Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Foto-redigeringshjälp!

N

NiraK

* Hur tar man bort röda ögon i Photoshop (kan man det?)
* Hur gör man om en färgbild till svartvitt?

Nirak

S

Stalker

Sv: Foto-redigeringshjälp!

För att konvertera till svartvit kan du använda channel mixer. Kryssa i monokrom och mixa de olika kanalerna tills du får den svartvita bilden du vill ha.

S

Stalker

Zaga skrev:
För att snabbt göra en bild svartvit:
Image - Mode - Grayscale
Då får man dock ingen kontroll över hur konverteringen går till. Inte alltid man vill ha 20% rött, 50% grönt och 30% blått (eller vilka delar det nu var).

S

SessCa

Stalker skrev:
Då får man dock ingen kontroll över hur konverteringen går till. Inte alltid man vill ha 20% rött, 50% grönt och 30% blått (eller vilka delar det nu var).

Är man nybörjare och vill ha en svartvit bild nyss så bryr man sig nog inte.

S

Stalker

SessCa skrev:
Är man nybörjare och vill ha en svartvit bild nyss så bryr man sig nog inte.
Jaså? Tycker snarare det brukar vara så att om man vill ha en svartvit bild har man en rätt klar idé om hur man vill att den ska se ut; vilken stämning den ska ge. (Jag är själv en nybörjare i PS dessutom.)

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5527 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Kropp&Själ Hej! Om någon har på något sätt fått sin blefarit under kontroll, snälla skriv här! Är rätt desperat. Har haft problem med blefarit...
Svar
1
· Visningar
246
Hemmet Alltså efter man våttorkat med en mirakeltrasa, hur sjutton gör man för att få bort alla dammnoppor från trasan? Jag stör mig något...
Svar
9
· Visningar
372
Juridik&Ekonomi I helgen kulminerade en situation som varit på upptakt ett tag, som rymmer ganska många funderingar, därav den spretiga titeln. Hur som...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 328
Hästvård Mitt ena sto har slagit av sig en liten liten ytterst lite av sin vänstra fram hov. Hovis sa att det inte där nån fara, jag undrar mest...
Svar
9
· Visningar
350

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CXXXIV
  • OS Tokyo 2020 / 2021
  • Hjälp en 15 åring!

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar