Bukefalos 28 år!

Fri hyressättning

Om detta röstas igenom måste reglerna för att bygga lättas upp. Annars kommer många inte ha råd. Det råder stor brist på hyresrätter i storstadsområden och det kommer inte marknadshyror lösa.

Många som bor i hyresrätter gör det för att de inte har råd att köpa eller öht inte har en hög inkomst. Det är inte kapitalstarka grupper. Jag tycker det är oerhört obehagligt att vi är på väg mot marknadshyror.
 
Alla nyproduktionen här som är hyresrätter har tvättmaskin, torktumlare och diskmaskin som standard. Skulle bli billigare utan, det behöver inte vara standard.
Det är ingen större kostnad i själva byggandet med just de sakerna.
Men.
Det är de tillbehören som man får ta betalt för i hyran.
Därför så sätter man in dem i lägenheterna för att kunna ta ut en hyra som täcker byggkostnaderna.
Vad som ökar hyran avspeglar inte alls vad som kostar att utrusta lägenheterna med, det är en konsekvens av reglerna för hyressättning.
 
Är inte det ett av problemen att det är i princip omöjligt att nyproducera billiga lägenheter pga att standarden måste vara så pass hög och hyrorna måste sättas därefter?
Det finns en massa dyra och krångliga byggregler att följa. Dessa har tyvärr inte så mycket med standard att göra.
 

Liknande trådar

Tjatter Alltså det är papper överallt här hemma i min lägenhet. Hur jag än rensar går igenom och slänger så tar det inte slut! Och jag måste...
Svar
14
· Visningar
646
Senast: Amha
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 771
Senast: Nixehen
·
Juridik & Ekonomi När man köper saker på öppet köp eller enligt distansavtalslagen får man ju ta hem och prova varan. Det brukar stå att den inte får vara...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 311
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 793
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Forl kostnad?
  • Uppdateringstråd 29
  • Optimala foderrutiner?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp