Bukefalos 28 år!

Fri tillgång i hagen!

Sv: Fri tillgång i hagen!

Japp vi är medvetna om det och ska därför börja med hö om ca två veckor. Men vi har även en slags fodrings "bur" eller vad man ska kalla det. Så balen ligger aldrig direkt på marken.
 
Sv: Fri tillgång i hagen!

Ja, jag tror ditt fullblod och den andra travaren äter mer än vad shettisen och islandshästen gör. Och jag tror dessutom att fullblodet äter mest av alla eftersom de generellt sett är mer svårfödda än andra.
Men eftersom man faktiskt inte vet hur mycket den ena eller andra hästen äter så kommer man ju aldrig att få det helt rättvist. Fast jag tycker nog inte att tjejen med småhästarna ska behöva betala lika mycket per häst som du och travarägaren gör.
 
Sv: Fri tillgång i hagen!

Det är jag som har Varmblodet annars:P Och han är väldigt svårfödd. Alltså han äter väldigt lite imot vad han borde äta. Men nu har vi i alla fall löst problmet. Så att hon med Shettisen och Islandshästen betalar för en och en halv häst;) Så nu är alla nöjda och glada:D På kompromisser kan man komma långt! ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Fri tillgång i hagen!

Har man kommit överens om att dom sak ha fri tillgång i hagen ska man dela summan för balen lika, tycker jag. Inget konstigt med det.
 
Sv: Fri tillgång i hagen!

Förlåt, läste visst inte tillräckligt noga :o
Bra i alla fall att ni kom fram till en lösning som passade alla, stämningen brukar bli bättre då. ;)
 
Sv: Fri tillgång i hagen!

Jag såg att ni redan kommit fram till en lösning, det var ju bra. Men annars kunde det väl gå lätt att lösa genom att se hur mycket kortare tid en bal räcker när era hästar gått in i hagen, jämfört med innan. Bara en tanke. Ha de bra!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 236
Senast: Twirro
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 207
Senast: Mabuse
·
Ridning Jag hyr en ponny som jag rider och sköter 4-5 dagar i veckan. Har stor frihet och får lägga upp ganska fritt. Ponnyn är äldre men...
Svar
18
· Visningar
3 701
Senast: Cambrie
·
Foder & Strö Vi har alla våra tre hästar i samma hage. En shettis, en maxad c-ponny och ett halvblod, alla är lättfödda. I höstas när vi började...
Svar
5
· Visningar
1 509
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp