Bukefalos 28 år!

Fula bilder från Facebook

Det är märkligt hur länge en hoax kan leva på nätet.

En av mina engelska vänner la upp en pedofilvarning på sin wall på fb häromdagen, den formligen skrek hoax och när jag googlade fick jag träffar så långt bak som 2010. Och fortfarande lever den alltså.
 
Jag tycker att halva nöjet med facebook är att "störa mig" på saker. Förmodligen är jag ganska ensam om det :cautious:.

1488967_638795659511410_239809212_n.jpg

Inte då, sådan är jag också. I övrigt är jag ganska restriktiv med att gilla, kommentera, skriva och dela. Det blir någon öronbild och rolig bild när hunden ser skum ut emellanåt. Och enstaka humorbilder ;)

1j8na.jpg
 
Glöm att jag frågade. Det är så tröttsamt att diskutera med någon som reagerar negativt på en post bara för att hon inte gillar den som skrev den. Du gör alltså EXAKT det du alltid anklagar andra för att göra. Far i frid.

Menar du att jag inte gillar dig ? ...Nu får du ge dig , du är nog den enda jag både gillar o inte gillar beroende på vad du skriver ..ibland är du jätterolig o klok men ibland är det väldigt mycket dubbelmoral i mina ögon .....Faktiskt
Kunde lika gärna skrivit samma till andra med dubbelmoral härinne

Har inget emot dig alls ska du veta
 
1377338_438422302933779_846154333_n.jpg


För alla tjejer fungerar på samma sätt och reagerar alltså likadant :wtf:
Sen finns också de där "If you did this your childhood was awesome!"-bilderna som stör mig. Tydligen så var min barndom hemsk O_o

427931_327406377324459_137207232_n.jpg

Fast "awesome" är väl ganska dubbeltydigt - ungefär som "häftig" eller "fet". It was an awesome feat to bike around the world on a monocycle - är t.ex. ett uttryck för beundran och inte en beskrivning av hur baken kändes efteråt
 
Fast "awesome" är väl ganska dubbeltydigt - ungefär som "häftig" eller "fet". It was an awesome feat to bike around the world on a monocycle - är t.ex. ett uttryck för beundran och inte en beskrivning av hur baken kändes efteråt
Vad har jag missat? Är inte awesome alltid något positivt??
 
Jag fullkomligt hatar dessa "Bara 3% kommer bry sig tillräckligt för att dela det här", "95% kommer inte ha modet att dela denna bild".
Man kan bry sig på mer betydande sätt än att dela en bild. Och jag låter inte bli att dela för att jag är feg, utan mest troligt för att jag inte håller med om det som påstås.

Värst är ju den där om att Sverige skänker massa pengar utomlands trots att vi har hungriga pensionärer och hemlösa. Den delas alltid av samma typ av människor: nämligen den typen jag tar bort från min vänlista. Men först startar jag en diskussion under nämnda bild, för att klargöra min åsikt och hoppas att någon kanske börjar tänka till
 
Får man en notis när man blir borttagen som vän?! Är det nytt?
Det är ett tillägg från chrome web store som var kostnadsfritt. Det heter Unfriend Notify 1.3 står det i mina inställningar. Det är inte så ofta vänner försvinner men när en hel massa försvann för något år sedan och vare sig de eller jag hade gjort det aktivt så tog jag hem det här tillägget. Sedan dess har två bukefalister unfriendat (helt i sin ordning) och då funkade det med notifikation.
 
Scrollade igenom min feed och hittade faktiskt inte en enda bild. Vanligtvis är det dröser av citat, gamla nyheter och falska storys som skrivs. Har även två bekanta som delar ALLA grejer dom kommer över om borttappade kaniner, katter, hundar, höns, barn, pensionärer osv. Även om det var sju månader sen dom försvann. På andra sidan sverige.
 
Jag har också kollat igenom min feed efter de här bildtyperna ni lagt in, men jag hittar inte en enda. Vad trist, då kan jag inte störa mig på det.
 
Bilder bryr jag mig inte så mycket om.
Däremot delar jag gärna ut nackskott till alla jävla likewhorepar som bor, äter och skiter ihop men likt förbannat envisas med att skriva A4-långa, offentliga kärleksförklaringar till varandra.
:bow:
Tycker att du formulerar dig på ett ypperligt vis ;)
 
Håller med @honung ...herregud va folk stör sig på sina vänner
Slutsats: Det är bättre att inte ha några vänner alls för då har man ingen att störa sig på och om ovänner stör sig, tja, det är väl bara att skita i som gumman sa som fick en potta i julklapp. :D
 
Jag stör mig på de där 1 Like = 1 Prayer bilderna; alltså nästan till den grad att jag blir arg! Vad har de för syfte? Varför är de så många? :yuck:

Tycker inte heller att alla dessa "my dad will quit smoking/take me to disneyland if this picture gets 23 000 000 000 likes" *bild på ett gulligt barn* bilderna är så himla fantastiska. :meh:
 

Liknande trådar

Relationer Hur vanligt är det? Är det lätt att skapa sådana? Jag tittar en hel del på TV-serien Catfish på MTV för att lära mig mer om hur lögnare...
Svar
9
· Visningar
715
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler När jag trycker på FB-appen på min IPhone får jag bara upp den här bilden som brukar komma först innan Facebook öppnas. Men inget mer...
Svar
8
· Visningar
600
Senast: tuaphua
·
Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
414
Senast: tott
·
Samhälle På facebook idag dyker det upp artiklar från bland annat Aftonbladet och Expressen om att alla invånare i landet behöver börja förbereda...
19 20 21
Svar
405
· Visningar
19 682
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp