Gå upp till heltid under sommaren? Och kombinera föräldraledigt och semester.

Fast jag har ju mindre lön den tiden jag jobbar 75 %, det kan ju andra också göra genom studieledigt eller föräldraledigt. Självklart utnyttjar jag systemet när det är som det är :)
Det är ju självklart att du har mindre lön när du jobbar 75%!
Det jag reagerar på och undrar hur det går till rent arbetsrättsligt är att du skriver att du går upp upp till 100% och får lön för 100% när du är ledig och sen går ned till 75% när du jobbar. Det är den delen jag inte får ihop?
J
 
Det är ju självklart att du har mindre lön när du jobbar 75%!
Det jag reagerar på och undrar hur det går till rent arbetsrättsligt är att du skriver att du går upp upp till 100% och får lön för 100% när du är ledig och sen går ned till 75% när du jobbar. Det är den delen jag inte får ihop?
J

Min anställning är ju 100 % i botten, sedan tar jag ut två perioder ibland tre med föräldraledigt 25 %. De perioder jag inte är föräldraledig är jag ibland inne och jobbar, men ganska ofta tar jag ut semester då. Jag har ju ändå heltidslön för de dagarna eftersom de inte ingår i föräldraledighetsperioden.

Kan visa en lönespec från juni förra året om det hjälper? Man ser att jag har avdrag för deltidsledig 1-18 juni. Hela lönen 19-30 juni. (Var inne och jobbade två heldagar 25-26 juni.)

Screenshot 2021-03-01 at 14.03.32.png
 
Det är ju självklart att du har mindre lön när du jobbar 75%!
Det jag reagerar på och undrar hur det går till rent arbetsrättsligt är att du skriver att du går upp upp till 100% och får lön för 100% när du är ledig och sen går ned till 75% när du jobbar. Det är den delen jag inte får ihop?
J
Bara kolla på många politiker, de gör ju också så. Jobbar när det är sommarstängt...
 
Korrekt, otydlig där, iom jag pratade om hur dagspenningen delas menade jag de dagarna.
Det är inte jätteovanligt att folk har missat att man kan ta ut lägsta dagarna på till exempel lördag och söndag fast man jobbar 100% och det är ju rätt mycket pengar som brinner inne. Så jag tänkte bara att jag förtydligar det du skrev i fall någon som läser här har missat det. I så fall har de kanske en hel del pengar att plocka ut :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
732
Skola & Jobb Jag vill börja med att säga att jag inte alls är ute efter pajkastning mellan småbarnsföräldrar och barnlösa, som dessa trådar oftast...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
6 725
Senast: Alandia
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 845
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 495
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp