Fula bilder från Facebook

Googlade safe sex och fick detta:
safe_sex.gif
 
Händer det ofta? Och när det händer, varför har du den personen kvar som vän alls då?
Jag har döljt min ena italiensk kusin, hen lägger upp saker jag inte är ett dugg intresserad av men vill fortfarande vara vän med henom, av flera anledningar :)
 
Jag ser mycket "ja är en mamma/pappa/har du världens bästa barn/son/dotter bla bla bla" bilder, rätt tröttsamt. Mycket "tänk positivt" bilder/texter mm. Brukar oftast inte bry mig, sucka lite och vissa har jag dolt för dom lägger upp sånt skit heeeela tiden.
Min mamma är expert på att lägga upp såna här: :banghead:
10603749_10203805629214507_3915858637687956486_n.jpg


Men jag gillar och delar mycket jag med. Detta är nått jag kanske blir lite road av och gillar, men inte delar vidare.
10348374_866090433404366_5261854140303238502_n.jpg

10547601_10152298266625924_1675496292194024541_n.jpg


Detta är sånt jag själv tycker är roligt och delar vidare, vissa tycker säkert jag är skitjobbig ;)
10171117_553779901416583_6533270143455445493_n.jpg

1625754_701143486574721_1275989319_n.jpg
 
För att man råkar vara med i samma föreningar, skolarbeten och annat där kommunikation sköts via fb. Så man slipper se deras feed men ändå planera events och annat.

Facebooks grundprincip är spridning, man kan ha väldigt mycket gemensamt på facebook utan att för den delen vara vänner? Jag kan väl tycka att folk ibland klagar på folks vanor på facebook och när man frågar vem det är de pratar om så har är det inte sällan de svarar 'äh, en gammal klasskamrat som jag kände för 35 år sedan', eller 'en gammal farmvillegranne' - eller 'det är hustruns kusinbryllings barns farsa' - liksom, wuuut?

Jag är vän med en hel del människor jag aldrig träffat (en handfull bukefalister exempelvis) som jag nog inte har speciellt mycket gemensamt med alls förutom buke, men de har fått stanna min facebooksfär för att jag tycker de är intressanta att följa (jag älskar när folk reser, och dokumenterar sin resa på facebook, det är en free trip för mig! Och jag älskar när de är duktiga fotografer och tar fina bilder, skitsamma om det är på barn eller barnbarn, skillful foto är en god anledning att vara vän med i min värld.) Hamnar de då trams däremellan må det vara hänt. Och de har ju valt att ha mig kvar som vän! Om de döljer mig vet jag ju inte, det vore kanske intressant att veta? Eftersom jag inte har delningstumme så kanske jag inte stör folk så mycket att jag hamnar i skammens döljfeed?

Jag har döljt min ena italiensk kusin, hen lägger upp saker jag inte är ett dugg intresserad av men vill fortfarande vara vän med henom, av flera anledningar :)

Jag har dolt min syster. :D Hon lägger nog ut spelposter och bildcitat och memes så jag blir tossig. Eftersom hon är angiven som familj så hamnar hon per automatik i en egen lista som facebook har med som default som heter just 'familj' och vill jag se vad hon postar så finns hon där.
 
En för mig egentligen okänd människa från australien som jag har som vän genom annat forum, skrev just så här:
"The fact that over 150 people can "like" a status about something awesome that's happening In my personal life is insane. It is genuinely uplifting to know that people actually give a shit when you have a win in life. Social media has it's downfalls, but it's benefits are irreplaceable"

Och precis så tycker jag också, man kan faktiskt ta lite skit i hörnen när dansgolvet är bländande bonat och blankt i mitten.
 
Facebooks grundprincip är spridning, man kan ha väldigt mycket gemensamt på facebook utan att för den delen vara vänner? Jag kan väl tycka att folk ibland klagar på folks vanor på facebook och när man frågar vem det är de pratar om så har är det inte sällan de svarar 'äh, en gammal klasskamrat som jag kände för 35 år sedan', eller 'en gammal farmvillegranne' - eller 'det är hustruns kusinbryllings barns farsa' - liksom, wuuut?

Jag är vän med en hel del människor jag aldrig träffat (en handfull bukefalister exempelvis) som jag nog inte har speciellt mycket gemensamt med alls förutom buke, men de har fått stanna min facebooksfär för att jag tycker de är intressanta att följa (jag älskar när folk reser, och dokumenterar sin resa på facebook, det är en free trip för mig! Och jag älskar när de är duktiga fotografer och tar fina bilder, skitsamma om det är på barn eller barnbarn, skillful foto är en god anledning att vara vän med i min värld.) Hamnar de då trams däremellan må det vara hänt. Och de har ju valt att ha mig kvar som vän! Om de döljer mig vet jag ju inte, det vore kanske intressant att veta? Eftersom jag inte har delningstumme så kanske jag inte stör folk så mycket att jag hamnar i skammens döljfeed?



Jag har dolt min syster. :D Hon lägger nog ut spelposter och bildcitat och memes så jag blir tossig. Eftersom hon är angiven som familj så hamnar hon per automatik i en egen lista som facebook har med som default som heter just 'familj' och vill jag se vad hon postar så finns hon där.
Alltså jag har mest personer jag känner IRL men även en del andra, dom som postar sådant jag gillar döljer jag givetvis inte.
Men det finns ju de som delar helt hysteriskt (många många poster om dagen) med saker jag verkligen inte vill se och som gör att saker jag vill se försvinner i mängden. Istället för att ta bort dom så döljer jag men vi kan fortfarande skicka meddelanden, chatta vara med i grupper och så.
 
Det där var ju ruskigt kul till skillnad från mycket annat. Jag gillar ordvitsar.
JA, om den lagts upp av nån annan, men när den kom från honom, ja då tänkte jag att nu jävlar har det slagit slint på riktigt i skallen, speciellt när han la till kommentar som "hehehe, det skulle man ju testa".

Lägg där till alla andra sexbilder som han lägger ut ( jag försökte gå igenom bilderna i dag, men tröttnade rätt fort när jag såg att vissa album var nästan 3000 bilder, t.ex. i albumet med foto på tidlinjen (heter det så på svenska? min fb är på engelska)).

det är så att min syster som han är gift med till och med dölja massor av vad han lägger ut och har sagt till honom flertalet gånger om stötande bilder....O_o
 
Men alltså, ibland har ju folk en ursäkt att inte dela:
Please put this on your status if you know someone (or are related to someone) who has been eaten by dragons. My wish for 2010 is that people will understand that being eaten by dragons is not something to be ashamed of. Dragons are nearly unstoppable & are truly terrifying. 93% won't copy and paste this. They have probably been eaten by dragons.
 

Liknande trådar

Relationer Hur vanligt är det? Är det lätt att skapa sådana? Jag tittar en hel del på TV-serien Catfish på MTV för att lära mig mer om hur lögnare...
Svar
9
· Visningar
604
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler När jag trycker på FB-appen på min IPhone får jag bara upp den här bilden som brukar komma först innan Facebook öppnas. Men inget mer...
Svar
8
· Visningar
573
Senast: tuaphua
·
Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
380
Senast: tott
·
Samhälle På facebook idag dyker det upp artiklar från bland annat Aftonbladet och Expressen om att alla invånare i landet behöver börja förbereda...
19 20 21
Svar
405
· Visningar
19 270
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp