Bukefalos 28 år!

Framtidens hjälm?

Fiorano

Trådstartare
Har precis kollat på youtubefilmer om Hövding Helmet. Ngn annan som kollat? Vad tror ni-kommer den möjlgen bli framtidens hjälm för oss som vill vara säkra men känna vinden i håret?

Jag vill ha en! Dessutom blir man tvingad att köpa ny när man åkt i backen så man kan inte rida runt i falsk säkerhet med hjälm som varit i backen.

(sitter på luren så kan inte länka, googla!)
 
Sv: Framtidens hjälm?

Hahaha den verkar ju ascool! Men jisses va löjligt det ser ut när själva kudden åker upp! :p
 
Sv: Framtidens hjälm?

Oj!! Kanske i framtiden om den har funnits länge på marknaden och räddat liv, annars skulle jag nog inte våga :nailbiting:
 
Sv: Framtidens hjälm?

Fy fan vad jag skrattar åt den där bilden på den sminkade, smala, sexy-blick-fotomodellen med den uppblåsta hjälmen på.
 
Sv: Framtidens hjälm?

Spännande, men jag har några funderingar...
Vad händer om man landar på en sten/stubbe/vass pinne?
Om hästen trampar/sparkar på den, står den emot och lindrar det då?
De filmer jag hittar på youtube är folk som ramlar av cyklar. Det måste ju vara mycket mer kraft i att ramla av en 175-häst i full galopp ute i terrängen, till exempel, "duger" hjälmen då?

Jag skulle nog inte våga pga ovanstående funderingar... Men jag följer med spänning!
 
Sv: Framtidens hjälm?

Hövding för cykel har väl funnits några år nu, men troligen så har det inte gått tillräckligt lång tid än för att jag ska tycka att de är tillräckligt säkra (för att cykla i). Förra året återkallade de tex alla hjälmar efter att det upptäckts vid en olycka att blixtlåset var för svagt.

För att jag skulle kunna tänka mig att rida i den (eller cykla i högre hastigheter) så krävs det en mkt större utveckling än modellen som finns idag.
 
Sv: Framtidens hjälm?

Den är väl bättre än inget skydd, men jag kör på vanlig hederlig ridhjälm tills den kan skydda mot mer än bara fallolyckor :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 205
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 345
Senast: geting
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
21 263
Senast: Hedinn
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 085
Senast: Pyrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp