Från fet till smal... Snart för smal!

S

Suuz

Jag har varit superduktig, förlorade mycket i vikt inom loppet av ett år (36 kg). Allt tack vare hästar och mycket, mycket motion! Nu fortsätter jag med mina goda vanor men jag fortsätter att tappa vikt! Jag rör på mig hela dagarna i stallet men jag äter inte på långa vägar vad jag behöver... Jag har helt tappat intresset för mat jag en gång hade, nu är det mest en nödvändighet :crazy: Jag tycker inte om fet mat, godis, mjölkprodukter ect och nu börjar jag få slut på idéer för bärbar mat =) Vad äter ni som pysslar med hästar dagarna i ända? Nyttig mat brukar vara kalorifattig (i mängdjämförelse).

Det är inget fel på min energinivå, men jag går nedåt i vikt vilket jag inte längre vill! Måste jag verkligen hitta en dietist som kan räkna ut vad jag behöver... Suck!

Sv: Från fet till smal... Snart för smal!

En dietist är alltid bra!

Annars, en ide är att du utöver maten du äter nu, har med dig nötter o mandlar som du äter en näve av några ggr dagligen. Då kan du få upp kaloriintaget men ändå äta nyttigt... En weightgainer som EXTRA mellanmål är också bra och framförallt snabbt, vilket ju behövs när man har fullt upp i stallet!

kl
Kan du inte typ göra en matsedel och skriva upp så du vet vad du ska äta och så? De brukar lät bli så att man glömmer. Då kan du fixa mat och sen tar du med till stallet :)

Jag har varit superduktig, förlorade mycket i vikt inom loppet av ett år (36 kg). Allt tack vare hästar och mycket, mycket motion! Nu fortsätter jag med mina goda vanor men jag fortsätter att tappa vikt! Jag rör på mig hela dagarna i stallet men jag äter inte på långa vägar vad jag behöver... Jag har helt tappat intresset för mat jag en gång hade, nu är det mest en nödvändighet :crazy: Jag tycker inte om fet mat, godis, mjölkprodukter ect och nu börjar jag få slut på idéer för bärbar mat =) Vad äter ni som pysslar med hästar dagarna i ända? Nyttig mat brukar vara kalorifattig (i mängdjämförelse).

Det är inget fel på min energinivå, men jag går nedåt i vikt vilket jag inte längre vill! Måste jag verkligen hitta en dietist som kan räkna ut vad jag behöver... Suck!

Visst är inte nyttig mat bara smalmat. Det är ju viktigt att man får i sig bra fetter och nog med protein för att kroppen skall få det den behöver när man håller igång. Dessutom behövs långsamma kolhydrater.

Bra bärbar mat är pastasallad - skinkbitar och grönsaker, bara frusen från påsen rakt i salladen går bra. Mycket enkelt och matigt att ta till stallet. Sedan kan man ha en flaska salladsdressing i stallet. Låt ditt fettintag grunda sig på olivolja så får du det bästa. Sedan matiga smörgåsar av fullkornsbröd, dubbelmacka med lite majonäs, sallad, tomat och skinka. Synd att du inte gillar mjölkprodukter, för annars är det ju enkelt att byta ut mot ost och fetaost. Se till att få i dig många små mål om du tycker det är jobbigt att äta. Då är det lättare att få det i sig. Ägg är också utmärkt mat, för att fylla på protein och kokt ägg är mycket lätt att ta med.

Hälsning Maja

Du kanske måste köpa nt proteinpulver du kan blanda till drink & slänga i dig så du får i dig allt du behöver?
Skumt att du fortfarande förlorar så mkt i vikt, kroppen brukar stanna av viktminskningen efter ett tag men jag antar att du äter FÖR nyttigt(kan man det ens?);)

Tack för alla tips! Jag äter så mycket jag kan och när jag kan =) Men om jag skulle räkna ut hur mycket jag förbränner så stoppar jag inte i mig nog med kalorier... Jag bygger muskler som en TOK, för att hjälpa detta blir det många skinkmackor med keso, och annat proteinrikt!

Nyttigt kan jag inte påstå att jag äter :angel: Men vissa saker är grymt avtändande för min hunger =)

det blir lätte att se vad man har stoppas i sig om man skriver upp det ie en matdagbok:idea:

Det jag märkt är att det är viktigt att få i sig tillräckligt mycket energi när man rör på sig mycket. Jag kände mig enormt trött ett tag, och insåg att jag helt enkelt åt för magert. Nu är det mycket bättre- har inte gått upp i vikt, men har mer energi.

Det är så mycket prat om att man ska passa vikten, men vi idrottare behöver ju mycket energi också!

Liknande trådar

Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar... 65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
173 096
Senast: gul_zebra
·
Katthälsa Har sökt runt lite bland trådarna men inte tyckt att jag hittat det jag letat efter riktigt. Har två katter, varav honan är riktigt... 2 3
Svar
49
· Visningar
10 772
Senast: Kratus
·
Hundhälsa Jag har antagligen skrivit om min skrutt tidigare här när hon hade en hemsk klåda. Jag fick iaf veta att hon inte tål spannmål...
Svar
2
· Visningar
867
Senast: vallhund
·
Katthälsa Har nyligen för ett par månader sen bytt torrfoder till Eukanuba. Men nu börjar resultatet på min äldre kastrerade hankatt att visa sig...
Svar
14
· Visningar
2 527
Senast: Haukur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31