Bukefalos 28 år!

Frank Baines träns

P

piggis_83

Va o hämtade mitt nya frank baines träns igår i affären. Det va ett cob, eftersom pållan har cob på alla andra träns o grimmor. MEN det va faktiskt lite litet. Alltså hon kan ha det, men antagligen kan hon ha full oxå så jag bestämde mej för att beställa ett stl full istället o prova det.

Är det nån som har frank baines träns som oxå varit små i stl eller är det bara detta som va lite konstigt?!
Jaja hoppas det nya passar :)
 
köpte ett träns en gång, inte fran baines.
tyckte att det var litet, hade på första hålet på nosgrimman i början. men det töjde sig (läder gör det?) och nu har jag på 3 eller 4e hålet tror jag..
kanske ditt oxå töjer sig..?

en nyfiken fråga.... vad kostade det..? :rofl:
 
shit!! de va inte lite de töjde sig...mitt biliiga jacson träns har töjt ett halvt hål....

Mitt stübben kandar har inte töjt sig alls.
 
Jo, jag upplever dem som små. HAr inte använt mitt på lääänge men jag hoppas det passar när jag ska ha det nästa gång... :smirk:
Har nämligen en häst med lite större huvud.
 
Okej, jag hörde en som sa att de va stora i stl (innan jag beställde mitt) men det kan jag då inte hålla med om.
Detta va mkt mindre än de andra 2 cob-tränsen pållan har.
Hoppas full bli bättre, om man tänker framåt har man nog mer användning för ett fullträns än ett cobträns. Eftersom det va litet i stl oxå.
Tack för era svar
 
Jag har 3 FB träns och jag tycker inte att de är små i storlekarna. Snarare ganska rymliga. Testade cob på mitt halvblod för de gamla cobtränset passade men de nya var för litet.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 584
Utrustning Det visade sig att tränset jag köpte från börjes hade ingen bra passform på min häst, så det måste åka tillbaka :( Nu letar jag efter...
Svar
4
· Visningar
1 065
Hästhantering Hej alla bukisar! Har ett litet problem med min nya häst (sedan 3 veckor). Detta kan blir lite långt men ska försöka få ihop det! Jag...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 310
Hundträning Hej alla! Ny här på forumet Har haft schäfer som jag tränat o tävlat med i 40 år. Dessvärre otur som ingen annan med att få avliva mina...
Svar
12
· Visningar
1 670
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp