Bukefalos 28 år!

Gamla ridläror.

Svartfot

Trådstartare
Jag skulle vilja komma över lite ridläror av dom stora mästarna..
Ett stort plus är om don är på svenska o ännu ett plus är om dom finns på internet.
Fast alla tips är välkomna.

P.S Alois Podhajskys har jag redan laddat ner.
 
Nuno Oliviera har tydligen skrivit fem böcker varav fyra bara finns utgivna i Australien...Någon som vet hur man kan få tag i dem?
Reflections of equestrian art är ju bara så bra.
Jag började förresten att läsa den svenska versionen av Alois Podhajsky och konstaterade att "contact" blivit översatt till stöd, vilket är väldigt missvisande i mina ögon. Om boken i övrigt är korrekt översatt vet jag inte, för jag har inte läst den längre än så.
 
Hej,

översättningen är gjord från den ursprungliga, österikiska (tyska) versionen, alltså den som Alois Podhajsky själv publicerat. Dvs. jag har givetvis inte gått via en engelsk översättning. Dessutom är innehållet faktagranskat så du kan lita på att det är korrekt!

Mvh
Wivi Olby
översättare
 
Intressant! Innebär det att det är den engelska översättningen som felar, eller är det helt enkelt så att det inte går att komma närmare i engelskan? Alltså, pratar han om stöd, och inte kontakt i originalversionen? Det är ju det här som är problemet med översättningar. Tänk om man kunde läsa allt på originalspräket...
 
Livrustkamaren har en JÄTTE samling av gammla hästböcker, typ europas största, har för mig att folk har fått kopiera bökerna. har själv varit där på föreläsning, jätte intressant.
 

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 335
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
666
Senast: Fiorano
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev om dethär i min andra dagboks tråd men jag in såg att jag vill göra ett tydligare inlägg om det i en egen dagboks tråd. Och...
Svar
12
· Visningar
2 056
Senast: Mauen
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp