Bukefalos 28 år!

Fråga till Uppfödarfolket....

Sv: Fråga till Uppfödarfolket....

Beror helt på ras och individ, men enligt lag inte före 18 månaders ålder.
 
Sv: Fråga till Uppfödarfolket....

Som sagt: Det beror på individen..

Att skriva att de flesta inte är mogna känns lite overkill, då det finns massor av tikar som är mogna att bli mamma vid 2 års ålder, likväl som det finns de som inte mär mogna att bli mamma före 3 års ålder.
 
Sv: Fråga till Uppfödarfolket....

Jag parar inte före 2 års ålder.
Sen får man se till individen så klart. Men även om tiken är mogen före 2 år, så parar jag ändå inte.
 
Sv: Fråga till Uppfödarfolket....

Jag skulle inte avla på tik yngre än tre år, om det gäller en arbetande ras. Det är först då man hunnit jobba igenom hunden ordentligt och fått meriter på den.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hur vet man att tiken har slutat löpa? Min tik fick sitt första riktiga löp för 2 veckor sen, hon slutade blöda efter ca 9 dagar och nu...
Svar
5
· Visningar
548
Senast: LaMagia
·
Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
7 089
Senast: Migo
·
Övr. Hund Någon som har el har haft en tik som man kan se som dominant i flock med annan/andra hundar? Hur har det visat sig? Funderar över min...
2
Svar
26
· Visningar
2 037
Senast: BornAgain
·
Hundhälsa Min tik började löpa (första löpet) den 16/1. Efter tio dagar slutade hon blöda. Nu nästan en månad efter löpet började så har...
Svar
10
· Visningar
674
Senast: Dillen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp