Fruktansvärt! Kamphund...

Sv: Fruktansvärt! Kamphund...

Så är det ju inte , man förbjuder avel och nyinskaffning så löser sig allt med åren.

Men så känns det för mig, punkt slut!

Och nej det löser sig inte, det är bara att kolla på länder där förbuden finns.
Då flyttar marknaden under jorden ...

Något måste göras, för händelser som denna förstör också för alla oss som verkligen har ordentliga djur och som arbetar för rasen. Ett förbud kommer inte hjälpa tror jag ..
 
Sv: Fruktansvärt! Kamphund...

Delvis kl

Jag säger ännu en gång att ett hundkörkort hade löst många delar.
Ett speciellt utformat prov/lämplighetstest för en viss kategori hundar som kräver mer än andra av sin förare.
(brukshundar, terriers m.m?)

För jag lägger faktiskt ansvaret på ägaren, i alla lägen, oavsett vem hunden är ute med när olyckan sker, om det så är en yorkshireterrier som hänger sig fast i hälsenan på någon eller en leonberger som ger någon en krosskada, eller en rottis som biter någon av nån anledning, det är alltid ägarens ansvar.

Viktigt är också att lägga mer och större vikt vid bra mentalitet på alla avelsdjur.

Om det så är en trängd tax eller en rädd amstaff så är chansen lika stor att nånting händer.
 
Sv: Fruktansvärt! Kamphund...

Jag har koll på mina hundar MEN de är inte lätt att ha koll på 3 hundar när man träffar på lös hund!
Jag tycker de är väldigt oansvarigt att inte koppla sina hundar ,brist på respekt!

Vad spelar det för roll, om den lösa hunden inte kommer fram till dig och ignorerar dina hundar? Blir dina påverkade av en sådan händelse är det faktiskt du som har för dålig koll på dina, tur iaf att du har dem i koppel.
 
Sv: Fruktansvärt! Kamphund...

Äsch jag lägger ner, orkar inte med en till kamphundstråd som kommer sluta som alla dom andra ...

Allmänt:

Nu ska jag gå och pussa på min farliga hund och tala om för henne vilken go hund hon är.

Jag ska dessutom få barn snart och då tycker väl vissa att jag är helt dum i huvudet som behåller min farliga blodtörstiga mördarmaskin *himlar med ögonen*

Tack för mig i denna tråd!
 
Senast ändrad:
Sv: Fruktansvärt! Kamphund...

Dålig koll?
Om hunden är några metar framför mig och springer runt och luffsar så vill min hundar till 99% vara med.
De handlar inte om dålig koll!

De skulle ju va som om att jag skulle rida förbi en annan häst i 190 och hennes häst bli hel tokig så skulle jag säga till henne *Fy fan vad dålig koll du har på din häst!

Suck,,Oansvarigt!
 
Sv: Fruktansvärt! Kamphund...

Gud vad hemskt. Hoppas din mamma och Conrad snart mår bätttre. Min mamma var med om något liknande fast då var det en pitbull som attackerade en annans hund precis utanför vårat hus så mamma sprang ut och försökte hjälpa henne och hunden. Den bet också mot strupen lyckades mamma och ägaren till pitbullen få bort honom ganska snabbt då han flög på sin husse och bet honom i armen istället.

Skit i att avla på dessa raser. Vi har så många raser med mindre "problempsyken" och som finns i alla syften. Vad vill man få ut av att ha en kamphundsras?
 
Sv: Fruktansvärt! Kamphund...

Ja vad tror du?
En go och glad familje medlem.
Varför avlar man på Pudlar eller andra raser?
 
Sv: Fruktansvärt! Kamphund...

Vad vill du ha ut av att ha en hund av vallhundsras trots att du inte vallar?
Vad vill du ha ut av att ha en hund av vakthundras trots att du inte har den till vakt?

Tror du ärligt att problemet med att människor blir skadade och dödade av hundar skulle reduceras endast för att man slutade avla på hundar av kamphundras?

Det finns raser med färre rasbundna sjukdomar än schäfer, ska vi sluta avla på schäfer då? Det finns hundar med färre rasbundna sjukdomar än labrador, ska vi sluta avla på labrador då? Det finns mentalt friskare raser än till exempel cocker spaniel, ska vi sluta avla på dem då? Det finns flertalet friskare, både mentalt och kroppsligt, raser än rottweiler. Ska vi sluta avla på rottweiler då?

Hade vi tänkt som dig inom all avel hade somliga av våra överlägset bästa raser behövts ta bort.
 
Senast ändrad:
Sv: Fruktansvärt! Kamphund...

Var och en med sitt.

Jag äger en Jack Russell och det är heller ingen picknick att hålla reda på den lilla lintotten, men oavsett ras så måste man respektera att folk inte gillar / är rädda för hundar.
Jag hatar ordet kamphund, eftersom det är negativt. Men en rottis eller något liknande kan åstadkomma mer skada än tex en tax, men det betyder INTE att de GÖR DET, bara för att de KAN.

Jag känner en person med 2 rottisar, hundarna är lydiga och snälla. Vi tog dem ut för en promenad under en sen höstkväll (ägaren var inte med), vi gick och tjattrade och plötsligt flyger väninnan bakåt, ena hunden attackerade helt oprovocerat ett gammalt par som gående. Jag blev ju helt till mig och visste inte vad jag skulle göra, eftersom det inte är mina hundar.
Paret försvann innan vi hann få in hundarna och fastbunda. Fy det var så läskigt. Jag har ingen aning om varför den / de attackerade så, vi såg ju inget, vi gick ju och snattrade..
En hund ska väl inte attackera omotiverat på en promenad? Och även fast den var fast i koppel. Det var två hanhundar och jag vet inte vem av dem som högg..
Skulle en lite bischon göra likadant så plötsligt så skulle man ju hålla kvar den, men eftersom rottisar har en del massa kan risken finnas att man inte hinner reagera innan det är försent. Vi borde ju inte ha tjattrat så, men man visste ju inte...

Vill ännu påpeka att jag gillar rottisar och tyngre hundar, de är fina. MEN jag har respekt. Och det hoppas jag att deras hundägare kan respektera...
 
Sv: Fruktansvärt! Kamphund...

Var inlägget riktat åt mig eller var det allmänt ?

En hund ska väl inte attackera omotiverat på en promenad? Och även fast den var fast i koppel. Det var två hanhundar och jag vet inte vem av dem som högg

Nej en hund ska inte hugga omotiverat, eftersom jag inte såg händelsen du pratar om kan jag inte uttala mig mer om saken :)

Vill ännu påpeka att jag gillar rottisar och tyngre hundar, de är fina. MEN jag har respekt. Och det hoppas jag att deras hundägare kan respektera
...

Läs mina inlägg på sidan 5 så ser du hur jag tycker och tänker angående dessa raser :)
 
Sv: Fruktansvärt! Kamphund...

Hoppats jag slipper ett möte med dig, så som du tänker!

hur tänker jag? att jag ska kunna njuta av friheten att ha en hund som är lydig nog att slippa koppel? hur kan det bli mitt problem att du inte har lagt ner lika mycket tid/energi på den träningen som jag har?
 
Sv: Fruktansvärt! Kamphund...

Dålig koll?
Om hunden är några metar framför mig och springer runt och luffsar så vill min hundar till 99% vara med.
De handlar inte om dålig koll!

De skulle ju va som om att jag skulle rida förbi en annan häst i 190 och hennes häst bli hel tokig så skulle jag säga till henne *Fy fan vad dålig koll du har på din häst!

Suck,,Oansvarigt!

lär hundarna att de inte får hälsa på andra hundar utan att fråga dig först?
 
Sv: Fruktansvärt! Kamphund...

hur tänker jag? att jag ska kunna njuta av friheten att ha en hund som är lydig nog att slippa koppel? hur kan det bli mitt problem att du inte har lagt ner lika mycket tid/energi på den träningen som jag har?

Jag har också min hund mest lös,men med respekt för andra,som kanske inte har den lydnanden,så kopplar jag upp/eller håller i halsbandet på min hund,för att vi ska kunna mötas i lugn och ro..Varför ställa till ett helvete för andra,när man kan hjälpa till..
Jag har ingen anledning att glänsa över någon som kanske inte har en perfekt lydnad,man kanske inte har kommit så långt i utbildningen!

Om alla kunde visa lite respekt för varandra,så kanske till viss del hundslagsmål undvikas!
 
Sv: Fruktansvärt! Kamphund...

Klart som fan att det är JAG som bestämmer men som alla vet är hundar flock djur, och inte skapta för att hållas i koppel!
Jag kan ha mina hundar lösa under strikt uppsikt efter vild eller andra hundar ,men jag skulle absolut koppla mina hundar vid möte med människor eller andra hundar jag tycker man får vissa lite gott uppförande!

Oftas så ser du inte om en person är hund rädd förän dom är 2 metar framför dig de är så dom börjar snegla och gå omvägar ut i gräset för att slippa möte!
Sen är de så ju fler hundar du har i handen ju lättare är de för andra att disstrahera dem
 
Sv: Fruktansvärt! Kamphund...

Fråga först?
Jag säger varsegod och mina hundar får inte hälsa i koppel för det är då som flesta bråk uppstår, jag skulle bli vansinnig om jag möte en okopplad hund!
Möte en Tollare idag gubben tog in hunden till slut..själv är jag så jävla trött på att gå runt och va arg!


Du vet väl ingenting om min träning!
 
Sv: Fruktansvärt! Kamphund...

Dålig koll?
Om hunden är några metar framför mig och springer runt och luffsar så vill min hundar till 99% vara med.
De handlar inte om dålig koll!

De skulle ju va som om att jag skulle rida förbi en annan häst i 190 och hennes häst bli hel tokig så skulle jag säga till henne *Fy fan vad dålig koll du har på din häst!

Suck,,Oansvarigt!

Men har du en hund som orsakar svåra skador är det likförbannat ditt ansvar.
PL
 
Sv: Fruktansvärt! Kamphund...

Ja det är klart det är!
De bästa jag kan göra är att ja 100% ig koll på mina hundar och de har jag bäst som kopplad!

Mammas BC som är den klokaste hund jag träffat som går en klos i hälen hela tiden och aldrig skulle hitta på jäkleskap henne kopplar jag!
Kommer de någon ridande ,gående med eller utan hund så vill jag att dom ska känna sig trygga med att möta mig!
 
Sv: Fruktansvärt! Kamphund...

Skulle jag i så fall vara rädd för att 3 dödsfall är orskade av Husky`eller om fallen där 2 Briarder bet i hjäl 2 barn, schäfrar BC ja jag kan nämna hur många fall och säkert finna löpsedlarna om deta.
Golden som tydligen ska vara en super fin familje hund eller labbe..

Oftast så tystas de ner en lite artikel blir de i tidningen eller på nättet , MEN handlar de om raserna som de talas om i tråden så står de stort på löpsedeln KAMPHUND HAR HÄRJAT IGEN och sen bla bla bla...

I fallet med briarden (notera singular, det var inte två, också bara ett barn f.ö.) så blåstes det då upp stort i kvällstidningarna så klaga inte på det. Tyvärr så var det bara den felaktiga historien, just det som du, trots det felaktiga antalet på både hundar och barn, fabulerar om, som det skrevs om. Briarden hade inte bitit ihjäl barnet, han knuffade omkull henne och eftersom barnet hade ett okänt pulsåderbråck som brast av detta så dog hon... Tro inte att kvällstidningarna tog tillbaka sina påståenden om mördarhunden dock.

Jag försvarar INGA hundattacker, men tycker det är fånigt när man försöker sopa under mattan att de så kallade kamphundarna orsakar flest svåra skador på både människor och andra hundar. Sen att det är procentuellt mycket fler rikspuckon som skaffar sådana hundar och därmed indirekt orsakar dessa attacker på grund av bristande kontroll på hunden är en annan femma...
 

Liknande trådar

Relationer I tisdags natt spårade det ur hemma, som det så ofta gör. Skillnaden var dock att min bror på 13 år även var hemma hos oss denna natt...
Svar
13
· Visningar
2 921
Senast: Lickety
·
K
Hundhälsa Halloj! känner bara att jag måste få dela med mig de här, känns bara så fruktansvärt hemskt och onödigt... :cry: vi tar de från början...
2
Svar
28
· Visningar
4 449
Senast: em-pirre
·
G
Övr. Hund Jag vet vad ni tänker. "Åh, nej, inte ännu en tråd om kamphundar!". Nu är det inte dessa kamphundsrasers vara eller icke vara som jag...
2
Svar
37
· Visningar
3 795
Senast: Armani__
·
Övr. Hund Min mamma har ett litet (?) problem med sin hund och därför tänkte jag lägga ut en tråd och be kloka bukare om hjälp :) I höstas fick...
Svar
2
· Visningar
743
Senast: Ishtar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra blötmat
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Hijabis i stallet!
  • Föl 2023
  • Nybörjarponny!

Omröstningar

Tillbaka
Upp