Fula bilder från Facebook

Jag får spader på alla smartskallar som gör test enbart designade för att lura av dem så mycket personlig information att den kan säljas vidare för framtida marknadsföring, och sedan skryter med resultatet.

"Jag tänker 96% logiskt"
"Min IQ är 169!"

Eh nej, knappast.
Precis. Jag avbryter alltid när det kommer upp att de vill ha tillgång till mina uppgifter.

T ex var ju Fastighetsbyråns (var det väl) sambotest populärt ett tag. Fattar inte att så många släpper iväg sina uppgifter så lättvindigt.
 
Note to self: inför varje möjlig uppdatering på Facebook, tänk efter före "vad skulle buke säga...?"
:)
Nä, varför då? Jag uppdaterar precis vad jag vill. Den som inte gillar det jag lägger upp kan ju dölja mig.

Att jag inte gillar allt som andra lägger upp betyder inte att jag ogillar dem som personer. Det känns som att den poängen gått lite förbi här.

Det enda jag begränsar mig lite med är kattgrejer. La jag upp allt sådant som jag själv tycker är bra/roligt skulle VÄLDIGT mycket bli katter och jag vet att många inte gillar kattspam.
 
Fick den känslan bara..."dela inte för mycket, uppdatera inte för mycket eller för ofta, då blir du "unfriendad" :)"
Jag tillhör skaran som delar (sådant som jag känner att jag kan stå för) uppdaterar massor (typ om jag känner mig otroligt nöjd med mig själv - vilket händer rätt ofta) och taggar folk jag umgås med för att känna att jag faktiskt umgås med folk ibland) dock sällan "gnäll". Eventuella spelspam har jag på "endast jag" för att inte spamma sönder med sådant, som. alldeles för många gör.
Gör aldrig några av dessa förbenade test heller...
Men nog kan det bli typ 3 uppdateringar/dag.
Vilket verkar vara väldigt mycket :o
 
Fast @mandalaki , jag tycker att bilder på barn eller liknande som vill se hur det sprids på nätet är riktigt bra! Det är fjärde- och femteklassare som oftast gör sådana tester och visst är det väl bra att barn i den åldern (som många gånger skaffar sig fb själv och lägger ut en massa utan att förstå konsekvenserna) faktiskt lär sig och upptäcker hur det kan funka på nätet? De föds ju inte med "säkerhetstänk" som du och jag har t.ex. utan det är sådant de måste lära sig och bästa sättet för det är ju att se hur det funkar. Jag önskar att mina barn får se sådant genom skolan, att jag säger det kan liksom tas lite lättvindigt på och tolkas som "orolig mamma", men att skolan tar det på allvar och lär ut sådant, kanske är lite drygt om man ser det ofta, men ack så viktigt.

Tycker jag. Och delar sådant.

Internet och internetsök har blivit en relativt stor grej även för de yngre åldrarna ibland, uppslagsböcker börjar bli omodernt. Det jag lärde mig i typ 8an eller 9an om hur man gör internetsök och är källkritisk på nätet lär barnen sig i tredje klass. Att få lära sig konsekvenser av det ingår också.
 
Fast @mandalaki , jag tycker att bilder på barn eller liknande som vill se hur det sprids på nätet är riktigt bra! Det är fjärde- och femteklassare som oftast gör sådana tester och visst är det väl bra att barn i den åldern (som många gånger skaffar sig fb själv och lägger ut en massa utan att förstå konsekvenserna) faktiskt lär sig och upptäcker hur det kan funka på nätet? De föds ju inte med "säkerhetstänk" som du och jag har t.ex. utan det är sådant de måste lära sig och bästa sättet för det är ju att se hur det funkar. Jag önskar att mina barn får se sådant genom skolan, att jag säger det kan liksom tas lite lättvindigt på och tolkas som "orolig mamma", men att skolan tar det på allvar och lär ut sådant, kanske är lite drygt om man ser det ofta, men ack så viktigt.

Tycker jag. Och delar sådant.

Internet och internetsök har blivit en relativt stor grej även för de yngre åldrarna ibland, uppslagsböcker börjar bli omodernt. Det jag lärde mig i typ 8an eller 9an om hur man gör internetsök och är källkritisk på nätet lär barnen sig i tredje klass. Att få lära sig konsekvenser av det ingår också.
Jamen jag förstår att du tycker så! Jag tycker bara att det blev väldigt tjatigt ett tag och delade inget sånt.
 
För att man råkar vara med i samma föreningar, skolarbeten och annat där kommunikation sköts via fb. Så man slipper se deras feed men ändå planera events och annat.
Sånna människor har jag också och har haft. Jag har dessutom en ingift släkting som lägger upp en massa rasistiskt, sexistiskt och kvinnoförnedrande skit. När han la upp en bild på två kassaskåp som hade sex då började ryka ur öronen på mig och jag loggade ut från fb.....
 
Jamen jag förstår att du tycker så! Jag tycker bara att det blev väldigt tjatigt ett tag och delade inget sånt.
Jag förstår att du upplevde det som tjatigt, det kände inte jag eftersom det var för en sådan god grej, många andra saker är dock tjatigt som tusan, tycker jag och sådant delar inte jag. :)
 
Sånna människor har jag också och har haft. Jag har dessutom en ingift släkting som lägger upp en massa rasistiskt, sexistiskt och kvinnoförnedrande skit. När han la upp en bild på två kassaskåp som hade sex då började ryka ur öronen på mig och jag loggade ut från fb.....
Varför hade kassaskåpen sex? :confused:

Jag har några greker som delar en del sexistiska skämt. Jag konstaterar mest att de gör det och tar det som att den sortens sexism är vanlig i Grekland.

Men jag blir lite mer förstämd av typ "Sitter på Ullared och väntar på frugan" och "Vi är på Ikea men det var inte min idé" av manliga vänner.

Och "ja, sån är min gubbe också, tihi" av kvinnliga. Blä.
 
Varför hade kassaskåpen sex? :confused:

Jag har några greker som delar en del sexistiska skämt. Jag konstaterar mest att de gör det och tar det som att den sortens sexism är vanlig i Grekland.

Men jag blir lite mer förstämd av typ "Sitter på Ullared och väntar på frugan" och "Vi är på Ikea men det var inte min idé" av manliga vänner.

Och "ja, sån är min gubbe också, tihi" av kvinnliga. Blä.
Jag har ingen aning. Han är dock som en överkåt hanhund nästan, allt handlar antingen om rasism (den kvinnliga polisstudenten som får bära sjal, oj oj vad HEEEEEEEEEEMSKT enligt honom) eller människor, skelett, kassaskåp osv som sätter på varandra i alla möjliga vinklar och förmågor. Det här handlar liksom inte om roliga skämt eller så utan det är verkligen stötande bilder och sånt han lägger upp. Om jag känner dig rätt så skulle det nog ryka lite ur dina öron också till slut. Jag har tyvärr inga exempel för han har varit ovanligt lugn ett tag... men det kommer nog.
 
Jag har ingen aning. Han är dock som en överkåt hanhund nästan, allt handlar antingen om rasism (den kvinnliga polisstudenten som får bära sjal, oj oj vad HEEEEEEEEEEMSKT enligt honom) eller människor, skelett, kassaskåp osv som sätter på varandra i alla möjliga vinklar och förmågor. Det här handlar liksom inte om roliga skämt eller så utan det är verkligen stötande bilder och sånt han lägger upp. Om jag känner dig rätt så skulle det nog ryka lite ur dina öron också till slut. Jag har tyvärr inga exempel för han har varit ovanligt lugn ett tag... men det kommer nog.
Men gud, det låter vidrigt! Honom hade jag inte haft i flödet. Usch.
 
563293_505731006131744_1407753751_n.jpg


Här är en av hans bilder t.ex. Nu är det ju inte mycket sex i den, men jag tyckte den var för jävlig i alla fall.
 

Liknande trådar

Relationer Hur vanligt är det? Är det lätt att skapa sådana? Jag tittar en hel del på TV-serien Catfish på MTV för att lära mig mer om hur lögnare...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler När jag trycker på FB-appen på min IPhone får jag bara upp den här bilden som brukar komma först innan Facebook öppnas. Men inget mer...
Svar
8
· Visningar
594
Senast: tuaphua
·
Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
403
Senast: tott
·
Samhälle På facebook idag dyker det upp artiklar från bland annat Aftonbladet och Expressen om att alla invånare i landet behöver börja förbereda...
19 20 21
Svar
405
· Visningar
19 512
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp