Gamla ord och uttryck på utdöende...

Men va tusan var det för nåt? Hum hum ... i mina galoscher. Kors i mina galoscher, typ nåt sånt! :confused:
 
Det var nåt barnprogram där dom sa "Galaxer i mina braxer" men jag vet inte vad dom menade. Det är väl det närmaste jag kommer på.
 
Illbatting!
Rackarunge!
Flåbuse!
Drummel!
Råskinn!

Illbatting, rackare/rackarunge, och drummel använder jag ofta, men inte flåbuse och råskinn. De två sista är det inte ofta jag hör heller, om det inte är en av mina 80+ släktingar som klagar på nån som hittat på nå dumheter. :D
 
Kapten Zoom med Anders Linder, som en svensk Mork and Mindy, fast tidigare. Väl?
Visst var det så! :) För typ hundra år sen, när en annan var liten! Det skumma är att han fortfarande ser likadan ut nu, som Peo och Kapten Zoom, i "Vintergatan". Dock från 2000/200, men allt från det här millenniet är nymodigheter för en annan fossil.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 931
Senast: Badger
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
987
Senast: Viva
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 868
Senast: jemeni
·
Tjatter Såg i en facebookgrupp nån som skrev på svenska och använde uttrycket ”blängde surt”. En annan person, engelskspråkig, tyckte det var...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
8 731
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp