
Utan tvekan, Colombia tror jag hade varit ett helvete.England är definitivt mycket bättre än Sverige spelare för spelare. Men de har alltid haft svårt för Sverige som har en spelstil som inte passar dem. Mycket köttande och ett tight lagspel som frustrerar dem och gör det svårt för dem att briljera individuellt. Jag tror ärligt att Sverige har en bättre chans mot England än vi skulle haft mot Colombia.
Jag tycker det är en stor skillnad med en match mellan lag som vill, och en match mellan lag som inte vill.Fast spelmässigt var det bra mycket bättre än Sverige-Schweiz. Den matchen tyckte jag var ett riktigt sömnpiller, i klass med England-Belgien, där ingen ville vinna...Klart en av VMs sämsta matcher.
England har bara slagit Sverige en gång (av åtta försök) i tävlingssammanhang över huvud taget, och sedan 1970 bara vunnit två matcher av femton, träningsmatcher inräknade.England är definitivt mycket bättre än Sverige spelare för spelare. Men de har alltid haft svårt för Sverige som har en spelstil som inte passar dem. Mycket köttande och ett tight lagspel som frustrerar dem och gör det svårt för dem att briljera individuellt. Jag tror ärligt att Sverige har en bättre chans mot England än vi skulle haft mot Colombia.
England har bara slagit Sverige en gång (av åtta försök) i tävlingssammanhang över huvud taget, och sedan 1970 bara vunnit två matcher av femton, träningsmatcher inräknade.
På pappretFast den här gången meddelar båda media och spelare att de inte underskattar Sverige.![]()
Ja det var det jag tänkte på.England har bara slagit Sverige en gång (av åtta försök) i tävlingssammanhang över huvud taget, och sedan 1970 bara vunnit två matcher av femton, träningsmatcher inräknade.
Pat Nevin on Sweden at BBC Radio:Fast den här gången meddelar båda media och spelare att de inte underskattar Sverige.![]()
Är det samma England som inte kunde förlora mot Island?Pat Nevin on Sweden at BBC Radio:
"I'm not amazed that Sweden vs. Switzerland game was decided by a deflection. England or Colombia, you have nothing to fear. If England play against that Sweden team, 99 times out of 100, they will beat them."
Lite orolig är jag för att den där engelska förbundskaptenen verkar bra, och försöker skapa ett lag och verkar ödmjuk....nja, vi får se på lördag. Kan nog gå precis hur som helst det här.Pat Nevin on Sweden at BBC Radio:
"I'm not amazed that Sweden vs. Switzerland game was decided by a deflection. England or Colombia, you have nothing to fear. If England play against that Sweden team, 99 times out of 100, they will beat them."
Ja, Sverige har inte kommit längre än kvartsfinal sen -94 och England åker ju alltid ut senast i kvartsfinalen i turneringar.Lite orolig är jag för att den där engelska förbundskaptenen verkar bra, och försöker skapa ett lag och verkar ödmjuk....nja, vi får se på lördag. Kan nog gå precis hur som helst det här.