Bukefalos 28 år!

Fula bilder från Facebook

jösses vilka vänner folk verkar ha :eek: Behöver ni ens några fiender?
Bara för att någon lägger upp grejer på Facebook som jag inte håller med om tycker jag inte att de automatiskt hamnar i nån form av fiende/knäppskalle-hög ;). De jag lagt upp här kommer från en fd kollega som jag inte är vän med längre på FB. I övrigt har jag några som lägger upp lite småtramsiga grejer men dem (människorna, inte grejerna) tycker jag om så det kan jag ignorera. Jag har även en del vänner som lägger upp en massa religiösa bilder och det scrollar jag bara förbi.
 
Bara för att någon lägger upp grejer på Facebook som jag inte håller med om tycker jag inte att de automatiskt hamnar i nån form av fiende/knäppskalle-hög ;). De jag lagt upp här kommer från en fd kollega som jag inte är vän med längre på FB. I övrigt har jag några som lägger upp lite småtramsiga grejer men dem (människorna, inte grejerna) tycker jag om så det kan jag ignorera. Jag har även en del vänner som lägger upp en massa religiösa bilder och det scrollar jag bara förbi.

Du snuddar vid något som jag tänkt på. Jag vill inte bara ha folk som tycker som jag i mitt flöde. Har några väldigt borgerliga, politiskt intresserade vänner och ibland gnisslar jag tänder av det de lägger upp men ändå, det skadar inte.

Dessutom har jag folk från lite olika länder, det är också kul att kunna konstatera att sånt som är kul humor i Grekland är sexistiskt crap i Sverige.

Och jag tycker heller inte att mina vänner är idioter för att en del av dem lägger upp idiotisk humor/töntiga visdomsord osv. Jag har bara plockat bort en vän en gång av ren irritation över nåt rasistiskt, men numera är han tillbaka igen och har inte lagt upp nåt sånt sedan han addade mig igen.
 
@mandalaki

Ja, alltså min lite luddiga regel är att jag inte vill behöva se någon promota nåt som gör mig väldigt ledsen eller arg, då ryker dem och antingen blir dolda eller borttagna (alla som lägger upp rasistiskt dravel t ex). I princip innebär det ju dock att jag kan ta bort nån för att jag blir jädra förbannad, medan jag en annan dag kanske bara scrollar vidare och tänker "puckoåsikter". I övrigt har jag inget behov alls av att bara ha perfekta facebookare som vänner; vissa postar om att de går på toa, vissa lägger in en miljard bilder på sina hundar etc men blandningen blir ju bra ändå.
 
Jag stör mig på de där 1 Like = 1 Prayer bilderna; alltså nästan till den grad att jag blir arg! Vad har de för syfte? Varför är de så många? :yuck:

Åh, ja! Stackars lilla barn som föddes med en missbildning i ett land där sjukvård inte är gratis, jo men jag gillar den här bilden så blir hen mycket gladare även om mindre än 1% av befolkningen i det landet har tillgång till dator. :meh:
Varför inte göra något på plats eller donera pengar till en välgörenhetsorganisation som är aktiv i det landet om man nu bryr sig så mycket? :cautious:
 
Ett tag var det väldigt mycket Dela den här bilden för vi gör ett skolarbete där vi ska kolla hur snabbt grejer växer på nätet. Tjata, tänkte jag då.

Fast sedan tog det turligt nog sommarlov.
 
Jag måste säga att hela den här tråden är ganska smaklös, både i illustrationer och med tyckande (tillägg:och lustifikationerna. Jeez.). Jag är därmed glad över mina 1652 gillade sidor som gör att vännernas poster försvinner i flödet, och jag tror att jag ta mig attan inte ska säga ett ljud på facebook i fortsättningen heller, för oavsett vad som postas så länge det postas på facebook så finns det alltid folk som stör sig. På allt.


Så, du postar aldrig något på facebook, säger du? Jag stör mig på folk som aldrig postar nåt... :angel:
 
Vad sägs om denna då? :yuck:
10003901_10152244682635380_1314277865_n.jpg
 
Men som tur är kan du störa dig på denhär tråden! :up:
Fast jag gör inte det. Jag tycker bara att den är lite ledsam och dömande. Jag känner som sagt inte igen de här bilderna det pratas om och är i och för sig glad för det men skulle de dyka upp i freden så är det ju som någon sa, bara att dölja.
 
Så, du postar aldrig något på facebook, säger du? Jag stör mig på folk som aldrig postar nåt... :angel:
Nej det sa jag inte? Men jag postar inte dessa bilder, jag delar inte skit och efterlysningar. Jag postar inte varje dag, men heller inte otroligt sällan?

Hur ska folk synas i din feed utan att du stör dig?
 
Nej det sa jag inte?

"och jag tror att jag ta mig attan inte ska säga ett ljud på facebook i fortsättningen heller"

Det var vad jag trodde att du menade isåfall.

Hur folk ska synas i min feed? Ärligt talat så är jag inte så jäkla brydd. Facebook är inte hela mitt liv, jag orkar inte lägga stor energi på att tycka varken för eller emot. Stör jag mig lite extra på någon efter att dom för hundrade gången lagt upp något, så tar jag helt enkelt bort eller döljer personen. Eller bara scrollar förbi. Det som är mest trist är dom som aldrig postar något, helt enkelt för att jag gillar att se vad folk har för sig. Nu fick jag tänka till och engagera mig lite extra här.
 
Vad sägs om denna då? :yuck:
10003901_10152244682635380_1314277865_n.jpg

Fast den var ju lite rolig. Hade det bara varit det första hade det ju varit crap, men med den sista meningen, som jag tolkar som "uppfyller du inte alla de här kraven, precis som alla människor i hela världen inte gör kan du inte vara kvinna: INGEN kan leva upp till den här idealiserade bilden av kvinnlighet", gör ju att den blir kul, i mitt tycke. :)
 
Inte just facebook, men det finns ju gott om skitbilder att förfasa sig över om man bara har tillgång till en sökmotor och lite tid att slå ihjäl. Och några kärl i hjärnan att spräcka:

7797-virginity-is-the-best-wedding-gift-a-man-could-receive-from.png


The-Purity-Myth-400.jpg


mom-quotes.jpg


De två första ser jag inte på min feed, den sista, eller varianter på den, ser jag emellanåt. :yuck:
 
Inte just facebook, men det finns ju gott om skitbilder att förfasa sig över om man bara har tillgång till en sökmotor och lite tid att slå ihjäl. Och några kärl i hjärnan att spräcka:

7797-virginity-is-the-best-wedding-gift-a-man-could-receive-from.png


The-Purity-Myth-400.jpg


mom-quotes.jpg


De två första ser jag inte på min feed, den sista, eller varianter på den, ser jag emellanåt. :yuck:
DET DÄR var förskräckligt :eek:
 

Liknande trådar

Relationer Hur vanligt är det? Är det lätt att skapa sådana? Jag tittar en hel del på TV-serien Catfish på MTV för att lära mig mer om hur lögnare...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler När jag trycker på FB-appen på min IPhone får jag bara upp den här bilden som brukar komma först innan Facebook öppnas. Men inget mer...
Svar
8
· Visningar
595
Senast: tuaphua
·
Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
404
Senast: tott
·
Samhälle På facebook idag dyker det upp artiklar från bland annat Aftonbladet och Expressen om att alla invånare i landet behöver börja förbereda...
19 20 21
Svar
405
· Visningar
19 515
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp