Bukefalos 28 år!

FotbollsVM!

Fantastiskt spelat av Sverige! Men fy fasiken vad det blev onödigt nervöst på slutet.
Men det är VM-slutspel, det ska vara jämnt och spännande, annars är det fel lag där.
Så, Spanien på tisdag då!
 
För första borde det inte vara jobb när det är mästerskap förutom dom som gör akuta insatser. (Sorry ni)
Jag och många fler hade mobilen i knät (och snälla chefer lät det vara)
Hade bara rapportering på tills 15 min kvar. Höll på att avlida.
Ska se matchen i kväll eller ngt.
Men vilka tjejer vi har!
 
Vilket jäkla LAG det är! 🙏Vilka spelare och vilka människor!🙏
Och Gerhardsson, vilken ledare, förebild!🙏
 
Jag erkänner att jag inte vet ett dugg om Spanien. Någon som kan upplysa om vilken match vi kan vänta oss?
 
Herregud vilken match Australien gör! Grymt imponerad! Frankrike gör ingen dålig match heller, men deras insats upplevs lite blekare i och med Australiens publikstöd… :p
 
Jag erkänner att jag inte vet ett dugg om Spanien. Någon som kan upplysa om vilken match vi kan vänta oss?
En VM-semifinal. ;)
Det blir tufft, såklart, dock tyckte jag personligen att Nederländerna har varit bättre, även i kvarten mot Spanien (hade inte Spanien fått straff tror jag inte de vunnit den).
Sen vann Japan med 4-0 över Spanien i gruppspelet, men det behöver egentligen inte säga så mycket. Spanien hade nästan 70% av bollinnehavet då… Min personliga uppfattning är att de har en hög högstanivå, men att de inte alltid når dit utan kan vara lite ojämna.
Men de vet nu att de möter ett lag som slagit ut ett lag de förlorat stort mot, så de kommer sannolikt in i matchen med ett lite tuffare mindset än de kanske hade i gruppspelsmatchen mot Japan, där jag tror att de blev lite överraskade.

Bara att hoppas på att Sverige kan upprätthålla samma spel som i kvarten så bör vi ha en bra chans i alla fall. :)
 
Så härligt! Gillar Jens mkt efter att kommenterade ett mästerskap. OS?
Och Tony verkar ju vara behaglig också.
 

Liknande trådar

L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
18 758
Senast: hastflicka
·
Fritid Har inte sett någon diskussion om VM som pågår just nu. Jag äcklas av hur Qatar köpte VM och hur korrupt FIFA är. Gianni Infantino var...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
4 652
Senast: MJLee
·
Juridik & Ekonomi Behöver input från er allvetande bukare igen! Jag ska förhoppningsvis börja jobba i Sverige, och skulle haft lite info kring vad som är...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 087
Senast: Bison
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
825
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp